Beskrivelse af kurset:

Lær hvordan du får din hjemmeside til at rangere bedre i Googles søgeresultater


På kurset lærer du:
  • At forstå SEO (søgemaskineoptimering) på afmystificeret vis
  • At implementere alle de bedste eksperttips, der gør dine tekster og sidetitler søgemaskinevenlige
  • At finde og vælge de helt rigtige søgeord, som du ønsker at blive fundet på
Beskrivelse

SEO (Søgemaskineoptimering) er afgørende for alle hjemmeside-ejere, som ønsker succes online. Har du egen hjemmeside, blog eller webshop kan du på dette online kursus blive klogere på SEO på et niveau, hvor alle kan være med, når Danmarks mest brandede SEO-ekspert, Thomas Rosenstand, deler sine 18 års erfaring med dig på letforståelig og lavpraktisk vis.


Thomas tager dig med på en rejse i søgemaskineoptimeringens spændende verden og giver dig en grundlæggende og letforståelig introduktion til de vigtigste principper inden for disciplinen. Du vil blandt andet lære, hvad Google ser, hvorfor Google ser tingene på en bestemt måde, og hvad der påvirker din placering i søgemaskinen. Derudover får du på kurset konkrete redskaber til at implementere Thomas bedste tips og strategiske overvejelser, så du efterfølgende selv kan styrke din placering i Google.


Efter kurset vil du have grundig indsigt i baglandet for SEO og konkrete redskaber til at selv at få succes med disciplinen.

Videoindhold

Forstå SEO1/9

  • Lektion1.1 Den løftede pegefinger
  • Lektion1.2 Introduktion
  • Lektion1.3 En 356 graders cirkel er ikke en cirkel
  • Lektion1.4 Teknisk, sproglig og off-site SEO?

Tjek det tekniske først2/9

  • Lektion2.1 Gennemgang af de teknisk betingede udfordringer
  • Lektion2.2 Hvilke værktøjer skal du bruge?

Tjek din hjemmesides SEO-tilstand3/9

  • Lektion3.1 Introduktion
  • Lektion3.2 Det første overordnede blik på sitet
  • Lektion3.3 Sådan tjekker du din side med Screaming Frog SEO Spider
  • Lektion3.4 Flere tricks med Google
  • Lektion3.5 En hurtig gennemgang af Google Search Console

Det sproglige indhold4/9

  • Lektion4.1 Hvor meget skal der til af tekst? Og hvor skal den stå?
  • Lektion4.2 Storybase og Keywordshitter - så er der dømt ord!
  • Lektion4.3 Sidetitler / Title tags - hvorfor er de så vigtige?
  • Lektion4.4 Kannibalisering i sidetitler - det gode trick til diversitet
  • Lektion4.5 Sidebeskrivelser / Meta Description

DUS og DVS – dine bedste venner5/9

  • Lektion5.1 Det store mysterium
  • Lektion5.2 Indgangen til viden er erkendelsen af egen uvidenhed
  • Lektion5.3 Google Trends - det næsten glemte værktøj
  • Lektion5.4 Hvordan kan det laves? Et (næsten) godt eksempel
  • Lektion5.5 Hvor skal du skrive dine guldkorn?

Ting du bare skal vide6/9

  • Lektion6.1 Hvorfor er det her overhovedet nødvendigt?
  • Lektion6.2 Noindex, nofollow og disallow forklaret
  • Lektion6.3 301 og 302 redirects - og hvad skal du passe på?
  • Lektion6.4 Canonical URL Tag - sådan og kun sådan
  • Lektion6.5 Paginering med rel=next/prev - det skal du kunne afkode

Så skal vi samle op7/9

  • Lektion7.1 AIDA er død - AAIADA længe leve. Kryptisk? Næ - det handler bare om at få solgt noget!
  • Lektion7.2 Image Alt Tag - det bette tag, der er en attribut med stor effekt
  • Lektion7.3 Skalering og komprimering af billeder og grafik - det SKAL du!
  • Lektion7.4 Featured Snippets i Google - hvordan får du dem?

Farvel og på gensyn8/9

  • Lektion8.1 Den sidste afrunding

GoLearn-certifikat9/9

  • Lektion9.1 Bliv certificeret

Underviser:

Jon
Thomas Rosenstand SEO ekspert

Thomas Rosenstand har uddannet flertallet af SEO-folkene i Danmark og er kendt som den danske SEO-branches grundlægger. Han har mere end 19 års fuldtidserfaring med SEO og holder oplæg om emnet på anerkendte konferencer i ind- og udland. Thomas er desuden forfatter til e-bogen “SEO-LEX”, som i dag er udgivet i sin 8. version og har status som den danske bibel om søgemaskineoptimering. Thomas bor i dag i Florida, USA, hvorfra han igennem sin virksomhed, Concept Interest, primært arbejder med europæiske kunder, der tæller alle størrelser af virksomheder – fra helt små forretninger til top 100 koncerner.