Beskrivelse af kurset:
Ofte kan feedback lande helt forkert ved modtageren og skabe konflikter, der slet ikke var afsenderens hensigt. Så hvad er det, der skal til for at skabe en feedback kultur, der både styrker relationer og skaber læring, anerkendelse og værdi i hverdagen? Det får du både svaret og værktøjerne til i dette kursus.
På kurset lærer du:
- Hvad er det, der går galt, når modtageren ikke lytter til din feedback
- Hvordan du bliver bedre til selv at modtage feedback
- Hvilke feedbackmodeller du kan bruge til at forberede din feedback
Videoindhold
Fundamentet for god feedback1/5
- Lektion1.1 Her er, hvad du skal forvente af kurset 3 min
- Lektion1.2 Download område
- Lektion1.3 Feedback hjælper med at gøre alt andet bedre 4 min
- Lektion1.4 Dit mindset er en del af fundamentet 3 min
- Lektion1.5 God feedback er baseret på dialog 2 min
- Lektion1.6 Kig frem mod løsningerne 3 min
Feedback værktøjet2/5
- Lektion2.1 Bliv klædt på til din rolle 4 min
- Lektion2.2 OPF-modellen 8 min
- Lektion2.3 Når feedback øvelsen er svær 2 min
- Lektion2.4 Når feedback ikke er så let 2 min
Cases: Feedback i hverdagen3/5
- Lektion3.1 Præsentation af teamet og vores første case 1 min
- Lektion3.2 Case 1: Michael og Søren 5 min
- Lektion3.3 Case 2: Anna og Karina 6 min
- Lektion3.4 Case 3: Karina og Søren 7 min
- Lektion3.5 Case 4: Søren og Anna 5 min
Feedback i hverdagen4/5
- Lektion4.1 Flere værktøjer - men hvorfor først nu? 1 min
- Lektion4.2 "Få det sagt"-modellen 5 min
- Lektion4.3 Hvad er "én ting"-værktøjet? 4 min
- Lektion4.4 Hvad er én ting, du vil gøre nu? 5 min
GoLearn-certifikat5/5
- Lektion5.1 Bliv certificeret
Underviser:
Danni Liljekrans & Morten Melby står bag firmaet Feedwork, som de driver med yderligere to partnere. Siden opstarten i 2016 har Feedwork allerede arbejdet med flere tusinde mennesker og støttet en bred vifte af organisationer med at opbygge en sundere feedback- og læringskultur – i den private såvel som offentlige sektor. Deres forudsætning for at arbejde med feedback er delvist baseret på mange års “nørderi” af feedback og læring, kombineret med en stor passion og et stærkt drive. Derudover bunder deres forudsætning i høj grad fra erfaringer dannet gennem uddannelser og arbejdsmæssige sammenhænge – blandt andet har Feedwork rødder fra forsvaret, fra elitesport, fra ingeniørverdenen, fra coaching og fra scrum. Kernen i deres fælles historie er, at de alle har mærket, hvilken forskel god feedback gør på egen krop og sjæl. Derudover har de alle oplevet, hvor stor forskel der er på at være i sunde feedback-kulturer og i kulturer, hvor feedback ikke eksisterer.
Anmeldelser
-
Det var et spændende kursus. De var gode til at brande igennem, trods onlinekursus.
-
Velfunderet, enkelt og praktisk samt præsenteret med et naturligt glimt i øjet.
-
mange gode input der kan bruges i hverdagen - godt opslagsværk
-
I GoLearn kurset var opgaven at se disse videoer igennem inden en Live session. Først da jeg går i gang, viser det sig, at man egentlig skal se kurset over lidt tid, og at der også er opgaver, der skal løses indimellem. Det ville jeg gerne have vidst på forhånd, så jeg kunne have afsat tid til det. Det betød, at jeg blev nødt til at gå lidt overfladisk hen over øvelserne. Strukturen i kurset var ikke tydelig for mig (og mine kolleger). Fx kan jeg ikke med sikkerhed sige, hvad der er de "3 gode værktøjer". Det fremgår hverken tydeligt af videoerne eller af workbook. Derfor er det også sværere at huske, hvad I har sagt og bruge det bagefter - for jeg står tilbage med en lidt rodet bunke information. Jeg sidder også tilbage med følelsen af virkelig mange ord på kort tid. Og jeg tror egentlig ikke, det er fordi I taler hurtigt - men det har mere med den manglende struktur at gøre. Jeg mangler "knager" at hænge de mange ord op på.
-
Enormt spændende, og kurset føles næsten for kort, da der er så mange elementer i det at give feedback. Jeg synes det var rigtig godt at der blev startet ud med at sige at man ikke bliver en ekspert når man går fra kursus, for til slut kan man godt sidde tilbage med en følelse af at man stadig synes det er svært. Men det er netop ideen for at motivere folk til at komme ud og blive bedre til feedback! Igen et kursus som lægger op til at gøre din hverdag på arbejdet lettere, men ender med at trække paraleller til privatlivet også, super godt!
-
Jeg kunne hurtigt genkende og perspektivere værktøjerne til situationer jeg ofte selv står i I den virkelige verden. Helt klart nogle værktøjer jeg vil prøve at tænker over/ bruge i både i mit arbejde og i mit privatliv.
-
Jeg vil gerne fremhæve at indholdet er godt og brugbart. Videoerne har en passende lægnde ift. fastholde fokus. Fedt at I også kan være personlige og tale om jeres egne liv og erfaringer, det gør det mere indlevende for mig som deltager. Hvis det skulle være endnu bedre, så kunne man overveje at gøre case-delen mere inddragende med spørgsmål eller anden form for interaktion på skærmen. Det giver lidt et break fra kun at sidde og lytte med.
-
Der er gode redskaber til at komme i gang med feedback, og specielt de praktisk eksempler med et par skuespillere, gør kurset godt.
-
-
det var meget godt
-
Meget struktureret, og klar kommunikation i kursusindhold
-
meget snak og informativt, måske lidt monotont.
-
Gode værktøj, som jeg helt sikkert vil arbejde videre med. F.eks. OPF modellen og "få det sagt" . der tror jeg at der er meget at hente i de situationer der opstår på vores arbejdsplads da vi ofte er i dialog med hinanden i løbet af dagen og mange informationer/arbejdsopgaver drøftes hver dag.
-
Super godt kursus med rigtig gode forklaringer, eksempler og værktøjer, som kan anvendes direkte efter kurset i egen proces med at øve og blive bedre til feedback.
-
Fantastiske coaches i både fortælling og personkarakterer
-
Gode point, væk fra gamle modeller - tænk nyt
-
Et godt kursus, men man skal sku godt nok hænge i hvis man skal være med. Men et godt pust.
-
Jeg er, efter at have gennemgået kurset, topmotiveret for at inddrage særligt OPF-modellen og Én ting-værktøjer i mine feedback-dialoger. Hvorfor? Fordi modellerne / værktøjerne blev præsenteret på en god og anvendelig både af de to sympatiske undervisere. De har givet mig troen på, jeg KAN: God veksling mellem video og refleksionsøvelser
-
Let tilgængelige værktøjer som umiddelbart er til at prøve af. Man føler sig underholdt under læring.
-
Behagelig fortæller stemmer, god skift mellem værterne, gode eksempler og muligheder for at arbejde med kurset
-
-
Kan klart anbefale dette kursus. Levende, direkte og ikke mindst konkret formidling med eksempler, der for mig gjorde det ekstra relevant og har givet mig helt konkrete værktøjer, jeg kan arbejde videre med for at blive endnu bedre til at give- og modtage feedback
-
Det fungerer rigtig godt, at beskrivelserne er brudt ned i forholdsvis kort video bites, jeg var dog til at starte i tvivl om hvor meget af opgaverne jeg skulle løse før jeg gik videre til næste session. Det var først da, jeg nåede til OPF modellen at jeg forstå det.
-
Underviseren i den sorte t-shirts kigger lidt for meget på hans makker i stedet for at tale til mig som deltager.
-
-
Et inspirerende onlinekursus, hvor formidlingen er inspirerende, cases og eksempler er genkendelige, og Morten og Dannys insisteren på at man først lærer når man træner, er i dette tilfælde meget relevant. Tak :-)
-
Jeg er vild med at dette kursus er af en længde, der gør at man kan holde koncentrationen. Andre kurser af samme art jeg har deltaget i har været ekstremt langtrukne og kedelige. Jeg syntes specielt det med at bruge cases var meget givende.
-
Det ville være godt med lidt mere grafik, f.eks. var det svært at følge med i egenskaberne hos karaktererne i de 4 cases samt at samle alle informationerne op fra de 4 kasser i "een ting"-modellen.
-
Gør dig bedre til at give og modtage feedback som leder og kollega. Kurset beskæftiger sig ikke med feedback i undrvisningssituationer og vejledning.
-
Fantastisk godt, nemt at forstå, kan se at de er engageret i emnet.