Beskrivelse af kurset:

Vil du have mere ud at brugen af Microsoft Offices OneNote program? Så er dette kursus, der fokuserer på samarbejdet i OneNote “i skyen”, det helt rigtige kursus for dig.

På kurset lærer du:
  • Hvordan du gemmer dine noter på OneDrive og/eller Sharepoint, så du kan tilgå dem fra alle devices
  • Hvordan du samarbejder med dine kolleger i OneNote, så I fremover har nye og bedre muligheder for deling og samarbejde om noter og informationer
  • Hvordan du bruger OneNotes søgeværktøjer for at få et bedre og mere effektivt overblik over teamets noter

Beskrivelse

Microsoft Offices OneNote program er den perfekte digital notesbog til samarbejde om noter i teams. Programmet er i forvejen eminent til at tage noter og samle idéer og kan håndtere både tekst, billeder, Word-dokumenter, e-mails, regneark, digital håndskrift, lyd- og videooptagelser, PDF-filer og meget mere.

Gemmer du dine OneNote notesbøger i en cloudbaseret løsning som Sharepoint, er programmet desuden et ualmindeligt stærkt værktøj til teams, der samarbejder om informationer, referater og noter.

Dette kursus er efterfølgeren til Grundkurset i OneNote. I dette kursus taler vi ikke så meget om, hvordan du bruger OneNote, men fokuserer på hvordan du deler en notesbog, hvor du deler, og hvordan du og dit team samarbejder i OneNote. Til slut i kurset er der desuden fokus på, hvordan OneNote også er integreret i Planner, Teams og Sharepoint.

Vil du gerne lære at samarbejde “smartere” med dine kolleger i OneNote, så I fremover kan løfte jeres måde at dele interne noter og informationer, så er dette kursus perfekt til dig.


Forudsætninger

Du får størst udbytte af dette kursus, hvis du i forvejen har kendskab til de basale funktioner i OneNote. Ønsker du et mere grundlæggende kendskab til OneNote, anbefaler vi at starte med kurset “Grundkursus i OneNote: Kom i gang med at bruge den smarte, digitale notesbog”.

Videoindhold

Sådan samarbejder du med dit team i OneNote1/2

  • Lektion1.1 Introduktion til kurset 1 min
  • Lektion1.2 OneNote "i skyen" 2 min
  • Lektion1.3 Opret og gem din notesbog på en "cloudløsning" 7 min
  • Lektion1.4 Personlige noter på tværs af alle dine devices 4 min
  • Lektion1.5 Del og inviter andre til at arbejde i din OneNote notesbog 7 min
  • Lektion1.6 Samarbejde i delte notesbøger 5 min
  • Lektion1.7 Simultan skrivning i delte notesbøger 2 min
  • Lektion1.8 Det perfekte overblik: Søgning i delte notesbøger 1 min
  • Lektion1.9 Korrekt filhåndtering 6 min
  • Lektion1.10 Fem fede features der gør din OneNote endnu bedre 5 min
  • Lektion1.11 OneNote og Office 365: Planner, Teams og Sharepoint 4 min

GoLearn-certifikat2/2

  • Lektion2.1 Bliv certificeret

Underviser:

Jon
Frank Jensen Microsoft PowerPoint og Office 365 ekspert

Frank Jensen ejer og driver Freelanceunderviser.dk, der er specialiserede i at tilbyde skræddersyede Microsoft kurser. Frank har en baggrund som folkeskolelærer men har i over 20 år beskæftiget sig primært med undervisning i webdesign, grafiske programmer som Photoshop og InDesign, samt alle versioner af Microsoft Office-pakkerne på alle niveauer. Frank trækker på mange års personlig erfaring med at formidle budskaber på bedst mulige måde, når han underviser i næsten alle programmer i Microsoft Office pakken. Især PowerPoint, OneNote, Teams, SharePoint og Planner programmerne er Frank særligt begejstret for, og han har både det dybe tekniske kendskab til programmerne, samt erfaringen med hvordan du bruger programmerne mest effektivt. Frank ligger stor vægt på at du som kursist får et konkret og praktisk udbytte af hans kurser, samt op til flere ”aha-oplevelser” undervejs.