Beskrivelse af kurset:

Lær, hvordan du optimerer dit website til mere salg.


På kurset lærer du:
  • at starte og gennemføre et konkret optimeringsprojekt på hele dit website
  • at udfordre og evaluere dit website (4 stærke og praktiske metoder)
  • at sikre at dit website taler effektivt til dine potentielle kunder
  • at sortere og prioritere de potentielle forbedringer på websitet
Beskrivelse

Effektivt salg på nettet kræver ikke kun god online marketing, det kræver også, at hele dit website er sat op til at holde fast på brugeren, skabe stor oplevet værdi og motivere brugeren til handling. Mange virksomheder bruger en formue på at købe trafik, men der kan ligge et kæmpe potentiale i at optimere sit website til at få mere ud af den dyrekøbte trafik.


På dette kursus lærer du, hvordan du udfordrer dit websites evne til at sælge. Du lærer samtidig de fire vigtigste metoder inden for konverteringsoptimering og får lov til at se med på sidelinjen, når en af Danmarks skarpeste eksperter deler ud af sine analysemetoder. Kurset er praktisk og indeholder let anvendelige principper, som du straks efter kurset selv kan anvende på din egen hjemmeside.


Når du har gennemført kurset, har du en struktureret tilgang til at gennemføre din egen optimeringsproces og finde forbedringsmuligheder til dit website, der kan give mærkbare resultater på bundlinjen.

Videoindhold

Introduktion til kursus1/7

  • Lektion1.1 Kursusvelkomst: Gennemgang af kursets indhold
  • Lektion1.2 Download område
  • Lektion1.3 Konverteringsoptimering: Definition og grundlæggende principper

Sådan bruger du Google Analytics til at øge konverteringen2/7

  • Lektion2.1 Introduktion til kapitel 2 og til web analytics
  • Lektion2.2 Dataindsamling og modenhedsmodel i Google Analytics
  • Lektion2.3 Resultat og proritering
  • Lektion2.4 Standardrapporter: Eksempler og case
  • Lektion2.5 Tilpassede rapporter: Landingsside og case
  • Lektion2.6 Opgave: Tilpasning af tilpasset rapport i Google Analytics

Sådan bruger du heatmaps og scrollmaps på din hjemmeside3/7

  • Lektion3.1 Introduktion til kapitel 3 og Hotjar
  • Lektion3.2 Heatmaps & Scrollmaps
  • Lektion3.3 Funktioner og visning af data i Hotjar
  • Lektion3.4 Analysen: Heatmaps og scrollmaps på casen
  • Lektion3.5 Resultater og prioriteter
  • Lektion3.6 Opgave: Analyse af mobilt heatmap

Sådan kommer du i gang med brugertests + "real life" eksempler4/7

  • Lektion4.1 Introduktion til kapitel 4 og brugertest
  • Lektion4.2 Design af brugertest
  • Lektion4.3 Analysen: "Real life" eksempel på hvordan man bruger brugertests
  • Lektion4.4 Forberedelse og afvikling af brugertest
  • Lektion4.5 Resultater og prioritering
  • Lektion4.6 Opgave: Analyse af brugertest

Sådan laver du en ekspertgennemgang, der giver resultater5/7

  • Lektion5.1 Introduktion til kapitel 5 og ekspertgennemgang
  • Lektion5.2 Vigtige begreber i ekspertgennemgangen
  • Lektion5.3 Ekspertgennemgang af case
  • Lektion5.4 Resultater og prioritering
  • Lektion5.5 Opgave: Evaluering af designelement

Prioritering og projekter6/7

  • Lektion6.1 Afsluttende resultat og prioritering

GoLearn-certifikat7/7

  • Lektion7.1 Bliv certificeret

Underviser:

Jon
Ole Gregersen Ekspert i konverteringsoptimering

Siden 1998 har Ole arbejdet med UX og brugervenlighed og har i flere år undervist om emnet på IT-Universitetet i København. De seneste fem år har Ole arbejdet fokuseret med konverteringsoptimering i sin egen virksomhed, Optuner, som har hjulpet en lang række større virksomheder som Lomax og WhiteAway med at højne deres konverteringsrater og indtjening. Derudover er Ole foredragsholder, blogger om emnet på oleg.dk og medforfatter til bogen “Usability – test methods for making usable websites”.