Beskrivelse af kurset:

Lær hvordan du kan mestre den (måske) mest lukrative online annonceringsplatform.

På kurset lærer du:
  • Hvordan du sætter din egen Facebook kampagne op (trin-for-trin guide)
  • Hvordan du måler effekten af dine annoncer
  • Bunkevis af Halfdan Timms tips og tricks til hvordan du vrider flest mulige konverteringer ud af dine annoncekroner

Beskrivelse

Facebook er en af de absolut mest effektive, innovative og avancerede annonceringsplatforme til dato. Med 1,8 milliarder daglige brugere og den mest præcise annonceringsteknologi på markedet har Facebook potentialet til at blive din bedste salgskanal, hvis du ved, hvordan du bruger den rigtigt.

Dette online kursus er for dig, som vil satse benhårdt på konverteringer. Halfdan Timm har hjulpet mere end 100 danske virksomheder med at få maksimal værdi af deres Facebook annoncering og deler på dette online kursus de bedste og mest effektive strategier med dig.

Kurset giver dig indblik i alt, hvad du skal bruge for at lave Facebook annoncer, der kan konvertere kunder – hvad enten du vil skabe øget salg i din webshop, have flere henvendelser til din servicevirksomhed eller vide, hvordan du bruger Facebook til at opbygge et aktiv, som din virksomhed kan sælge igen og igen.

Når du er færdig med kurset, har du både et stærkt teoretisk fundament og praktiske redskaber, så du med det samme kan lave dine egne succesfulde Facebook Ads kampagner.

Videoindhold

Målgrupper1/9

  • Lektion1.1 Velkomst 2 min
  • Lektion1.2 Introduktion 2 min
  • Lektion1.3 Gemte målgrupper: De bedste tips til valg af målgruppe 16 min
  • Lektion1.4 Brugerdefinerede målgrupper: Det er her, du tjener penge! 11 min
  • Lektion1.5 Kopimålgrupper: Find de kunder, der ikke kender dig endnu 6 min
  • Lektion1.6 Facebook ved alt om din målgruppe - gør du? 4 min
  • Lektion1.7 Juraen: Må du overhovedet alt det her? Tja! 7 min

Sådan får du det maksimale ud af Facebooks pixel2/9

  • Lektion2.1 Sådan kommer du foran dine konkurrenter 2 min
  • Lektion2.2 Sådan finder du din pixel (og derfor skal du bytte din pixel væk) 6 min
  • Lektion2.3 Konverteringssporing: Sådan kommer du i gang + den store fejl folk begår 7 min

Målsætninger og optimering3/9

  • Lektion3.1 Introduktion 3 min
  • Lektion3.2 Den kæmpe forskel på at optimere efter klik og konverteringer 4 min
  • Lektion3.3 Leadgenerering: Måske Facebooks vigtigste format 12 min
  • Lektion3.4 7 spændende målretninger du skal kende til 7 min
  • Lektion3.5 Skal du målrette efter konverteringer eller klik? Forkert! 5 min

Annoncetyper4/9

  • Lektion4.1 Introduktion 1 min
  • Lektion4.2 Canvas: Smuk storytelling med ’Fuldskærmsoplevelse’ 9 min
  • Lektion4.3 Collections: Alle e-commerce virksomheder skal kende denne 6 min
  • Lektion4.4 Dynamisk retargeting er kilden til evig ungdom (og meget billige salg) 4 min

KPI'er5/9

  • Lektion5.1 Introduktion 1 min
  • Lektion5.2 KPI’er: Hvilke tal er værd at kigge på? 6 min
  • Lektion5.3 Hvorfor giver Google Analytics og Facebook forskellig data!? 4 min

Power Editor6/9

  • Lektion6.1 Introduktion 3 min
  • Lektion6.2 Sådan kommer du i gang med Power Editor 6 min

Den hårde kerne (avanceret niveau)7/9

  • Lektion7.1 Introduktion 2 min
  • Lektion7.2 Chatbots er fremtidens format på Facebook + sådan kommer du i gang 11 min
  • Lektion7.3 Sælg komplekse ydelser og produkter med retargeting-flows 8 min
  • Lektion7.4 2 tools der gør din annoncering MEGET nemmere (dette må du ikke gå glip af!) 7 min
  • Lektion7.5 Automatiske regler er din nødbremse for dårlige annoncer 4 min

Afslutning8/9

  • Lektion8.1 Tre opfordringer (og husk at dette kursus bliver opdateret løbende.) 1 min

GoLearn-certifikat9/9

  • Lektion9.1 Bliv certificeret

Underviser:

Halfdan Timm
Halfdan Timm Facebook ekspert

Halfdan Timm er en af Danmarks førende eksperter inden for Facebook annoncering og specialist i at bruge data og snæver målretning til at sikre optimal investeringsafkast for virksomheder, der bruger Facebook annoncering i deres markedsføring. Han er desuden forfatter til Danmarks mest populære bog om Facebook annoncering “Facebook Annoncer – Lær Facebook annoncering som eksperterne”. I 2016 var Halfdan med til at stifte det digitale bureau, Obsidian Digital, der på blot to år gik fra nul til 20 ansatte.

Anmeldelser

Gennemsnitlig bedømmelse
4.5
30 vurderinger
Detaljer
  • 5 stjerner bar 18
  • 4 stjerner bar 8
  • 3 stjerner bar 4
  • 2 stjerner bar 0
  • 1 stjerne bar 0
  • review
    Anna-Kathrine Nielstrup Thygesen
    Super godt kursus!

    Virkelig godt kursus

  • review
    Lars Kragelund Petersen
    Et rigtig godt kursus!

    Et kursus på et højt niveau, hvor man som nybegynder får et rigtig godt grundlag for at forstå FB annoncering. Jeg kan kun anbefale at se Halfdans andet kursus, der giver svar på mange af de spørgsmål der opstår under første kursus.

  • review
    Lars Eeg
    Super godt kursus

    Grunden til det kun bliver 4 stjerner er at jeg syntes der bliver snakket lidt for hurtigt. Havde svært ved at opfange alt der blev sagt, men godt man kan se det igen.

  • review
    Hjalde Markvad
    Gody

    Jeg fik en god viden, rart at have et opslagsværk til når jeg sidder i det

  • review
    Catrine Eisenreich
    Mangler opdatering

    Facebook ads ser meget anderledes ud end på videoen. Det gør det svært at følge med.

  • review
    Mikkel Nielsen
    Rigtig godt kursus

    Selvom jeg følte at jeg kendte okay til FB annoncering, lærte jeg en masse!

  • review
    Jannie Larsen
    Informativt men ikke opdateret

    Mange gode tips, men der er sket rigtig meget med Facebook siden 2017 hvor kurset er fra. Det er for gammelt.

  • review
    Eva Kold
    Let forståeligt.

    Superfin gennemgang af Facebook annoncering

  • review
    Torben Jæger
    Power Editor vs. Annoneadmin

    Kommer det en opdatering, hvor videoen om Power Editor (som jo ikke findes mere) erstattes/suppleres med en om nuværende Annonceadminitrator?

  • review
    Anna Henriksen
    Rigtig godt kursus

    Super godt kursus hvis man har brug for at få alt det grundlæggende på plads. Det eneste minus er, at han generelt snakker meget hurtigt.

  • review
    Morten Bengtsen
    Godt og praktisk kursus

    Halfdan kommer godt omkring det hele. Han tager én i hånden og viser mens han fortæller.

  • review
    Thor Lundehøj
    Fantastisk kursus

    Halfdan giver et rigtig godt kursus som udbytter både teoretisk og visuel behandling af emnet. Desværre er der dog et par små ups'ere i prøven, hvor spørgsmålene ikke indgår i pensum. Alt i alt et super godt kursus, dog med en certificering, som tog lidt længere tid end den skulle.

  • review
    Magnus Von Dreiager
    Fin gennemgang

    Rigtig god gennemgang af de forskellige ting. Det vil dog have været dejligt, hvis videoen var opdateret efter, at Facebook har skiftet interface. Så vil det være nemmere at sammenligne og selv komme i gang. Nu skal man bruge mere tid på at lede efter flere ting selv.

  • review
    Lise Hannibal
    Supergodt og grundigt

  • review
    Hans Christian Hellstern
    Super grundkursus!

    Rigtig fint grundkursus, flere elementer fra facebook annoncering mangler dog siden power editor er fusioneret med annonceadministratoren. Halfdan er enormt dygtig.

  • review
    Jakob Rasmussen
    forståeligt for selv en helt rookie

    Halfdan er meget god til at forklare tingene simpelt. Jeg fik meget ud af kurset

  • review
    Lone Ingrid Skjoldholm
    Spændende og brugbart

    Det var rigtig godt med mange mindre videoer, struktureret på en overskuelig måde. Superspændende undervisning og teknisk guides.

  • review
    Isabel Fugmann
    God teori - manglede test

    Jeg har nu siddet og fulgt kurset meget intenst, hvor jeg studerende-agtigt har siddet og noteret (næsten) alt ned. Det var en fin gennemgang og dejligt med eksempler fra virkeligheden. Dette vil jeg gerne give 5 stjerner. Der er dog ikke noget mere utilfredsstillende end at få stillet spørgsmål, som ikke bliver gennemgået i undervisningen. Det gør det svært at komme op på de minimum 10/12 rigtige svar, da meget blev gætteri. Afslutningsvis (når man havde gennemført kurset), kunne det være fedt at få svar på hvilke spørgsmål man havde rigtig og forkerte. Jeg ved stadig ikke om det er min forståelse af relevanscore eller Facebooks brug af ens budget jeg havde forkert... Eller er det mig der har overset en knap? :-)

  • review
    Tom Kosack
    Rigtig fint kursus, men certiceringen halter

    Super fedt kursus som er delt op, så det er nemt at dykke ned i forskellige emner. Men synes at certifieringen indeholder nogle spørgsmål der ikke bliver omtalt i kursus (fx relevansscore, indvirkning på CPM) og der er nogle formuleringer som kan misforståes, og det er ikke muligt at få feedback efter en test er taget (efter 3 forsøg). Af ønsker kunne det være fedt med en dybere indsigt i deling af facebook Pixels mellem forretninger og de muligheder der lå heri.

  • review
    Marianne Gilbak Jensen
    Marianne Gilbak - Selvstændig

    Godt kursus med massere af gode forklaringer. Det starter med "The basic" og frem til det mere avanceret niveau, så man har en chance for at følge med. Derudover kan man hurtigt klikke tilbage til et af kapitlerne hvis der er noget man har misset.

  • review
    Anna-Kathrine Nielstrup Thygesen
    Umiddelbart fint, men...

    Kurset som sådan er fint nok, men testen er i mine øjne ret dårligt skruet sammen i forhold til selve kurset. Det er ret irriterende at dumpe en test, der indeholder en masse spørgsmål, der ikke rigtigt har været gennemgået i selve kurset. Der kunne have været lagt meget mere vægt på nogle spørgsmål indenfor emner som er gennemgået i selve materialet. Så som forskelle på målgrupper og targeting. Men i stedet bliver man spurgt om ting ting der relaterer sig mere til annoncernes performance og "relevans score", som ikke er blevet omtalt i kurset. Surt, men jeg må jo prøve at køre det hele igennem igen og se om det er nok til at bestå.

  • review
    Martin Frisch
    Kursus med godt indhold!

    Jeg synes Halfdan Timm er en dygtig formidler, og kommer ikke bare med teoretisk viden, men også nogle gode eksempler, man kan arbejde ud fra. Så set ud fra selve kursuset, så ville jeg gerne give det 5*. Dog må jeg nøjes med at give det 4*, da testen efterfølgende ikke er god. Flere af spørgsmålene var ikke noget der blev undervist i, i selve kurset og så var der et spørgsmål der var fejl i. Det er ikke godt nok efter min mening, især ikke hvis man dumper og ikke får sit certifikat. Hvis man ser bort fra det - så er det et rigtig godt kursus og det er det vigtigste.

  • review
    Martin Have
    Virkelig dygtig formidler

    Selvom jeg synes facebook annoncering er super spændende, så kan det godt blive lidt tørt. Halfdan er ikke bare dygtig til facebook marketing, han er er også en virkelig dygtig formidler. Kurset er veltilrettelagt og det er tydeligt at det er gennemtænkt fra start. Stor ros!

  • review
    Johnny Skov
    Undervisning til topkarakter

    Rigtig spændende og lærerigt grundkursus om Facebook annonceringer. Halfdan formår at gå i dybden med de nødvendige og mest brugbare områder. Der anvendes praktiske eksempler, som bliver tilkoblet de foregående forklaringer, hvilket fungerer fremragende. Jeg vil varmt anbefale, at bruge 2,5 time i selskab med Halfdan og Facebook.

  • review
    Thorbjørn Kristensen
    Godt kursus

    Det giver en rigtigt god grundforståelse for Facebooks annonceplatform, og alle de forskellige muligheder der er herpå.

  • review
    charlotte gantzel
    Virkelig godt kursus!

    Godt struktureret, fagligt velfunderet og meget pædagogisk opbygget kursus.

  • review
    René Høj
    Super godt kursus!

    Et rigtig godt kursus, som er godt fortalt. Jeg kan godt li' at man starter med "basic", og går mere over i det avanceret niveau. Jeg glæder mig til at komme igang med at prøve tingene af i praksis :-)

  • review
    Isabel Fugmann
    Test?

    Kurset er godt og informativt, men testen er lidt bleg.

  • review
    Adem Yuksel
    Er ny

  • review
    Rune Jensen
    Et godt og letforståeligt kursus i Facebook annoncering