Beskrivelse af kurset:

Ofte kan feedback lande helt forkert ved modtageren og skabe konflikter, der slet ikke var afsenderens hensigt. Så hvad er det, der skal til for at skabe en feedback kultur, der både styrker relationer og skaber læring, anerkendelse og værdi i hverdagen? Det får du både svaret og værktøjerne til i dette kursus.

På kurset lærer du:
  • Hvad er det, der går galt, når modtageren ikke lytter til din feedback
  • Hvordan du bliver bedre til selv at modtage feedback
  • Hvilke feedbackmodeller du kan bruge til at forberede din feedback
  • Hvordan feedback kan styrke samarbejdet i hverdagen
Beskrivelse

Feedback er noget, man spiller rundt mellem hinanden. Altså det kræver to aktive parter for at få feedback til at fungere og blive en del af kulturen. På dette kursus vil du lære, hvordan du – sammen med dem du arbejder med – får skabt nogle gode feedback-dialoger. Altså konstruktive samtaler, der skaber læring, tillid, anerkendelse og stærke relationer.

Det lyder som en mirakelkur, altså som noget, der næsten er for godt til at være sandt. Du har muligvis forsøgt dig med en fin ”Ros Ris Ros” burger og ja… Det gav dig måske ikke helt det resultat, du håbede på. Eller måske har du ligefrem selv været modtager af noget feedback, der efterlod dig med flere spørgsmål end svar, og i hvert fald ikke gav dig input til noget konkret, du skulle gøre mere eller mindre af.

Derfor skal du på det her kursus lære, hvor det går galt, når du med de bedste intentioner kaster dig ud i at give konstruktiv kritik eller anerkendelse, der bliver modtaget forkert. Og ved at du bliver en bedre feedback-giver, er der også stor sandsynlighed for, at du vil blive en bedre feedback-modtager, når du har værktøjerne til at guide afsenderen til at gøre deres feedback konkret.

På kurset vil du først få et solidt fundament for god feedback, herefter du vil få 3 gode feedback-modeller, du kan benytte dig af.

Men fordi feedback-undervisning ofte kan blive enten overfladisk eller meget teoretisk, skal du også se en række cases om, hvordan feedback ser ud i virkeligheden og ikke kun, hvordan den optimale feedback-model ser ud. Med udgangspunkt i de 4 cases får du nemlig et konkret og brugbart indblik i de feedback-fælder, som du skal forsøge at undgå.

Forudsætninger

Uanset om feedback er et helt nyt begreb for dig, eller om du i årevis har anset dig selv for at være en habil “feedback’er,“ så vil der være masser af brugbar viden og solide værktøjer til dig på dette kursus.

Videoindhold

Fundamentet for god feedback1/5

  • Lektion1.1 Her er, hvad du skal forvente af kurset 3 min
  • Lektion1.2 Download område
  • Lektion1.3 Feedback hjælper med at gøre alt andet bedre 4 min
  • Lektion1.4 Dit mindset er en del af fundamentet 3 min
  • Lektion1.5 God feedback er baseret på dialog 2 min
  • Lektion1.6 Kig frem mod løsningerne 3 min

Feedback værktøjet2/5

  • Lektion2.1 Bliv klædt på til din rolle 4 min
  • Lektion2.2 OPF-modellen 8 min
  • Lektion2.3 Når feedback øvelsen er svær 2 min
  • Lektion2.4 Når feedback ikke er så let 2 min

Cases: Feedback i hverdagen3/5

  • Lektion3.1 Præsentation af teamet og vores første case 1 min
  • Lektion3.2 Case 1: Michael og Søren 5 min
  • Lektion3.3 Case 2: Anna og Karina 6 min
  • Lektion3.4 Case 3: Karina og Søren 7 min
  • Lektion3.5 Case 4: Søren og Anna 5 min

Feedback i hverdagen4/5

  • Lektion4.1 Flere værktøjer - men hvorfor først nu? 1 min
  • Lektion4.2 "Få det sagt"-modellen 5 min
  • Lektion4.3 Hvad er "én ting"-værktøjet? 4 min
  • Lektion4.4 Hvad er én ting, du vil gøre nu? 5 min

GoLearn-certifikat5/5

  • Lektion5.1 Bliv certificeret

Underviser:

Danni Liljekrans & Morten Melby
Danni Liljekrans & Morten Melby Partnere i Feedwork og eksperter i feedback

Danni Liljekrans & Morten Melby står bag firmaet Feedwork, som de driver med yderligere to partnere. Siden opstarten i 2016 har Feedwork allerede arbejdet med flere tusinde mennesker og støttet en bred vifte af organisationer med at opbygge en sundere feedback- og læringskultur – i den private såvel som offentlige sektor. Deres forudsætning for at arbejde med feedback er delvist baseret på mange års “nørderi” af feedback og læring, kombineret med en stor passion og et stærkt drive. Derudover bunder deres forudsætning i høj grad fra erfaringer dannet gennem uddannelser og arbejdsmæssige sammenhænge – blandt andet har Feedwork rødder fra forsvaret, fra elitesport, fra ingeniørverdenen, fra coaching og fra scrum. Kernen i deres fælles historie er, at de alle har mærket, hvilken forskel god feedback gør på egen krop og sjæl. Derudover har de alle oplevet, hvor stor forskel der er på at være i sunde feedback-kulturer og i kulturer, hvor feedback ikke eksisterer.

Anmeldelser

Gennemsnitlig bedømmelse
4.3
30 vurderinger
Detaljer
  • 5 stjerner bar 17
  • 4 stjerner bar 9
  • 3 stjerner bar 3
  • 2 stjerner bar 0
  • 1 stjerne bar 1
  • review
    Petersen Pia Mazur
    Godt kursus

    Det var et spændende kursus. De var gode til at brande igennem, trods onlinekursus.

  • review
    Bo Bresson
    Anvendelsesorienteret

    Velfunderet, enkelt og praktisk samt præsenteret med et naturligt glimt i øjet.

  • review
    Lene Hjorth Jensen
    3 gode værktøjer til bedre feedback

    mange gode input der kan bruges i hverdagen - godt opslagsværk

  • review
    Amalie Puggaard Poulsen
    For mange ord og for ustruktureret

    I GoLearn kurset var opgaven at se disse videoer igennem inden en Live session. Først da jeg går i gang, viser det sig, at man egentlig skal se kurset over lidt tid, og at der også er opgaver, der skal løses indimellem. Det ville jeg gerne have vidst på forhånd, så jeg kunne have afsat tid til det. Det betød, at jeg blev nødt til at gå lidt overfladisk hen over øvelserne. Strukturen i kurset var ikke tydelig for mig (og mine kolleger). Fx kan jeg ikke med sikkerhed sige, hvad der er de "3 gode værktøjer". Det fremgår hverken tydeligt af videoerne eller af workbook. Derfor er det også sværere at huske, hvad I har sagt og bruge det bagefter - for jeg står tilbage med en lidt rodet bunke information. Jeg sidder også tilbage med følelsen af virkelig mange ord på kort tid. Og jeg tror egentlig ikke, det er fordi I taler hurtigt - men det har mere med den manglende struktur at gøre. Jeg mangler "knager" at hænge de mange ord op på.

  • review
    Charlotte Andersen
    Gode værktøjer at arbejde videre med

    Enormt spændende, og kurset føles næsten for kort, da der er så mange elementer i det at give feedback. Jeg synes det var rigtig godt at der blev startet ud med at sige at man ikke bliver en ekspert når man går fra kursus, for til slut kan man godt sidde tilbage med en følelse af at man stadig synes det er svært. Men det er netop ideen for at motivere folk til at komme ud og blive bedre til feedback! Igen et kursus som lægger op til at gøre din hverdag på arbejdet lettere, men ender med at trække paraleller til privatlivet også, super godt!

  • review
    Martin Ulrik Jørgensen
    Kærlig og direkte læring om feedback

    Jeg kunne hurtigt genkende og perspektivere værktøjerne til situationer jeg ofte selv står i I den virkelige verden. Helt klart nogle værktøjer jeg vil prøve at tænker over/ bruge i både i mit arbejde og i mit privatliv.

  • review
    Chris Frost Hansen
    Kort og godt

    Jeg vil gerne fremhæve at indholdet er godt og brugbart. Videoerne har en passende lægnde ift. fastholde fokus. Fedt at I også kan være personlige og tale om jeres egne liv og erfaringer, det gør det mere indlevende for mig som deltager. Hvis det skulle være endnu bedre, så kunne man overveje at gøre case-delen mere inddragende med spørgsmål eller anden form for interaktion på skærmen. Det giver lidt et break fra kun at sidde og lytte med.

  • review
    L Andersen
    Interessant og lærerigt

    Der er gode redskaber til at komme i gang med feedback, og specielt de praktisk eksempler med et par skuespillere, gør kurset godt.

  • review
    Mette Gøransson
    Gode og konkrete eksempler

  • review
    Rohila Aftab
    3 gode værktøjer til bedre feedback

    det var meget godt

  • review
    Høgni Hammer
    Direkte, kort og godt

    Meget struktureret, og klar kommunikation i kursusindhold

  • review
    Erik Marcher Hansen
    godt titler og vigtige værktøjer

    meget snak og informativt, måske lidt monotont.

  • review
    Ulmen Karottki
    OPF og "få det sagt"

    Gode værktøj, som jeg helt sikkert vil arbejde videre med. F.eks. OPF modellen og "få det sagt" . der tror jeg at der er meget at hente i de situationer der opstår på vores arbejdsplads da vi ofte er i dialog med hinanden i løbet af dagen og mange informationer/arbejdsopgaver drøftes hver dag.

  • review
    Lone Lund
    Lærerigt

    Super godt kursus med rigtig gode forklaringer, eksempler og værktøjer, som kan anvendes direkte efter kurset i egen proces med at øve og blive bedre til feedback.

  • review
    Derya Topcu
    Golearn - Feedback kursus

    Fantastiske coaches i både fortælling og personkarakterer

  • review
    Benny Thornfeldt
    Gode værktøjer, god reminder

    Gode point, væk fra gamle modeller - tænk nyt

  • review
    Kjeld Andersen
    3 Gode værktøjer.

    Et godt kursus, men man skal sku godt nok hænge i hvis man skal være med. Men et godt pust.

  • review
    Claus Johansen
    Motivation

    Jeg er, efter at have gennemgået kurset, topmotiveret for at inddrage særligt OPF-modellen og Én ting-værktøjer i mine feedback-dialoger. Hvorfor? Fordi modellerne / værktøjerne blev præsenteret på en god og anvendelig både af de to sympatiske undervisere. De har givet mig troen på, jeg KAN: God veksling mellem video og refleksionsøvelser

  • review
    Jens Mossing
    Meget inspirerende

    Let tilgængelige værktøjer som umiddelbart er til at prøve af. Man føler sig underholdt under læring.

  • review
    Porup Merete Dyrholm Lykkeskov
    3 gode værktøjer til bedre feedback

    Behagelig fortæller stemmer, god skift mellem værterne, gode eksempler og muligheder for at arbejde med kurset

  • review
    Pernille Trojahn Kristiansen
    Fint kursus

  • review
    Thomas Aaløse
    Relevant, konkret, indlevende

    Kan klart anbefale dette kursus. Levende, direkte og ikke mindst konkret formidling med eksempler, der for mig gjorde det ekstra relevant og har givet mig helt konkrete værktøjer, jeg kan arbejde videre med for at blive endnu bedre til at give- og modtage feedback

  • review
    Rasmus Jusjong Brande
    Super gennemgang

    Det fungerer rigtig godt, at beskrivelserne er brudt ned i forholdsvis kort video bites, jeg var dog til at starte i tvivl om hvor meget af opgaverne jeg skulle løse før jeg gik videre til næste session. Det var først da, jeg nåede til OPF modellen at jeg forstå det.

  • review
    Anja Andersen
    Godt kursus

    Underviseren i den sorte t-shirts kigger lidt for meget på hans makker i stedet for at tale til mig som deltager.

  • review
    Sofie Lyder Andersen
    Godt kursus

  • review
    Laila Larsen
    Spændende formidling og insisteren på træning

    Et inspirerende onlinekursus, hvor formidlingen er inspirerende, cases og eksempler er genkendelige, og Morten og Dannys insisteren på at man først lærer når man træner, er i dette tilfælde meget relevant. Tak :-)

  • review
    Rasmus Jensen
    Effektivt lille kursus

    Jeg er vild med at dette kursus er af en længde, der gør at man kan holde koncentrationen. Andre kurser af samme art jeg har deltaget i har været ekstremt langtrukne og kedelige. Jeg syntes specielt det med at bruge cases var meget givende.

  • review
    Jesper Munch Hansen
    Det ville være godt med lidt mere grafik

    Det ville være godt med lidt mere grafik, f.eks. var det svært at følge med i egenskaberne hos karaktererne i de 4 cases samt at samle alle informationerne op fra de 4 kasser i "een ting"-modellen.

  • review
    Susanne Ogstrup
    Feedback i praksis

    Gør dig bedre til at give og modtage feedback som leder og kollega. Kurset beskæftiger sig ikke med feedback i undrvisningssituationer og vejledning.

  • review
    Stine Tyrsted Jørgensen
    Fantastisk

    Fantastisk godt, nemt at forstå, kan se at de er engageret i emnet.