Beskrivelse af kurset:
Lær, hvordan du optimerer dit website til mere salg.
På kurset lærer du:
- at starte og gennemføre et konkret optimeringsprojekt på hele dit website
- at udfordre og evaluere dit website (4 stærke og praktiske metoder)
- at sikre at dit website taler effektivt til dine potentielle kunder
Videoindhold
Introduktion til kursus1/7
- Lektion1.1 Kursusvelkomst: Gennemgang af kursets indhold 2 min
- Lektion1.2 Download område
- Lektion1.3 Konverteringsoptimering: Definition og grundlæggende principper 21 min
Sådan bruger du Google Analytics til at øge konverteringen2/7
- Lektion2.1 Introduktion til kapitel 2 og til web analytics 2 min
- Lektion2.2 Dataindsamling og modenhedsmodel i Google Analytics 8 min
- Lektion2.3 Standardrapporter: Eksempler og case 6 min
- Lektion2.4 Tilpassede rapporter: Landingsside og case 12 min
- Lektion2.5 Resultat og proritering 10 min
- Lektion2.6 Opgave: Tilpasning af tilpasset rapport i Google Analytics
Sådan bruger du heatmaps og scrollmaps på din hjemmeside3/7
- Lektion3.1 Introduktion til kapitel 3 og Hotjar 3 min
- Lektion3.2 Heatmaps & Scrollmaps 7 min
- Lektion3.3 Funktioner og visning af data i Hotjar 7 min
- Lektion3.4 Analysen: Heatmaps og scrollmaps på casen 22 min
- Lektion3.5 Resultater og prioriteter 6 min
- Lektion3.6 Opgave: Analyse af mobilt heatmap
Sådan kommer du i gang med brugertests + "real life" eksempler4/7
- Lektion4.1 Introduktion til kapitel 4 og brugertest 3 min
- Lektion4.2 Design af brugertest 14 min
- Lektion4.3 Analysen: "Real life" eksempel på hvordan man bruger brugertests 4 min
- Lektion4.4 Forberedelse og afvikling af brugertest 17 min
- Lektion4.5 Resultater og prioritering 7 min
- Lektion4.6 Opgave: Analyse af brugertest 2 min
Sådan laver du en ekspertgennemgang, der giver resultater5/7
- Lektion5.1 Introduktion til kapitel 5 og ekspertgennemgang 2 min
- Lektion5.2 Vigtige begreber i ekspertgennemgangen 15 min
- Lektion5.3 Ekspertgennemgang af case 24 min
- Lektion5.4 Resultater og prioritering 14 min
- Lektion5.5 Opgave: Evaluering af designelement
Prioritering og projekter6/7
- Lektion6.1 Afsluttende resultat og prioritering 13 min
GoLearn-certifikat7/7
- Lektion7.1 Bliv certificeret
Underviser:
Siden 1998 har Ole arbejdet med UX og brugervenlighed og har i flere år undervist om emnet på IT-Universitetet i København. De seneste fem år har Ole arbejdet fokuseret med konverteringsoptimering i sin egen virksomhed, Optuner, som har hjulpet en lang række større virksomheder som Lomax og WhiteAway med at højne deres konverteringsrater og indtjening. Derudover er Ole foredragsholder, blogger om emnet på oleg.dk og medforfatter til bogen “Usability – test methods for making usable websites”.
Anmeldelser
-
Utroligt informativt kursus med mange gode pointer grebet an fra forskellige vinkler. Helt sikkert mange take-aways, som jeg kan bruge på mit eget website.