Beskrivelse af kurset:

Vil du gerne nå ud til endnu flere potentielle kunder, især den gruppe der er svære at nå med traditionel markedsføring? Så skal du tage et kig på disciplinen influencer marketing”, og hvordan du kan bruge det til at skabe brand-awareness, engagement og øge din omsætning.

På kurset lærer du:

  • Hvad du egentligt kan opnå med denne kanal, og hvorfor det er værd at bruge influencer marketing i dit marketing mix
  • Hvilke faldgrupper der er, så du kan undgå mislykkedes influencer kampagner
  • Hvilke samarbejdmodeller der er bedst, i forhold til din målsætning for kampagnen
  • En step-by-step guide til, hvordan du kommer i gang, der er understøttet af konkrete eksempler

Beskrivelse

Flere og flere bruger influencer marketing som en del af deres marketing mix. – og med god grund. Fordi det er nemlig en unik mulighed for at nå ud til de kundegrupper der ellers er svære at ramme. Tag eksempelvis den yngre målgruppe, der ikke læser nyhedsmail og har installeret ad-blockers. De kan være rigtig svære at ramme med traditionelle kanaler, men de er ofte til at komme i kontakt med, hvis man laver et samarbejde med en dygtig og relevant influencer.

Katrine Lee Larsen har siddet på begge sider af bordet: Hun har selv haft en god forretning af at leve som influencer og blogger. Nu arbejder hun for Lunar Way, der netop benytter influencer marketing som en meget effektiv markedsføringskanal.

Katrine deler både resultater og key take-aways fra Lunar Ways kampagner og fylder på med de vigtige forudsætninger for at lykkes med din influencer marketing.


Forudsætninger

Kurset er til dig der ikke tidligere har arbejdet med influencer marketing og for dig der er begyndt at benytte influencers, men savner viden om hvordan du får optimalt udbytte af din indsats og måler på kampagnens resultater.

Det er dog vigtigt, at du er bekendt med SoMe – og forstår forskellene på de eksisterende forskellige platforme.

Videoindhold

Introduktion og hvorfor du skal i gang med influencer marketing1/4

  • Lektion1.1 Introduktion til kurset 1 min
  • Lektion1.2 Download område
  • Lektion1.3 Derfor er Influencer marketing er også relevant for dig 2 min
  • Lektion1.4 Tallene bag influencer marketing 2 min
  • Lektion1.5 Hvad er influencer marketing? 1 min
  • Lektion1.6 Et case-eksempel: Sådan vækstede Lunar Way deres forretning 3 min

Trin-for-trin guide til succesfuld influencer marketing2/4

  • Lektion2.1 Hvad er målet med din kampagne? 3 min
  • Lektion2.2 Definér din målgruppe 3 min
  • Lektion2.3 Gå på jagt efter en influencer (med disse metoder) 3 min
  • Lektion2.4 Relationsopbygning: Du skal kende din influencer 4 min
  • Lektion2.5 Sådan får du kontakt med influenceren 5 min
  • Lektion2.6 Find frem til din samarbejdsmodel 8 min
  • Lektion2.7 Få styr på dit kampagnebrief: Det her er vigtigt! 5 min
  • Lektion2.8 6 vigtige take-aways til din influencer marketing 4 min

Afslutning3/4

  • Lektion3.1 Fremtiden for influencer marketing 5 min
  • Lektion3.2 Hvad koster det? Og et sidste godt råd 3 min

GoLearn-certifikat4/4

  • Lektion4.1 Bliv certificeret

Underviser:

Jon
Katrine Lee Larsen Influencer marketing ekspert

Katrine Lee Larsen er Marketing Manager i fintech-virksomheden Lunar Way. Hun er uddannet cand.merc.kom fra Copenhagen Business School, og samtidig en gammel rotte i faget, hvor hun har beskæftiget mig med Influencer Marketing i snart 7 år. Hendes karriere indenfor Influencer Marketing startede dog på den anden side af bordet, hvor hun administrerede og havde en af Danmarks første og største blogs. Katrine har siddet på forreste række siden branchens begyndelse. Katrines specialviden ligger altså i krydsfeltet mellem praktisk erfaring fra egen blog, arbejde og netværk, sammen med en teoretisk marketing baggrund fra cand.merc.com og erfaringen som marketér. Katrine har bevaret en tæt relation til sit netværk i branchen, så hun taler med influencers, bureauer og agenter på daglig basis – for altid at være opdateret på nyeste trends og tendenser, samtidig med hun besidder unik insider-viden, som hun gavmildt formidler videre for, at udbrede brugen af influencer marketing i Danmark.