Beskrivelse af kurset:

Hvad er det, der gør, at kunder siger ja til én ting, men nej til noget andet? Og hvordan kan du påvirke, hvor ofte du får et ja? Svarene får du i dette kursus.

På kurset lærer du: 
  • De psykologiske reaktioner du møder, når du skal forsøge at få et JA fra kunden
  • Hvordan relationer kan påvirke kundens lyst til at købe lige præcis af dig
  • Hvordan en god dialog skal opbygges, så du sikrer, at kunden føler sig hørt
  • Hvad der skal til for, at du tipper vægten i din favør og får kundens ja
Beskrivelse

I dette kursus giver din salgscoach Lars Rasmussen dig indblik i salgspsykologien, og hvorfor en kunde vælger, at sige ja og andre siger nej til dit produkt.

Kurset er dog ikke en lang teoritime om emnet ”salgspsykologi”. Du vil nemlig også få nogle gode værktøjer til, at opbygge stærkere relationer og bedre dialoger med dine mulige kunder. Lars vil i dette kursus også give dig et godt indblik i, hvad det rent faktisk kræver, at tippe vægten, så kunden vægter, at du eller dit produkt er investeringen værd.

Dette kursus er relevant, uanset om du er ny sælger eller erfaren inden for salgsbranchen. Ønsker du en bedre indsigt i salgspsykologi, vil du have glæde af dette kursus.

Videoindhold

Vejen til kundens "JA"1/2

  • Lektion1.1 Hvorfor skal du lære det her? 2 min
  • Lektion1.2 Vi tager lige en rundtur på lageret 5 min
  • Lektion1.3 Hvad vil du undgå, hvad vil du opnå og hvad så med prisen? 5 min
  • Lektion1.4 Derfor skal du lede efter de gode relationer 2 min
  • Lektion1.5 Dialoghuset 4 min
  • Lektion1.6 Hvornår tipper vægten i din favør? 3 min
  • Lektion1.7 Det store overblik 3 min

GoLearn-certifikat2/2

  • Lektion2.1 Bliv certificeret

Underviser:

Jon
Lars Rasmussen Salgscoach

Lars Rasmussen står bag virksomheden Mindness, der siden 2005 har specialiseret sig i udviklingen af mennesker inden for ledelse, salg og service. De koncentrer sig om at optimere dialogen mellem sælger og kunde, så kunden oftere siger ”ja.” Dette gøres i en tilpasset kombination af undervisning, coaching og træning. Lars har undervist en lang række virksomheder med mange forskellige profiler, og besidder derfor et erfaringsgrundlag for, at gøre undervisningen ekstremt skræddersyet og dermed oftere langt mere effektiv for den enkelte og virksomheden.

Anmeldelser

Gennemsnitlig bedømmelse
4.1
20 vurderinger
Detaljer
  • 5 stjerner bar 9
  • 4 stjerner bar 6
  • 3 stjerner bar 2
  • 2 stjerner bar 3
  • 1 stjerne bar 0
  • review
    Maiken Støvring
    God gennemgang med fine touchpoints

    Videoen starter med en konkret øvelse "noter tre ting", og fastholder det høje niveau af interaktion hele vejen igennem med relaterbare eksempler, øvelser og visualiseringer via tegning og nemme modeller. Videoerne lacker meger(jeg forsøgte fra flere internets og lokaitoner) Fremragende og relaterbare eksempler (Tænk på juleaften). Det handler om sælgeren før det handler om sælgerens salg. Godt set! God ide at dele det op i kategorier, så målgruppen ikke bliver for overvældet af lange videoer. GENIAL opsummering og vise alle modellerne igen på en overskuelig måde. Indeholdet er meget simpelt og lige til, og henvender sig meget til den unge sælger.

  • review
    Mozhgan Gerayeli
    Gode og simple værktøjer

    Ja, jeg bekræfter alle de 3 punkter, der stod på den lyserød seddel, Lars er inspirerende, snakker ud fra forskning og har en beredt erfaring i SALG. En fantastisk illustration med den lyserød seddel, at i stedet for at have fokus på "Mine egne kompetencer", så skal jeg tænke på hvordan jeg kan bruge mine egne kompetencer til at gøre en forskel for en kunde. Det skal ikke handle om mig, men kunden i centrum. Tak Lars, nu ved jeg hvorfor jeg har haft udfordringer med at lukke flere af mine salg, det er nok fordi, jeg havde mest fokus på mine egne resultater, mine kompetencer og hvor en dygtig coach jeg er :-) PÅ min seddel stod der, de skal vælge mig, fordi, jeg skaber resultater, fordi jeg flytter mine kunder tættere på deres mål, Fordi, jeg møder mine kunder der, hvor de er. Nu vil det handle om behovsafdækning, og ud fra det finder vi en løsning, der matcher kundens behøv. Jeg er helt enig om, at der skal skabes Rapport, og kemien er helt afgørende for at skabe et WIN WIN salg. Alt i alt, et godt kursus, der kan varmt anbefaledes. 1000 tak.

  • review
    Emil Kastrup Hansen
    Vejen til kundens "JA"

    Overordnet rigtigt godt sammensat. Kursuset var spiseligt i den forstand i form af en blanding mellem teori og praksis. Selve teorien giver god mening, og man sidder med en følelse af at evidensen bag ved, er korrekt. Jeg har netop vist dette kursus til mine sælgere, og jeg er 100% sikker på, at de vil jagte den personlige relation samt opnå/undgå metode meget mere. Tusinde tak!

  • review
    Lone Kaalund Døjbak
    Højt informationsniveau, virkelig relevant emne, og underviseren formår at simplificere noget, som man som sælger godt ved i forvejen, men som nok er lidt subtilt i den enkeltes bevidsthed

    Igen: vi ved det jo godt, folk vil se billeder, som de selv er med på. Men altid godt at blive mindet om det, særligt når det er grafisk illustreret, hvad der gør det nemmere at genkalde indholdet i en aktuel situation

  • review
    Thomas Birk
    God opbygning og aktivering af seer

    God opbygning med præsentation af formål, forklaring af de forskellige mekanismer, hvordan man bør opbygge relation og dialog, samt sluttelig opsummering. At aktivere seeren i begyndelsen med de 3 salgsargumenter, for senere at inddrage dette i læringen fungerede godt. Desuden synes jeg at der er en god variation mellem tale, det visuelle (tegninger og modeller) og aktivering af seer. Det eneste jeg savnede var konkrete værktøjer til, hvordan man opnår den nødvendige indsigt i kundens følelser og viden om dennes "lagerforvalter", samt til at aktivere "lagerforvalteren".

  • review
    Ole Rahbæk Pedersen
    Vejen til kundens ja

    Fint forløb der afdækker hvad der gør at kunden siger ja, spørgsmål til quiz bør være mere skarpe.

  • review
    Brian Løgstrup
    Perfekt

    Perfekt

  • review
    Casper Hovmand
    Vejen ti kundens "Ja"

    Fin kort intro og beskrivelse af hvad det er der påvirker os som mennesker til at opnå eller undgå, og dermed få en gevinst. Denne del af kurset er på et lidt for teoretisk plan, og baseret på forskning, som også er undervisers 3 punkter som er årsagen til at vælge at handle med ham.

  • review
    Michael zschau
    rigtig god kort opsummering om hvordan hjernen virker. Man skal nok være mere

  • review
    Maibrit Julius Carl
    godt kursus

    god varighed af kurset

  • review
    Kristina Friis
    Meget konkret og brugbart

    Konkret, brugbart, hands on, lige til at gå i gang med i morgen. Gode og overskuelige illustrationer, som hjælper mig med at huske indholdet

  • review
    Danny Lajer
    Et ok indblik i hjernen i forhold til beslutningstagen

    Et ok indblik i hjernen i forhold til beslutningstagen. De sidste pointer omkring win/win og rød/blå var klart den vigtigste del, som er vigtigt at have med. En god formidler, der er god til at tage det stille og roligt og bruger mange visuelle midler for bedre at fange seerne og koble viden op på dette. Det var rigtigt rart. Desværre ikke så meget nyt, og personligt ,har jeg det svært med at en professionel formidler ikke kan sige ordet "billeder"

  • review
    Jörg Rehder
    Struktureret og let fordøjelig, men for meget på overfladen

    Dette kursus er meget flot bygget op og har for mange nok et par aha oplevelser, som man nok også forventer når man tegner for et kursus. Jeg havde dog ønsket mig lidt mere dybde, når jeg betaler for en kursus. For eksempel: Hvordan kommer man egentlig frem til den nødvendige information for at ramme en sweet spot i hjernen eller undgå miner som lukker døren? Det kraver nok en stor del forberedelse og research på sociale medier om personen man møder og selve firmaer. Efter min erfaring er det afgørende at man kommer med inspiration til kunden, usecases som ligner deres udfordringer - lige som det står på punkt et på sedlen fra starten af kursus. Det - i mine øjne - vigtigste tilstand for at få kemien på plads er at finde et emne som "begejstrer" kunden. Det kan være begejstring for at spare penge, for at gør noget "grønt" eller at prøve noget helt andet end "alle andre gør". Kunden har brug for en wow-effekt, som nok ikke kommer fra at få ham til at tale om sine udfordringer, men som kommer fra at tale om andre spillere i industrien, nye indsigter fra områder kunden ikke har ekspertise i men som kan relateres til hans område osv.. I princippet møder kunden sælgeren for at lære noget nyt og relaterer det nye til hans faglige udfordringer - > det skaber begejstring og det sætter kemien på det rigtige niveau. Så emnet nr.1 på den gule seddel er faktisk meget kunde fokuseret og ikke som det bliver sagt "mig" fokuseret. Kundens mål med eller motivationen til mødet er ikke at jeg forstår kundens problemer. Det er efter min erfaring faktisk omvend: Kunden forudsætter at jeg forstår hans problem til at starte med og hvis det ikke er tilfald, så skal den del af mødet helst være overstået så hurtig som muligt. Han er faktisk interesseret i relevante problemer og hvordan de blev løst hos tredje, konkurrenter eller at blive inspireret af andre industrier og hvordan den viden kan overdrages til hans industri og som i sidste ende giver ham en forspring overfor konkurrenter eller en finansielt belønning i form af gevinst. (what is in for me). Forståelsen af kunden skal helst sker inden mødet starter. Jeres kursus kunne i stedet handler om de mekanismer der virker, når man ikke har den ønskede forståelse fordi man ikke havde tid eller mulighed at undersøge baglandet tilstrækkeligt. Der nævnes kort "åben spørgsmål" - helt rigtig, men afgørende er jo hvordan jeg analyserer svaret og hvordan jeg finder hurtig frem til det der blev sagt i mellem linjerne for at identificere et emne som tænder for "begejstring" hos kunden. Går mere ind på det. Eksemplet med hunden er uheldig, da den er meget personligt. Forestiller dig, du som CEO vil gerne afslutte mødet fordi i fandt ikke nogen fælles professionel nævner. Du har allerede brugt en halve time på intet og så begynder sælgeren at tale om jeres fælles hobby...CEOen er i gang med at ærgrer sig over den halve time, som gik tabt og så skal han lige bruge 10 minutter mere for at tale om sit hobby? Nej, det sker nok ikke. Det virker dog i starten af mødet at kikke sig lige omkring for at finde noget fra privat livet som knytter et bånd - men ikke når mødet er endt i et fagligt blinde vej - så er det måske en god råd at kikke sig omkring for at finde noget fagligt, som bygger måske en bro til et emne som ikke blev nævnt under samtalen endnu og som leder til en fælles interesse alligevel - en maskine man ser på parkeringspladsen, et certifikat som hænger på væggen eller lignende.

  • review
    Rikke-Louise Klarskov
    Godt fundament for alle typer af salg

    Kurset gav et fint indblik i psykologien bag at skabe forudsætning for et ja. Kurset er nemt at forstå, at forholde sig til og ikke mindst at overføre til egen virksomhed.

  • review
    Rebecca Faurschou
    Jeg burde se disse afsnit engang om måneden

    Jeg har en tendens til at arbejde på automatpilot - særligt når der er travlt, og den autentiske nysgerrighed viger pladsen for den liste af gøremål der skal sættes flueben ved. Tak for at fremhæve vigtigheden af, at gå på opdagelse i disse emner, som er så fascinerende. Formidlingen med tegning og fortælling fungerer rigtig godt, og gør det let at følge med igennem alle afsnit.

  • review
    Søren Eschen
    Inspirerende og illustrativ gennem gang af hjerneaktiviteten ved et salg

  • review
    Jonas Kurtzmann
    Super relevant, og konkret at forholde sig til og omsætte i praksis. Kort og præcist beskrevet.

  • review
    Kim Sørensen
    Vejen til kundens "JA"

    Som salgsleder og nysgerrig på processer og mennesker, var det meget inspirerende kursus. Og give basis for at arbejde videre med disse områder. Men såfremt målgruppen er sælgere. Bliver det alt for teoretisk og tungt. Der er mange faser i et personligt salgsmøde, hvor hjernen naturligvis er involveret fra start til slut. Men før det skal fange modtager og implementeres i daglig dagen. Skal der løbende være nogle cases. Teorien her ligger på til mage øvelser, som vi være meget virk fuld i dagligdagen. Men historien om morfar og salg af grise. Vil ikke fange den type sælgere jeg arbejder med. Og kurset bliver for langt. Men hvis der lå øvelser ind i mellem og bedre cases, vil dette kursus fungere meget bedre.

  • review
    Martin Petersen
    God og overskuelig gennemgang

    Godt og effektivt kursus, der i nemme termer forklare psykologien bag et salg og det at få et ja. Kan klart anbefales.

  • review
    Thor Høst
    kort, konkret og godt.

    Udover at være kort, konkret og brugbar viden, har jeg lidt feedback. Jeg har også altid brugt dagligdags eksempler, såsom juleaften, fotoalbum osv. Hér ville det rigtig god mening, at lave eksempler baseret på kundedialoger og salg. eks. bemærk sidste kundemøde vs. juleaften. alternativt kan dagligdags eksemplerne give god mening, hvis der samtidig drages et salgs eksempel.