Beskrivelse af kurset:

Vil du gerne blive endnu skarpere til den vigtige disciplin, copywriting, og lære at skrive tekster, der konverterer? Så har du fundet det perfekte kursus.

På kurset lærer du:
  • Hvad du SKAL have styr på, inden du sætter dig til tastaturet
  • Den største årsag til, at mange salgstekster skyder forbi – og hvordan du nemt løser problemet
  • Hvad du kan gøre for at fastholde læseren fra A til Z – og gøre din tekst uimodståelig
  • Hvorfor det er en god idé at inkludere spørgsmål i dine salgstekster – og hvad du skal spørge om
Beskrivelse

Kæmper du nogle gange med at skrue en salgstekst sammen, så den rammer din målgruppe, fanger deres opmærksomhed OG sælger?

Så er der heldigvis hjælp at hente nu, hvor du får en garvet tekstforfatters hemmelige tricks. Rikke Moos vil nemlig i dette kursus lære dig, hvordan du opbygger dine tekster, så de engagerer, motiverer og sælger.

Du vil blive klogere på de psykologiske drivkræfter bag den effektive salgstekst. Desuden kan du glæde dig til, at få Rikkes bedste tips om, hvilke usynlige fascinationstricks der virker som en magnet på dine ideelle kunder.

I kurset får du viden, værktøjer og strategier, der er testet af i virkeligheden. Og masser af konkrete eksempler, cheat sheets, tjeklister og skabeloner. Alle sammen elementer, der gør skriveprocessen lidt sjovere – og hjælper dig til at blive bedre og hurtigere til at skrive sælgende tekster til dit website, dine nyhedsbreve, e-mail kampagner, Facebook annoncer, landingssider og meget mere.

Forudsætninger

Kurset er ideelt for dig, der lige er begyndt med at skrive salgstekster. Det er også til dig, der allerede er godt igang, men ønsker at blive endnu bedre. Og så er det til dig, der er allerede er en garvet copywriter, men gerne vil have genopfrisket teknikkerne.

De værktøjer og teknikker, som du får i dette kursus, får du iøvrigt glæde af, uanset om du arbejder med B2B eller B2C.

Videoindhold

Skriv og sælg: Introduktion til copywriting1/6

  • Lektion1.1 Introduktion til kurset 1 min
  • Lektion1.2 Download område
  • Lektion1.3 Livsnerven i god markedsføring 2 min
  • Lektion1.4 Start med det rette mindset 2 min
  • Lektion1.5 Match din kundes tanke- og beslutningsproces 3 min

7 vigtige skriveregler2/6

  • Lektion2.1 De 7 vigtige skriveregler, du SKAL overholde 1 min
  • Lektion2.2 Regel #1: Fokusér på din læser 4 min
  • Lektion2.3 Regel #2: Skriv som du taler 2 min
  • Lektion2.4 Regel #3: Skriv i øjenhøjde 3 min
  • Lektion2.5 Regel #4: Skriv aktivt 3 min
  • Lektion2.6 Regel #5: Pas på ’Inge og Else’ 2 min
  • Lektion2.7 Regel #6: Vær konkret 3 min
  • Lektion2.8 Regel #7: Lug ud i ’mos-ordene’ 4 min

Din vej til flere favoritkunder3/6

  • Lektion3.1 Støb et solidt fundament i 2 trin 4 min
  • Lektion3.2 Kend din ideelle kunde 3 min
  • Lektion3.3 Sæt ansigt på din ideelle kunde 5 min
  • Lektion3.4 Sprog og ord, der vækker respons 7 min
  • Lektion3.5 Awareness-modellen: 5 bevidsthedsstadier du skal have styr på 9 min
  • Lektion3.6 Få styr på egenskaber, fordele og udbytte med en ’fordisme’ 6 min
  • Lektion3.7 Få styr på dit budskab 7 min
  • Lektion3.8 Find dit værdipostulat og produktløfte 10 min

Salgstekstens anatomi4/6

  • Lektion4.1 Intro til populære modeller: AIDA, PAS og PASOP mv. 3 min
  • Lektion4.2 AIDA-modellen (Den klassiske) 7 min
  • Lektion4.3 PAS-modellen og ’PAS på syre’ 8 min
  • Lektion4.4 Før og efter: PAS-modellen i praksis 16 min
  • Lektion4.5 9 effektive overskriftskabeloner 12 min
  • Lektion4.6 9 åbninger der suger læseren ind i teksten 8 min
  • Lektion4.7 Bullets der sælger 11 min
  • Lektion4.8 5 troværdighedsfremmere der overbeviser den skeptiske kunde 12 min
  • Lektion4.9 Dit uimodståelige tilbud 8 min
  • Lektion4.10 Et konkret eksempel på et uimodståeligt tilbud 10 min
  • Lektion4.11 Call-to-actions der konverterer 13 min

Tekstforfatterens "hemmelige" tricks 5/6

  • Lektion5.1 Psykologiske virkemidler og mine bedste skrivetips 1 min
  • Lektion5.2 Først lidt om Cialdinis overtalelsesknapper 15 min
  • Lektion5.3 Andre populære psykologiske triggers 5 min
  • Lektion5.4 Teknikker til at holde læsere til ilden fra A til Z 6 min
  • Lektion5.5 Spørgsmål: Vil du engagere din læser på et splitsekund? 2 min
  • Lektion5.6 Skab flow i dine tekster og fasthold læseren 2 min
  • Lektion5.7 Din vej ud af marketing-tågen 7 min
  • Lektion5.8 Sæt turbo på din tekstproduktion med 5 skarpe tips 8 min
  • Lektion5.9 OUTTRO: Nu er det DIN tur 1 min

GoLearn-certifikat6/6

  • Lektion6.1 Bliv certificeret

Underviser:

Rikke Moos
Rikke Moos Tekstforfatter

Rikke er tekstforfatter og underviser med speciale i salgstekster. Siden hun startede som selvstændig i 2003 har hun hjulpet hundredvis af virksomheder – fra små soloselvstændige til store internationale koncerner – med at konvertere kundeemner til kunder og forbedre bundlinjen med skarpe salgstekster til hjemmesider, nyhedsbreve, kampagnemateriale osv. I dag er hun en af landets mest efterspurgte undervisere inden for disciplinen. Rikke er også forfatter til flere bøger om marketing – og kreatøren bag ’Master i salgstekster’, Danmarks første certificeringsuddannelse i salgstekster.

Anmeldelser

Gennemsnitlig bedømmelse
4.8
10 vurderinger
Detaljer
  • 5 stjerner bar 9
  • 4 stjerner bar 0
  • 3 stjerner bar 1
  • 2 stjerner bar 0
  • 1 stjerne bar 0
  • review
    Simon Sørensen
    Bedømmelse af kursus, 5 stjerner

  • review
    Josefine Arvidsen
    Lyden er for dårlig

    Vi havde svært ved at høre alt, hvad der blev sagt halvvejs i kurset. Da lyden blev utrolig dårlig og forvrænget. Ellers et godt kursus!

  • review
    Kira Skov
    Vil du gerne booste din salgstekst?

    Så går vi lidt hurtigt til Call-to-action med et kundeanmeldelse. Se dette kursus. Jeg er positivt overrasket over dette kursus. Jeg har fået ros for mine formidlingsevner, men aldrig helt været helt klar over hvorfor. Noget er god repetition for os, som allerede skriver, men der er noget at lære for alle - og ellers kan de fleste godt tåle repetition! Jeg har i hvert fald fået en anden forståelse for processen og fået redskaber til at gøre teksterne skarpere. Tak!

  • review
    Peter Junker
    Super godt - og modelelrne kan altså godt downloades trods den første anmelder skriver at de ikke kan :)

    Knivskaprt kursus - giver mig alle værktøjer til at arbejde med salgstekster. jeg har lyttet til videoerne når jeg kører bil til og fra job. Jeg kommer nu på arbejde med frisk inspiration til, at skrive de helt rigtige tekster, der rammer mine ideeller kunder - TAK GoLearn og Rikke Moos!! (Download af arbejdsark findes under "yderlige info" under videoerne :)

  • review
    Online Plus
    Super spændende og givende.

    Alle der arbejder med markedsføring burde se dette kursus. Super gode værktøjer, som med det samme kan skrives ind i ens salgstekster. Stor anbefaling herfra.

  • review
    Camilla Madsen
    Her får du alle de værktøjer, du skal bruge for at skrive tekster, der sælger!

    Jeg ELSKER seriøst det her kursus! Det indeholder en lang række praktiske værktøjer, som gør det lige til at skrive sælgende tekster. Det hjælper mig til at forstå min egen forretning, mens jeg lærer, hvordan jeg skal skrive sælgende tekster for mine kunder 🤩

  • review
    charlotte gantzel
    Godt og dårligt

    Dette kursus er rigtig godt. Desværre er det behæftet med "udfordringer". Fx kan man ikke downloade de omtalte pdf eller skabeloner, som Rikke så fint anbefaler. Hun siger ellers selv, at man altid skal levere det man lover i dette kursus. Endvidere tog jeg en test for at blive certificeret. Var lidt hurtig og svarede forkert på tre spørgsmål. Nu ville jeg gerne se hvilke ? Men det er umuligt. Det ville være fint at se resultatet bagefter, så man kan lære endnu mere. Endvidere ville det være fint om man kunne se videoer igen - virker heller ikke - og så tage testen igen. Føler lidt at I har lovet alt for meget. Jeg kan ikke anbefale dette kursus - jo det er godt - men alt for frustrerende at man låses fast, kan ikke kommer videre, kan ikke se skabeloner etc.

  • review
    Elle Bagge Andersen
    Konkret og let at gå til - og fra

    Rikke er knivskarp og i øvrigt rar at lytte til. Du får konkrete værktøjer serveret, som du kan arbejde med instantly samt henvisninger til litteratur/navne som er værd at researche, hvis du vil grave dybere i teorien.

  • review
    Rikke Kramme
    Al tiden og pengene værd!

    Kurset giver en god all-round viden om alt det, som er vigtigt, når man skriver tekster til markedsføring. Rikke har mange gode eksempler; historier og skabeloner til at understøtte hvert kapitel/afsnit, hvilket giver en dybere forståelse, og det bliver nemmere at huske. Dog bøvlede jeg med spørgsmål 4 i certificeringen, som jeg svarede forkert på flere gange. Er det ikke svaret på, hvad en USP er? Jeg har tydeligvis misforstået noget - heldigvis var der styr på alle andre spørgsmål.

  • review
    K Lund Pilemann
    Skriv og sælg: Lær tekstforfatterens hemmelige tricks

    Meget godt strukturet, gode overskuelige slides, godt afstemt oplæsning. Behagelig stemme.