Beskrivelse af kurset:

Ofte kan feedback lande helt forkert ved modtageren og skabe konflikter, der slet ikke var afsenderens hensigt. Så hvad er det, der skal til for at skabe en feedback kultur, der både styrker relationer og skaber læring, anerkendelse og værdi i hverdagen? Det får du både svaret og værktøjerne til i dette kursus.

På kurset lærer du:
  • Hvad er det, der går galt, når modtageren ikke lytter til din feedback
  • Hvordan du bliver bedre til selv at modtage feedback
  • Hvilke feedbackmodeller du kan bruge til at forberede din feedback
  • Hvordan feedback kan styrke samarbejdet i hverdagen
Beskrivelse

Feedback er noget, man spiller rundt mellem hinanden. Altså det kræver to aktive parter for at få feedback til at fungere og blive en del af kulturen. På dette kursus vil du lære, hvordan du – sammen med dem du arbejder med – får skabt nogle gode feedback-dialoger. Altså konstruktive samtaler, der skaber læring, tillid, anerkendelse og stærke relationer.

Det lyder som en mirakelkur, altså som noget, der næsten er for godt til at være sandt. Du har muligvis forsøgt dig med en fin ”Ros Ris Ros” burger og ja… Det gav dig måske ikke helt det resultat, du håbede på. Eller måske har du ligefrem selv været modtager af noget feedback, der efterlod dig med flere spørgsmål end svar, og i hvert fald ikke gav dig input til noget konkret, du skulle gøre mere eller mindre af.

Derfor skal du på det her kursus lære, hvor det går galt, når du med de bedste intentioner kaster dig ud i at give konstruktiv kritik eller anerkendelse, der bliver modtaget forkert. Og ved at du bliver en bedre feedback-giver, er der også stor sandsynlighed for, at du vil blive en bedre feedback-modtager, når du har værktøjerne til at guide afsenderen til at gøre deres feedback konkret.

På kurset vil du først få et solidt fundament for god feedback, herefter du vil få 3 gode feedback-modeller, du kan benytte dig af.

Men fordi feedback-undervisning ofte kan blive enten overfladisk eller meget teoretisk, skal du også se en række cases om, hvordan feedback ser ud i virkeligheden og ikke kun, hvordan den optimale feedback-model ser ud. Med udgangspunkt i de 4 cases får du nemlig et konkret og brugbart indblik i de feedback-fælder, som du skal forsøge at undgå.

Forudsætninger

Uanset om feedback er et helt nyt begreb for dig, eller om du i årevis har anset dig selv for at være en habil “feedback’er,“ så vil der være masser af brugbar viden og solide værktøjer til dig på dette kursus.

Videoindhold

Fundamentet for god feedback1/5

  • Lektion1.1 Her er, hvad du skal forvente af kurset 3 min
  • Lektion1.2 Download område 4 min
  • Lektion1.3 Feedback hjælper med at gøre alt andet bedre 3 min
  • Lektion1.4 Dit mindset er en del af fundamentet 2 min
  • Lektion1.5 God feedback er baseret på dialog 3 min
  • Lektion1.6 Kig frem mod løsningerne 4 min

Feedback værktøjet2/5

  • Lektion2.1 Bliv klædt på til din rolle 8 min
  • Lektion2.2 OPF-modellen 2 min
  • Lektion2.3 Når feedback øvelsen er svær 2 min
  • Lektion2.4 Når feedback ikke er så let 1 min

Cases: Feedback i hverdagen3/5

  • Lektion3.1 Præsentation af teamet og vores første case 5 min
  • Lektion3.2 Case 1: Michael og Søren 6 min
  • Lektion3.3 Case 2: Anna og Karina 7 min
  • Lektion3.4 Case 3: Karina og Søren 5 min
  • Lektion3.5 Case 4: Søren og Anna 1 min

Feedback i hverdagen4/5

  • Lektion4.1 Flere værktøjer - men hvorfor først nu? 5 min
  • Lektion4.2 "Få det sagt"-modellen 4 min
  • Lektion4.3 Hvad er "én ting"-værktøjet? 5 min
  • Lektion4.4 Hvad er én ting, du vil gøre nu?

GoLearn-certifikat5/5

  • Lektion5.1 Bliv certificeret

Underviser:

Jon
Danni Liljekrans & Morten Melby Partnere i Feedwork og eksperter i feedback

Danni Liljekrans & Morten Melby står bag firmaet Feedwork, som de driver med yderligere to partnere. Siden opstarten i 2016 har Feedwork allerede arbejdet med flere tusinde mennesker og støttet en bred vifte af organisationer med at opbygge en sundere feedback- og læringskultur – i den private såvel som offentlige sektor. Deres forudsætning for at arbejde med feedback er delvist baseret på mange års “nørderi” af feedback og læring, kombineret med en stor passion og et stærkt drive. Derudover bunder deres forudsætning i høj grad fra erfaringer dannet gennem uddannelser og arbejdsmæssige sammenhænge – blandt andet har Feedwork rødder fra forsvaret, fra elitesport, fra ingeniørverdenen, fra coaching og fra scrum. Kernen i deres fælles historie er, at de alle har mærket, hvilken forskel god feedback gør på egen krop og sjæl. Derudover har de alle oplevet, hvor stor forskel der er på at være i sunde feedback-kulturer og i kulturer, hvor feedback ikke eksisterer.

Anmeldelser

Gennemsnitlig bedømmelse
4.5
12 vurderinger
Detaljer
  • 5 stjerner bar 7
  • 4 stjerner bar 4
  • 3 stjerner bar 1
  • 2 stjerner bar 0
  • 1 stjerne bar 0
  • review
    Pernille Trojahn Kristiansen
    Fint kursus

  • review
    Jens Mossing
    Meget inspirerende

    Let tilgængelige værktøjer som umiddelbart er til at prøve af. Man føler sig underholdt under læring.

  • review
    Benny Thornfeldt
    Gode værktøjer, god reminder

    Gode point, væk fra gamle modeller - tænk nyt

  • review
    Porup Merete Dyrholm Lykkeskov
    3 gode værktøjer til bedre feedback

    Behagelig fortæller stemmer, god skift mellem værterne, gode eksempler og muligheder for at arbejde med kurset

  • review
    Sofie Lyder Andersen
    Godt kursus

  • review
    Kjeld Andersen
    3 Gode værktøjer.

    Et godt kursus, men man skal sku godt nok hænge i hvis man skal være med. Men et godt pust.

  • review
    Ulmen Karottki
    OPF og "få det sagt"

    Gode værktøj, som jeg helt sikkert vil arbejde videre med. F.eks. OPF modellen og "få det sagt" . der tror jeg at der er meget at hente i de situationer der opstår på vores arbejdsplads da vi ofte er i dialog med hinanden i løbet af dagen og mange informationer/arbejdsopgaver drøftes hver dag.

  • review
    Lone Juul Andersen
    Interessant og lærerigt

    Der er gode redskaber til at komme i gang med feedback, og specielt de praktisk eksempler med et par skuespillere, gør kurset godt.

  • review
    Rasmus Jensen
    Effektivt lille kursus

    Jeg er vild med at dette kursus er af en længde, der gør at man kan holde koncentrationen. Andre kurser af samme art jeg har deltaget i har været ekstremt langtrukne og kedelige. Jeg syntes specielt det med at bruge cases var meget givende.

  • review
    Lene Hjorth Jensen
    3 gode værktøjer til bedre feedback

    mange gode input der kan bruges i hverdagen - godt opslagsværk

  • review
    Charlotte Andersen
    Gode værktøjer at arbejde videre med

    Enormt spændende, og kurset føles næsten for kort, da der er så mange elementer i det at give feedback. Jeg synes det var rigtig godt at der blev startet ud med at sige at man ikke bliver en ekspert når man går fra kursus, for til slut kan man godt sidde tilbage med en følelse af at man stadig synes det er svært. Men det er netop ideen for at motivere folk til at komme ud og blive bedre til feedback! Igen et kursus som lægger op til at gøre din hverdag på arbejdet lettere, men ender med at trække paraleller til privatlivet også, super godt!

  • review
    Erik Marcher Hansen
    godt titler og vigtige værktøjer

    meget snak og informativt, måske lidt monotont.