Beskrivelse af kurset:

Bliv GoLearn certificeret i Google Analytics og lær hvordan du bruger data til at forbedre din digitale indsats


På kurset lærer du:
  • At gøre dine data fra Google Analytics brugbar (trin-for-trin guide til at trække de rigtige rapporter og få styr på din datamængde)
  • At bruge data fra Google Analytics til at evaluere din digital marketingindsats og analysere brugernes adfærd (kurset tager dig helt ind i de fjerneste kroge, hvor det mest værdifulde data ligger)
  • Konkrete indsatsområder til at få bedre resultater, af den trafik som du genererer, med dine online marketingindsatser
Beskrivelse

Google Analytics er et fundamentalt værktøj til at måle, evaluere og styrke dine online marketingindsatser. Platformens uendelige mængder data kan fortælle dig alt om din online marketingindsats og dine kunders brugeradfærd – såfremt du ved, hvordan du håndterer de abnorme mængder data, som platformen rummer.


I dette kursus giver en af Danmarks førende Google Analytics eksperter, Jacob Kildebogaard, effektive redskaber til at kunne omsætte dine data fra Google Analytics til konkrete tal på bundlinjen. Kurset er baseret på mange års professionel erfaring med datahåndtering i Google Analytics for alle typer af kunder – fra små webshops til store, internationale virksomheder.


Kurset giver dig ikke blot indsigt i featurefunktioner på Google Analytics, men praktiske redskaber til at kunne løse de problemstillinger, som din virksomhed står over for.

Videoindhold

Introduktion til Google Analytics og de vigtigste elementer1/8

  • Lektion1.1 Hvad er Analytics? Introduktion til brug af data
  • Lektion1.2 Derfor er Analytics vigtigt, og hvordan du med en simpel tilgang får maks værdi
  • Lektion1.3 De vigtigste begreber - du tror, at du kender dem men se her
  • Lektion1.4 Interfacets opbygning og navigation med de gode tricks til intelligent navigation
  • Lektion1.5 Vælg den rette periode og sammenlign med tidligere + bonus analyse af ændringer

Implementering og koder til Google Analytics2/8

  • Lektion2.1 Introduktion til implementering af Google Analytics
  • Lektion2.2 Sådan tjekker du at dine data er korrekte og skaber værdi

Opsætning af din Analytics konto3/8

  • Lektion3.1 Introduktion til opsætning af Google Analytics
  • Lektion3.2 Vigtige filtre - lær fx at fjerne din egen trafik fra dine data
  • Lektion3.3 Den essentielle opsætning: Opsæt mål, så du kender performance
  • Lektion3.4 Spor interne søgninger, værdifuld viden, blot 2 min. opsætning
  • Lektion3.5 Overordnet opsætning af Google Analytics

Hvor kommer dine brugere fra? De mest værdifulde rapporter i Analytics!4/8

  • Lektion4.1 Introduktion til brug af data om dine trafikkilder
  • Lektion4.2 Overordnet trafik analyse - inkl. Sammenligning af sidste år
  • Lektion4.3 Kend effekt og performance på dine kampagner med kampagnesporing
  • Lektion4.4 SEO værdien, lær at analysere SEO trafik
  • Lektion4.5 AdWords evaluering i Analytics
  • Lektion4.6 Trafik fra andre sites

Hvad ser dine brugere - hvilke områder af dit site er de vigtigste at optimere?5/8

  • Lektion5.1 Introduktion til analyse af brugernes adfærd på din hjemmeside
  • Lektion5.2 Landingssider - hvad er det første dine brugere ser?
  • Lektion5.3 Interessantanalyse: Lær hvor mange der ser din forside og om du fejler i din prioritering
  • Lektion5.4 De mest sete sider og hvad du skal evaluere
  • Lektion5.5 Forlader brugerne dit site på en forkert side?
  • Lektion5.6 Gruppering af indhold, det fantastiske overblik.
  • Lektion5.7 Den mest lavthængende frugt: Visning af 404 sider
  • Lektion5.8 Lær at gruppere dit indhold selv
  • Lektion5.9 Se stien fra landingsside og videre
  • Lektion5.10 Det søger brugerne på i din egen søgemaskine

De spændende data om salg, og ikke mindst udvidet E-handel6/8

  • Lektion6.1 Introduktion til ehandelsdata og hvad du kan med dem
  • Lektion6.2 Introduktion til attribution modeller
  • Lektion6.3 Analyse af assisterede konverteringer - hvordan påvirker de forskellige kanaler købeprocessen?
  • Lektion6.4 Analyse af topkonverteringsstier
  • Lektion6.5 DERFOR skal du have enhanced ecommerce
  • Lektion6.6 Shoppingadfærd, den bedste analyse du kan foretage dig!
  • Lektion6.7 Analyse af performance på produktniveau
  • Lektion6.8 Frafald i flowet rapport - "Adfærd i forbindelse med udtjekning"

Andre spændende data - fra Målgruppe menupunktet7/8

  • Lektion7.1 Introduktion til målgruppe data i Analytics
  • Lektion7.2 Analyse af adfærd ift. enhed, en variabel der påvirker dit salg meget
  • Lektion7.3 Kend dine brugere: Køn, alder og interesser

GoLearn-certifikat8/8

  • Lektion8.1 Bliv certificeret

Underviser:

Jon
Jacob Kildebogaard Google Analytics ekspert

Jacob Kildebogaard er en af Danmarks førende eksperter i Google Analytics og blandt de få i verden, der er Certified Web Analyst fra Digital Analytics Association. Han er en anderkendt international oplægsholder, idémand og redaktør til bogen “Onlineevangelisterne” og desuden medarrangør af konverteringsoptimeringskonferencen, Conversionboost. Siden 2011 har Jacob som administrerende direktør og medstifter af webjuice.dk A/S (nu Ambition) assisteret alle typer kunder – fra små webshops til store internationale virksomheder – med at Udnytte Google Analytics til at træffe bedre, datadrevne beslutninger vedrørende deres marketingindsatser.