Beskrivelse af kurset:
Vil du gerne nå ud til endnu flere potentielle kunder, især den gruppe der er svære at nå med traditionel markedsføring? Så skal du tage et kig på disciplinen influencer marketing”, og hvordan du kan bruge det til at skabe brand-awareness, engagement og øge din omsætning.
På kurset lærer du:
- Hvad du egentligt kan opnå med denne kanal, og hvorfor det er værd at bruge influencer marketing i dit marketing mix
- Hvilke faldgrupper der er, så du kan undgå mislykkedes influencer kampagner
- Hvilke samarbejdmodeller der er bedst, i forhold til din målsætning for kampagnen
Videoindhold
Introduktion og hvorfor du skal i gang med influencer marketing1/4
- Lektion1.1 Introduktion til kurset 1 min
- Lektion1.2 Download område
- Lektion1.3 Derfor er Influencer marketing er også relevant for dig 2 min
- Lektion1.4 Tallene bag influencer marketing 2 min
- Lektion1.5 Hvad er influencer marketing? 1 min
- Lektion1.6 Et case-eksempel: Sådan vækstede Lunar Way deres forretning 3 min
Trin-for-trin guide til succesfuld influencer marketing2/4
- Lektion2.1 Hvad er målet med din kampagne? 3 min
- Lektion2.2 Definér din målgruppe 3 min
- Lektion2.3 Gå på jagt efter en influencer (med disse metoder) 3 min
- Lektion2.4 Relationsopbygning: Du skal kende din influencer 4 min
- Lektion2.5 Sådan får du kontakt med influenceren 5 min
- Lektion2.6 Find frem til din samarbejdsmodel 8 min
- Lektion2.7 Få styr på dit kampagnebrief: Det her er vigtigt! 5 min
- Lektion2.8 6 vigtige take-aways til din influencer marketing 4 min
Afslutning3/4
- Lektion3.1 Fremtiden for influencer marketing 5 min
- Lektion3.2 Hvad koster det? Og et sidste godt råd 3 min
GoLearn-certifikat4/4
- Lektion4.1 Bliv certificeret
Underviser:
Katrine Lee Larsen er Marketing Manager i fintech-virksomheden Lunar Way. Hun er uddannet cand.merc.kom fra Copenhagen Business School, og samtidig en gammel rotte i faget, hvor hun har beskæftiget mig med Influencer Marketing i snart 7 år. Hendes karriere indenfor Influencer Marketing startede dog på den anden side af bordet, hvor hun administrerede og havde en af Danmarks første og største blogs. Katrine har siddet på forreste række siden branchens begyndelse. Katrines specialviden ligger altså i krydsfeltet mellem praktisk erfaring fra egen blog, arbejde og netværk, sammen med en teoretisk marketing baggrund fra cand.merc.com og erfaringen som marketér. Katrine har bevaret en tæt relation til sit netværk i branchen, så hun taler med influencers, bureauer og agenter på daglig basis – for altid at være opdateret på nyeste trends og tendenser, samtidig med hun besidder unik insider-viden, som hun gavmildt formidler videre for, at udbrede brugen af influencer marketing i Danmark.
Anmeldelser
-
Kort og præcist - dejligt.