Beskrivelse af kurset:

I dette kursus skal du have et indblik i psykologien bag et salg, der i sidste ende vil sikre, at du holder bedre kundemøder, bliver bedre til at behovsafdække og mere troværdig som sælger.
Men det er ikke ren teori – du får også en række værktøjer, der virker i den virkelige salgsverden.

På kurset lærer du: 
  • 3 grunde til hvorfor kunder vælger, at købe
  • Hvilke 5 ting, der skal være på plads, før kunder er klar til, at købe
  • Hvorfor du hellere vil have et ”nej” end et ”måske”
  • Hvilke 5 faciliterende spørgsmål, der kan bringe dig tættere på et salg
Beskrivelse

I dette kursus giver din salgscoach Tony Evald Clausen dig de psykologiske bevæggrunde til, hvorfor en kunde vælger, at købe, og hvad der egentligt skal være på plads, før kunden er klar til at tage en købsbeslutning.

Kurset er dog ikke kun en teoretisk indflyvning i emnet ”salgspsykologi”. Du vil også blive klædt på med konkrete spørgsmål og værktøjer, som du kan bruge allerede i din næste kundedialog.

Tony vil nemlig løfte sløret for de 5 faciliterende spørgsmål, der er designet til, at kunden afdækker deres eget behov og i sidste ende giver dig en god ramme til at designe din produktpræsentation, så den rent faktisk matcher din kundes ønsker og behov.

Dette kursus er relevant, uanset om du er ny sælger eller erfaren inden for salgsbranchen. Ønsker du at videreudvikle og perfektionere din tilgang til salgsprocessen, vil du have glæde af dette kursus.

Videoindhold

3 grunde til at vi køber 1/3

  • Lektion1.1 Hvorfor køber vi? 2 min
  • Lektion1.2 Kunder ved, hvad de IKKE vil have 1 min
  • Lektion1.3 Ønsket om at fastholde Status Quo 2 min
  • Lektion1.4 Oplevelsen af en stærk forbedring 2 min
  • Lektion1.5 Kan du fjerne kundens problemer? 2 min

5 ting skal være på plads, før vi køber2/3

  • Lektion2.1 Hvornår er kunden klar til at købe? 3 min
  • Lektion2.2 Har kunden taget en købsbeslutning? 3 min
  • Lektion2.3 Har du sikret accept fra alle? 3 min
  • Lektion2.4 Har kunden de nødvendige ressourcer? 2 min
  • Lektion2.5 Der må kun være et lille - eller intet - tab for kunden 3 min

Nu skal du på banen3/3

  • Lektion3.1 De 5 faciliterende spørgsmål 7 min
  • Lektion3.2 Jagten på et "nej" 4 min
  • Lektion3.3 Den samlede salgsproces 5 min

Underviser:

Tony Evald Clausen
Tony Evald Clausen Foredragsholder, mentor og ekspert i salg

Tony Evald Clausen har siden 1996 studeret og undervist i salg, markedsføring, adfærd og nonverbal kommunikation. Han har haft ansvar for salgskontorer og sælgere i Europa, USA og Latinamerika. Han er forfatter til bogen "Salgets virkelighed" om netop salg og alle de ting, der påvirker sælgeren i hverdagen og mødet med kunderne. Nu driver han virksomheden ”SalgsPiloterne”, og bruger sine mange erfaringer fra en lang salgskarriere i sit virke som formidler, forfatter, coach, rådgiver, underviser og foredragsholder. På Salgspiloterne kan du også finde både blog og podcast af samme navn – og vil du gerne vide endnu mere om salg, kan det anbefales, at du lytter eller læser med.

Anmeldelser

Gennemsnitlig bedømmelse
4.8
14 vurderinger
Detaljer
  • 5 stjerner bar 11
  • 4 stjerner bar 3
  • 3 stjerner bar 0
  • 2 stjerner bar 0
  • 1 stjerne bar 0
  • review
    Jesper Reimer-Dahl
    Super

    Super kursus

  • review
    klaus falsing
    Overvældende og godt fortalt

    Mange informationer samlet på kort tid, men meget konkret og godt struktureret. Skal ses flere gange , skal tygges og synkes i små bidder

  • review
    Mats Andersen
    God indsigt i salg og processer

    Rigtig fint og brugbart

  • review
    Benjamin Jensen
    Vildt kursus

    Helt vildt informativt. Wauw.

  • review
    Søren Eschen
    Effektiv gennemgang af salspiloternes salgsmetode

  • review
    Jess Rasmussen (Konsulent Aarhus)
    Super lærerigt

    Meget god læring omkring salgets HELE faser fra start til SLUT

  • review
    Mohammed Moussa
    Omfattende men stadig praktisk info

    Gode tips som man kan skræddersy til sin egen sælgerstilling. Tak for det!

  • review
    Preben Kristensen
    Forstå kunden

    Basis er at lytte og forstå

  • review
    Carsten Freinsilber
    Meget skarpe pointer

    Tony er i disse videoer super skarp og kommer med nogle virkelig gode pointer. Han udfordre den "normale" salgsproces og stikker til, hvorfor værdien for kunden har større betydning end salget af dit produkt/ydelse. Klart en anbefaling herfra.

  • review
    Rasmus Ulstrup
    En anderledes måde ...

    Syntes kuset er godt til at give et kick-start ind i en ny og mere moderne salgsprocess. Selv når jeg ikke sidder med direkte salg imod vores slutkunder, kan jeg som marketing ansvarlige ansat i salgsafdelingen se hvordan jeg aktiv kan bruge mange af tingene til at forbedre vores markedskommunikation. Jeg kunne måske godt tænke mig, at man ligesom til sidst fik et samlet dokument "overview" som man kunne bygge sit eget framework op omkring - men det er en bagatel.

  • review
    Karsten A. Lauritsen
    Super kursus

    En anden måde på salg med de 5 spørgsmål

  • review
    Thomas Ulvedal
    God både til den nye og erfarne sælger

    Meget i stil den måde vi afholder møder på i forvejen. De 5 faciliterende spørgsmål er gode at have struktureret og få brugt aktivt. Også gode råd omkring at søge nej'et tidligt i processen og få lukket eventuelle indvendinger i starten.

  • review
    Malene Frydkjær
    Det helt grundlæggende i salg

    Tony er rigtig dygtig til at formidle det helt grundlæggende i salg. Han har en rigtig god metode til at arbejde med salg og det bliver nemmere for en sælger at gå til opgaven. Kan godt lide at videoerne er korte og præcise og der bliver fulgt godt op med en samlet konklusion til sidst.

  • review
    Alexander Isaccer
    Overraskende

    Kurset tager udgangspunkt i nogle helt andre aspekter af salget, end hvad vi normalt beskæftiger os med. Tanken om at agere rådgiver frem for sælger, er meget interessant. Jeg glæder mig til at prøve kræfter med teknikkerne.