Beskrivelse af kurset:
Kloge mennesker siger, at hvis du vil eskalere en samtale til en konflikt, skal du bare sende en e-mail i stedet for at ringe. Det er heldigvis muligt at styre udenom konflikterne og i dette kursus får du en række redskaber til at føre gode, skriftlige dialoger.
På kurset lærer du:
- Hvorfor skriftlig kommunikation ofte fastholder eller optrapper konflikter
- Hvordan du ”lytter” på skrift
- Hvilke redskaber du kan bruge, når din skriftlige kommunikation også skal pleje relationen
Videoindhold
Kommunikation på skrift1/2
- Lektion1.1 At føre en samtale på skrift 3 min
- Lektion1.2 Download område
- Lektion1.3 Det skrevne ord kan fastholde en konflikt 5 min
- Lektion1.4 Når du sender noget af dig selv afsted, på skrift 7 min
- Lektion1.5 De 3 lag i kommunikation 2 min
- Lektion1.6 Fokus på indhold, proces og relationen 7 min
- Lektion1.7 Eksempler på kommunikation med flere lag 3 min
Tryk og træk kommunikation2/2
- Lektion2.1 Når kommunikation trykker 5 min
- Lektion2.2 Træk i kommunikationen 5 min
- Lektion2.3 Åbninger der styrker relationen 4 min
- Lektion2.4 Øvelse i Tryk/Træk kommunikation 3 min
- Lektion2.5 Hvordan trækker DSB? 4 min
- Lektion2.6 Tjekliste til god, skriftlig kommunikation 5 min
- Lektion2.7 De gode skriftlige samtaler 2 min
Underviser:
Nana Dall er selvstændig konsulent med mere end 10 års erfaring i konflikthåndtering, præventiv konflikthåndtering, konfliktrådgivning, mægling - og konflikter på de sociale medier. Hun har en baggrund som uddannet Kaospilot fra Aarhus, Cand. Mag. Psyk. fra Roskilde Universitet og er uddannet konfliktmægler hos Center for Konfliktløsning. Derudover er hun certificeret i ”Ikke-Voldelig-Kommunikation” og i ”Peace And Conflict Transformation” fra Basel Universitet. Nana Dall er medforfatter til bøgerne ”Kan trold tæmmes” og ”Når tasterne taler”, der handler om nedtrappende kommunikation og til daglig hjælper hun danske virksomheder med håndtering af vanskelige situationer, konfliktmægling og undervisning indenfor feltet. Hun leverer desuden rådgivning til virksomheder i forbindelse med design og tilrettelæggelse af processer, workshops eller konflikthåndteringsforløb, der omhandler konfliktnedtrappende kundekontakt.
Anmeldelser
-
5 stjerner
-
synes virkelig det var gode pointer oplægsholderen diskede op med
-
Super fint
-
-
Godt fortalt
-
Nana er meget nem at forstå og høre i modsætning til nogle af dem på jeres andre kurser - tak for det
-
Godt kursus med gode input
-
-
-
Godt, konkret og brugbart kursus, som alle bør se. Godt leveret af Nana.
-
-
Dette kursus er virkelig noget man kan lære noget af - bevidstheden om at tryk og træk i din kommunikation er guld værd.
-
-
Når man skal sende en mail, hvor man er vred, irriteret eller utilfreds med noget, så tænk på, hvordan man ville skrive, hvis chefen, sin bedste ven, mand eller kone var med CC. - Det gør også noget positivt ved sproget. Og altid skriv, men vent gerne til næste dag med at sende, og selvfølgelig læs grundigt igennem inden afsendesen. Tak for gode input - det har helt klart givet stof til eftertanke
-
flere eksempler ville gør det bedre
-
men når ikke at blive integreret
-
Grænseoverskridende at bruge "talesprog" hverdags ord samt skrive så nærværende. Meget til eftertanke. Tak 5 stjerner
-
Super lærerigt og et kursus der virkeligt giver indsigt i kommunikationens kunst
-
Hej Golean Overskriften er for mig skrevet så småt at det er et problem at læse.
-
-
-
-
-
Super godt og let forståeligt kursus
-
Tankevækkende og en super god og brugbar lektion. . . .
-
Meget god viden om skiftlig kommunikation, som alle ville have glæde af.
-
Relevant og lærerigt Det giver dejlige dialog når jeg anvender træk kommunikation. Prøv det😊
-
Hvor er der meget man ikke giver en tanke med på vejen. Der er guldkorn her uanset hvem man skriver til og hvordan man servicer indholdet
-
Giver en noget at tænke over. især som orbiln. (skrever på lydsprog)
-
rigtig godt kursus - det kan man til en hver tid bruge.
-
Gode forståelige eksemplar og nemme værktøjer til at kontrollere samtalerne på skrift i hverdagen - Tak.
-
gode anvendelige tips til konfliktnedtrappende korrespondance
-
Tankevækkende og brugbar info, helt sikkert genkendeligt fra hverdagen
-
Virkelig et kursus som giver stof til eftertanke - Godt og brugbart
-
det var en god øjenåbner-kan ihvertfald bruges fremadrettet.tak for godt kursus
-
5 stjerner
-
-
-
Virkelig god præsentation og formidling. Interessante betragtninger og et meget lærerigt kursus i kommunikation.