Beskrivelse af kurset:
Bliv GoLearn certificeret i Google Analytics og lær hvordan du bruger data til at forbedre din digitale indsats
På kurset lærer du:
- At gøre dine data fra Google Analytics brugbar (trin-for-trin guide til at trække de rigtige rapporter og få styr på din datamængde)
- At bruge data fra Google Analytics til at evaluere din digital marketingindsats og analysere brugernes adfærd (kurset tager dig helt ind i de fjerneste kroge, hvor det mest værdifulde data ligger)
- Konkrete indsatsområder til at få bedre resultater, af den trafik som du genererer, med dine online marketingindsatser
Videoindhold
Introduktion til Google Analytics og de vigtigste elementer1/8
- Lektion1.1 Hvad er Analytics? Introduktion til brug af data 4 min
- Lektion1.2 Derfor er Analytics vigtigt, og hvordan du med en simpel tilgang får maks værdi 6 min
- Lektion1.3 De vigtigste begreber - du tror, at du kender dem men se her 8 min
- Lektion1.4 Interfacets opbygning og navigation med de gode tricks til intelligent navigation 18 min
- Lektion1.5 Vælg den rette periode og sammenlign med tidligere + bonus analyse af ændringer 11 min
Implementering og koder til Google Analytics2/8
- Lektion2.1 Introduktion til implementering af Google Analytics 9 min
- Lektion2.2 Sådan tjekker du at dine data er korrekte og skaber værdi 12 min
Opsætning af din Analytics konto3/8
- Lektion3.1 Introduktion til opsætning af Google Analytics 1 min
- Lektion3.2 Vigtige filtre - lær fx at fjerne din egen trafik fra dine data 9 min
- Lektion3.3 Den essentielle opsætning: Opsæt mål, så du kender performance 22 min
- Lektion3.4 Spor interne søgninger, værdifuld viden, blot 2 min. opsætning 8 min
- Lektion3.5 Overordnet opsætning af Google Analytics 10 min
Hvor kommer dine brugere fra? De mest værdifulde rapporter i Analytics!4/8
- Lektion4.1 Introduktion til brug af data om dine trafikkilder 2 min
- Lektion4.2 Overordnet trafik analyse - inkl. Sammenligning af sidste år 12 min
- Lektion4.3 Kend effekt og performance på dine kampagner med kampagnesporing 17 min
- Lektion4.4 SEO værdien, lær at analysere SEO trafik 12 min
- Lektion4.5 AdWords evaluering i Analytics 11 min
- Lektion4.6 Trafik fra andre sites 13 min
Hvad ser dine brugere - hvilke områder af dit site er de vigtigste at optimere?5/8
- Lektion5.1 Introduktion til analyse af brugernes adfærd på din hjemmeside 2 min
- Lektion5.2 Landingssider - hvad er det første dine brugere ser? 14 min
- Lektion5.3 Interessantanalyse: Lær hvor mange der ser din forside og om du fejler i din prioritering 6 min
- Lektion5.4 De mest sete sider og hvad du skal evaluere 9 min
- Lektion5.5 Forlader brugerne dit site på en forkert side? 4 min
- Lektion5.6 Gruppering af indhold, det fantastiske overblik. 10 min
- Lektion5.7 Den mest lavthængende frugt: Visning af 404 sider 10 min
- Lektion5.8 Lær at gruppere dit indhold selv 8 min
- Lektion5.9 Se stien fra landingsside og videre 6 min
- Lektion5.10 Det søger brugerne på i din egen søgemaskine 9 min
De spændende data om salg, og ikke mindst udvidet E-handel6/8
- Lektion6.1 Introduktion til ehandelsdata og hvad du kan med dem 3 min
- Lektion6.2 Introduktion til attribution modeller 6 min
- Lektion6.3 Analyse af assisterede konverteringer - hvordan påvirker de forskellige kanaler købeprocessen? 13 min
- Lektion6.4 Analyse af topkonverteringsstier 10 min
- Lektion6.5 DERFOR skal du have enhanced ecommerce 4 min
- Lektion6.6 Shoppingadfærd, den bedste analyse du kan foretage dig! 10 min
- Lektion6.7 Analyse af performance på produktniveau 12 min
- Lektion6.8 Frafald i flowet rapport - "Adfærd i forbindelse med udtjekning" 10 min
Andre spændende data - fra Målgruppe menupunktet7/8
- Lektion7.1 Introduktion til målgruppe data i Analytics 2 min
- Lektion7.2 Analyse af adfærd ift. enhed, en variabel der påvirker dit salg meget 10 min
- Lektion7.3 Kend dine brugere: Køn, alder og interesser 13 min
GoLearn-certifikat8/8
- Lektion8.1 Bliv certificeret
Underviser:
Jacob Kildebogaard er en af Danmarks førende eksperter i Google Analytics og blandt de få i verden, der er Certified Web Analyst fra Digital Analytics Association. Han er en anderkendt international oplægsholder, idémand og redaktør til bogen “Onlineevangelisterne” og desuden medarrangør af konverteringsoptimeringskonferencen, Conversionboost. Siden 2011 har Jacob som administrerende direktør og medstifter af webjuice.dk A/S (nu Ambition) assisteret alle typer kunder – fra små webshops til store internationale virksomheder – med at Udnytte Google Analytics til at træffe bedre, datadrevne beslutninger vedrørende deres marketingindsatser.
Anmeldelser
-
Rigtig god kursus som starter blødt og øge niveauet stille og roligt. Har arbejdet med analytics i 4 år, men lærte virkelig noget på dette kursus.
-
Et rigtig godt kursus, hvor Jacob giver mange tips og tricks til at finde lige nøjagtig de data der giver mening. Kan varmt anbefales!
-
-
Det er et super kursus Jakob har fået sat sammen her. Der er rigtig mange små tips og tricks som man kan bruge i sin hverdag, så man kan forstå sin data og bruge den aktivt. Jakob fortæller godt og indlevende om de forskellige data, så det bliver håndgribeligt, så det ikke blot er tal på skærmen, men rent faktisk en ressource man kan omdatte til penge, med det rette arbejde.
-
Værdien i kurset er enorm - uanset niveau. Rigtig fedt at se Google Analytics igennem Jacobs øjne og lære de geværgreb der gør, at man får reel værdi at sine data. Kan virkelig anbefales.
-
Dejligt med konkrete forslag til handling i slutningen af alle videoer.
-
Meget jordnært kursus, hvor jeg personligt fik masser ud af det. Mere end jeg havde regnet med, for med efterhånden en god rum tid i GA kender man jo mulighederne. Men kurset går ud over mange andre instruktionsvideoer derude, som ofte blot laver en gennemgang; tryk her, filtrer her, dette tal viser etc. Dette er der naturligvis også, og det skal der. Men der laves ofte referencer til andre rapporter, gives fortolkningsideer og tager udgangspunkt i, hvad kursusafholder personligt ville bruge specifikke tal og rapporter til. Så udover gennemgang af funktionerne, er der masser af råd til hvordan analysen kan foretages - altid med respekt for tidsoptimering lader det til. - jeg ser gerne mere til Jacob Kildebogaard herinde!