Beskrivelse af kurset:

Vil du gerne markedsføre dig selv eller din virksomhed på sociale medier, men er i tvivl om hvordan du kommer godt i gang? Så er dette kursus til dig. På kurset får du et godt og grundlæggende kendskab til, hvordan du definerer din målgruppe, hvor du finder dem og hvordan du skal markedsføre dig online.

På kurset lærer du:
  • Hvordan du finder din perfekte målgruppe og på hvilke sociale medier, du finder dem.
  • Hvilken type medie, der passer til både dit produkt og din målgruppe
  • Hvordan du finder frem til, hvilket budskab du skal sende til din målgruppe
  • Hvordan du aldrig løber tør for godt indhold, du kan bruge i din markedsføring
  • Hvilke værktøjer du kan benytte for at din markedsføring bliver automatisk
Beskrivelse

Er du iværksætter eller driver du en mindre virksomhed, kan det være alfa omega at knække koden til at tiltrække dine kunder igennem online markedsføring. Det kan være en utrolig lukrativ salgskanal – hvis du altså forstår at bruge den rigtigt.

Du er ret godt stillet med et grundlæggende kendskab til, hvordan du markedsfører dig eller dit produkt på de sociale medier. Det er Sofie Willes personlige mantra, og i dette kursus vil hun lige præcis lære dig dette.

Gang på gang møder hun selvstændige erhvervsdrivende, der godt ved, at online markedsføring kan skabe en bedre omsætning i deres virksomhed, men de er endnu ikke kommet i gang.

Enten har de haft problemer med at knække koden til, hvordan de skal markedsføre sig selv eller ikke vidst hvor på nettet, de kan finde deres kundegruppe.

Nogle ender med at betale kæmpe summer til konsulenter for betalt markedsføring, der alligevel ikke ender med at skabe salg, og andre har aldrig haft tiden til at kaste sig ud i at forsøge og markedsføre sig selv online.

I dette kursus guider Sofie dig trin-for-trin igennem, hvordan du ”åbner din butik på nettet” – Ganske enkelt hvordan du kommer i gang med at markedsføre dig selv eller din virksomhed på sociale medier.

Du vil blive klogere på, hvem du skal kommunikere til, hvor du finder dem online, hvordan du skal fange deres opmærksomhed, og hvad du så endeligt skal fortælle dem og hvor tit.

Dette kursus er derfor for dig, der:

  • Ikke har forudgående kendskab til online markedsføring og markedsføring på sociale medier
  • Har en drøm om at skabe opmærksomhed og salg på sociale medier
  • Allerede har en virksomhedsprofil på Facebook eller lignende medier, men endnu ikke bruger den til markedsføring
  • Vil have hjælp til at systematisere din markedsføring, så det ikke bliver en tidssluger i hverdagen.


Når du er færdig med dette online kursus, vil du være klar til at markedsføre dig og din virksomhed på sociale medier, så du kan skabe salg og synlighed på nettet.

Videoindhold

Trin 1: Sådan starter du med at markedsføre dig online1/6

  • Lektion1.1 Introduktion til kurset 1 min
  • Lektion1.2 Bliv skarp på hvem der er din målgruppe 2 min

Trin 2: Hvilke målgrupper findes på de sociale medier2/6

  • Lektion2.1 Hvor finder du din målgruppe? 1 min
  • Lektion2.2 Hvilken målgruppe kan du finde på Facebook? 1 min
  • Lektion2.3 Hvornår skal du vælge Instagram? 1 min
  • Lektion2.4 Hvad fungerer godt på LinkedIn? 2 min
  • Lektion2.5 Skal du overveje Twitter? 1 min
  • Lektion2.6 Markedsføring på Youtube 1 min
  • Lektion2.7 Kort om Snapchat 1 min
  • Lektion2.8 Så hvilke sociale medier skal du vælge og hvor mange? 1 min

Trin 3: Hvordan når du din målgruppe3/6

  • Lektion3.1 Hvilket medie skal du benytte for at nå din målgruppe? 1 min
  • Lektion3.2 Skriv artikler eller lav en blog 1 min
  • Lektion3.3 Passer podcasts til dit produkt? 1 min
  • Lektion3.4 Overvej at holde webinarer 1 min
  • Lektion3.5 Derfor er videomarkedsføring et godt redskab 1 min
  • Lektion3.6 Sådan arbejder du med nyhedsbreve og e-mail marketing 1 min

Trin 4: Skab din content strategi4/6

  • Lektion4.1 Hvad er det, du kan, der er unikt? 3 min
  • Lektion4.2 Brug din passion til at markedsføre dig 1 min
  • Lektion4.3 Forfin dit budskab ved at kigge på gevinsten 2 min
  • Lektion4.4 Bliv konkret med dit why 1 min
  • Lektion4.5 Brug din passion i din strategi 1 min

Trin 5: Sådan finder du det værdifulde indhold5/6

  • Lektion5.1 Gå i gang med din kreative brainstorm 2 min
  • Lektion5.2 Sådan arbejder du videre med dine idéer 2 min
  • Lektion5.3 Skab værdi - og glem at sælge 2 min
  • Lektion5.4 Lav din contentplan: Årshjulet 2 min

Trin 6: Spar tid på din markedsføring6/6

  • Lektion6.1 Gode planlægningsværktøjer der sparer tid i hverdagen 1 min
  • Lektion6.2 Husk: Vær social på sociale medier 1 min
  • Lektion6.3 Et tip til at få dine kunder til at arbejde for dig 3 min
  • Lektion6.4 Har du styr på din hjemmeside? 2 min
  • Lektion6.5 Hvornår skal du overveje betalt annoncering? 1 min
  • Lektion6.6 Anbefalinger til valg af systemer og værktøjer 1 min
  • Lektion6.7 Sørg for at holde motoren igang 1 min

Underviser:

Sofie Wille
Sofie Wille Ekspert i Content Marketing

Sofie Wille er indehaver af virksomheden Wille Digital Marketing og medstifter af konceptet "Money-Soul-Marketing". Oprindeligt er Sofie uddannet cand.public fra Danmark Medie- og Journalisthøjskole og Aarhus Universitet, og hendes styrke ligger i at øge brandværdien og opmærksomheden for virksomheder igennem Content Marketing. Hun har mere end 10 års erfaring inden for det journalistiske felt, både som skrivende journalist, tilrettelægger og redaktør, samt forretningsudvikler for en af verdens største softwarevirksomheder. I dag hjælper hun små og mellemstore virksomheder med at optimere deres digitale markedsføring både som konsulent, sparringspartner og mentor. Markedføring og branding på online medier er et livs vilkår for mange erhvervsdrivende idag, for som Sofie siger: "At ignorere Digital Marketing svarer til at åbne en forretning og ikke fortælle det til nogen.”

Anmeldelser

Gennemsnitlig bedømmelse
4.5
10 vurderinger
Detaljer
  • 5 stjerner bar 6
  • 4 stjerner bar 3
  • 3 stjerner bar 1
  • 2 stjerner bar 0
  • 1 stjerne bar 0
  • review
    Heidi Thorkilsen
    Kurset blev ikke afsluttet rigtigt

    den sidste video blev ved med at starte forfra, så jeg blev aldrig registreret som værende færdig, men et godt intro kursus

  • review
    Simon Vevest Lindblad-Madsen
    Let tilgængelig indgang til social media markedsføring...

  • review
    Stine Juelner
    Super godt og konkret

  • review
    Oliver Cift
    Introduktion til at markedsføre dig selv online

  • review
    Hans Christian Hellstern
    Rigtig fint begynderkursus

    Jeg forventede flere råd og anvisninger til at bruge sociale medier til personlig branding. Kurset er meget godt til rådgivning om, hvordan man bruger sociale medier generelt - og med fine tips til hvilke platforme der er hjælpsomme.

  • review
    Rikke Pedersen
    Rikke

    den sidste video blev ved med at starte forfra, så jeg blev aldrig registreret som værende færdig, men et ok intro kursus

  • review
    Magnus Von Dreiager
    Meget på begynderniveau

    Hvis man bare har arbejdet lidt med sociale medier i forvejen, så ved man det hele selv, men er man på bar bund og ved ikke noget om de forskellige sociale medier, så er det her et fint sted at starte.

  • review
    Rene Høvinghof
    Let forståeligt

    Super kursus på et niveau alle vil kunne forstå. Det skaber et godt springbræt for at kunne arbejde videre med SoMe.

  • review
    Jette Heine
    God

    God

  • review
    Heidi Nørgaard Kjær
    Super fint og brugbart kursus

    Fint lille kursus, der ikke var for langt. Underviseren var dygtig til at formidle, og havde en klar og tydelig tale. Hun talte letforståeligt