Beskrivelse af kurset:
Vil du gerne markedsføre dig selv eller din virksomhed på sociale medier, men er i tvivl om hvordan du kommer godt i gang? Så er dette kursus til dig. På kurset får du et godt og grundlæggende kendskab til, hvordan du definerer din målgruppe, hvor du finder dem og hvordan du skal markedsføre dig online.
På kurset lærer du:
- Hvordan du finder din perfekte målgruppe og på hvilke sociale medier, du finder dem.
- Hvilken type medie, der passer til både dit produkt og din målgruppe
- Hvordan du finder frem til, hvilket budskab du skal sende til din målgruppe
Videoindhold
Trin 1: Sådan starter du med at markedsføre dig online1/6
- Lektion1.1 Introduktion til kurset 1 min
- Lektion1.2 Bliv skarp på hvem der er din målgruppe 2 min
Trin 2: Hvilke målgrupper findes på de sociale medier2/6
- Lektion2.1 Hvor finder du din målgruppe? 1 min
- Lektion2.2 Hvilken målgruppe kan du finde på Facebook? 1 min
- Lektion2.3 Hvornår skal du vælge Instagram? 1 min
- Lektion2.4 Hvad fungerer godt på LinkedIn? 2 min
- Lektion2.5 Skal du overveje Twitter? 1 min
- Lektion2.6 Markedsføring på Youtube 1 min
- Lektion2.7 Kort om Snapchat 1 min
- Lektion2.8 Så hvilke sociale medier skal du vælge og hvor mange? 1 min
Trin 3: Hvordan når du din målgruppe3/6
- Lektion3.1 Hvilket medie skal du benytte for at nå din målgruppe? 1 min
- Lektion3.2 Skriv artikler eller lav en blog 1 min
- Lektion3.3 Passer podcasts til dit produkt? 1 min
- Lektion3.4 Overvej at holde webinarer 1 min
- Lektion3.5 Derfor er videomarkedsføring et godt redskab 1 min
- Lektion3.6 Sådan arbejder du med nyhedsbreve og e-mail marketing 1 min
Trin 4: Skab din content strategi4/6
- Lektion4.1 Hvad er det, du kan, der er unikt? 3 min
- Lektion4.2 Brug din passion til at markedsføre dig 1 min
- Lektion4.3 Forfin dit budskab ved at kigge på gevinsten 2 min
- Lektion4.4 Bliv konkret med dit why 1 min
- Lektion4.5 Brug din passion i din strategi 1 min
Trin 5: Sådan finder du det værdifulde indhold5/6
- Lektion5.1 Gå i gang med din kreative brainstorm 2 min
- Lektion5.2 Sådan arbejder du videre med dine idéer 2 min
- Lektion5.3 Skab værdi - og glem at sælge 2 min
- Lektion5.4 Lav din contentplan: Årshjulet 2 min
Trin 6: Spar tid på din markedsføring6/6
- Lektion6.1 Gode planlægningsværktøjer der sparer tid i hverdagen 1 min
- Lektion6.2 Husk: Vær social på sociale medier 1 min
- Lektion6.3 Et tip til at få dine kunder til at arbejde for dig 3 min
- Lektion6.4 Har du styr på din hjemmeside? 2 min
- Lektion6.5 Hvornår skal du overveje betalt annoncering? 1 min
- Lektion6.6 Anbefalinger til valg af systemer og værktøjer 1 min
- Lektion6.7 Sørg for at holde motoren igang 1 min
Underviser:
Anmeldelser
-
den sidste video blev ved med at starte forfra, så jeg blev aldrig registreret som værende færdig, men et godt intro kursus
-
-
-
-
Jeg forventede flere råd og anvisninger til at bruge sociale medier til personlig branding. Kurset er meget godt til rådgivning om, hvordan man bruger sociale medier generelt - og med fine tips til hvilke platforme der er hjælpsomme.
-
den sidste video blev ved med at starte forfra, så jeg blev aldrig registreret som værende færdig, men et ok intro kursus
-
Hvis man bare har arbejdet lidt med sociale medier i forvejen, så ved man det hele selv, men er man på bar bund og ved ikke noget om de forskellige sociale medier, så er det her et fint sted at starte.
-
Super kursus på et niveau alle vil kunne forstå. Det skaber et godt springbræt for at kunne arbejde videre med SoMe.
-
God
-
Fint lille kursus, der ikke var for langt. Underviseren var dygtig til at formidle, og havde en klar og tydelig tale. Hun talte letforståeligt