Beskrivelse af kurset:

Vil du lære at sælge til de kunder, der starter med at afvise dig? Få styr på din indvendingsbehandling og opnå bedre salgsresultater.

På kurset lærer du: 
  • Hvordan du fortsætter en god salgsdialog, selvom kunden kommer med en indvending
  • Hvordan du afkoder om indvendingen er taktisk, rationel, personlig eller irrationel
  • Hvordan du håndterer en indvending, når du har afkodet den underliggende årsag
  • Hvordan en model på 7 trin kan få dig igennem selv de sværeste indvendinger
  • 10 gode formuleringer til at håndtere en indvending
Beskrivelse: 

Dette kursus er til dig, der gerne vil lukke flere aftaler - og med højere profit. Og skal man tro på statistikken, kan 80 procent af alle, der arbejder med salg skabe bedre resultater, hvis bare de får bedre styr på at behandle de indvendinger, som 4 ud af 5 kunder kommer med i løbet af en salgsproces.
 
 Ole Würtz er ekspert, når det kommer til håndtering af indvendinger. I dette kursus vil han først lære dig, hvordan du lytter til alt det kunden IKKE siger, når du møder en indvending.
 Det er nemlig fundamentalt, at du lynhurtigt får en fornemmelse af, om håndteringen er rationel, personlig møntet på dig - eller måske handler det i virkeligheden om, at kunden forsøger at forhandle sig til en rabat?
 Til hjælp får du også en 7-trins model, der trin for trin giver mulighed for at gribe indvendingen, håndtere den og få muligheden for at komme videre i en god salgsdialog med kunden.

Den sidste del af kurset fortsætter i 2 spor: En assertiv og en empatisk. Her er det op til dig at vurdere, hvilken kommunikationsstil du føler, passer bedst til dig: Vil du gerne møde kunderne i deres bekymringer - eller er du frisk på at udfordre dem lidt med dit unikke indblik i produktet eller i markedet? Til begge retninger får du 5 startformuleringer, så du altid har et hurtigt svar på tiltale - selv når du møder de mest hårdkogte indvendinger.

Det kræver ikke forudgående kendskab eller forudsætninger, at få en masse nye værktøjer og værdi ud af dette kursus.


Videoindhold

Del 1: Baggrund1/3

  • Lektion1.1 Salgs disciplinen: Indvendingsbehandling 3 min
  • Lektion1.2 Download område
  • Lektion1.3 De første 3 trin i indvendingsbehandling 3 min
  • Lektion1.4 Definition - Accept - Bevis - Accept 4 min
  • Lektion1.5 De 4 typer af indvendinger 3 min
  • Lektion1.6 Indvendinger til prisen: Det er en taktik 4 min
  • Lektion1.7 Timing er vigtig: Overvej hvornår du håndterer indvendingen 5 min
  • Lektion1.8 Klar til at møde den første indvending? 2 min

Del 2: Modellen2/3

  • Lektion2.1 7 trinsmodellen 6 min
  • Lektion2.2 Pas på de velkendte fejlkilder i modellen 3 min
  • Lektion2.3 Lad os prøvekøre 7-trinsmodellen 6 min

Del 3: Værktøjskassen3/3

  • Lektion3.1 Værktøjskassen med modsvar til indvendinger 3 min
  • Lektion3.2 3 retninger til et empatisk modsvar 4 min
  • Lektion3.3 5 gode, empatiske sætninger 7 min
  • Lektion3.4 Assertiv indvendingsbehandling 5 min
  • Lektion3.5 To assertive modsvars retninger mere 4 min
  • Lektion3.6 5 hurtige, assertive sætninger 8 min
  • Lektion3.7 Hvorfor sige nej? 3 min

Underviser:

Jon
Ole Würtz Salgscoach

Ole Würtz er manden man kontakter, hvis man gerne vil levere bedre resultater på baggrund af sin salgsindsats. Det er uanset om du er ny og uerfaren indenfor salg, eller om du er rutineret salgsleder: Ole har omfattende erfaring og er dygtig til at formidle gode og resultatskabende værktøjer videre. Det er den imponerende erfaring fra både stillinger som Salgsdirektør hos BDO med ansvar for at klæde 1300 medarbejdere på til at sælge mere - samt som Seniorkonsulent og forretningsudvikler hos Mercuri International, der har givet Ole den omfattende indsigt og forståelse for salgspsykologi og salgsstrategi. Ole leder dagligt konsulentvirksomheden Würtz&Co, hvor han hjælper virksomheder, der ønsker at styrke både ledelses - og salgsstrategier, innovation og kulturen med henblik på vækst.