Beskrivelse af kurset:
Vil du lære at håndtere konflikter og skabe harmoni i dine interaktioner med borgere? Dette kursus giver dig praktiske redskaber til at nedtrappe spændinger og finde balance i hverdagens uundgåelige konfrontationer.
På kurset lærer du:
- At forebygge konflikter gennem den rette timing.
- At nedtone konflikter ved at lytte aktivt.
- At opbygge broer med ord og metakommunikation.
Videoindhold
Skab forandring med god forebyggende konflikthåndtering1/5
- Lektion1.1 Find balancen i hverdagens uundgåelige konfrontationer 2 min
- Lektion1.2 Forebyg konflikter med den rette timing 5 min
- Lektion1.3 Ro på, og lad spejlneuronerne hjælpe dig 4 min
- Lektion1.4 Lyt konflikten ned 7 min
Kommunikationsteknikker til konfliktløsning2/5
- Lektion2.1 Mentalisering opløser konflikten 2 min
- Lektion2.2 Metakommuniker og byg bro med ord 4 min
- Lektion2.3 Sæt en venlig, men tydelig grænse 2 min
- Lektion2.4 Tag situationen alvorligt, men aldrig personligt 3 min
Styrk dit sprog i konflikthåndtering3/5
- Lektion3.1 Girafsproget: Nedton konflikten med hjertets sprog 2 min
- Lektion3.2 Brug dit sprog konfliktforebyggende 5 min
- Lektion3.3 Konflikttrappen som redskab: Sådan undgår du at eskalere konflikten 3 min
- Lektion3.4 Optimer din kommunikation med procesretfærdighedens magt i fokus 3 min
Dybere forståelse af konfliktnedtrappende kommunikation4/5
- Lektion4.1 Kunsten at gå fra det professionelle til det personlige uden at blive privat 2 min
- Lektion4.2 Kroppens sprog: Den dominerende stemme i samtalen 3 min
- Lektion4.3 De fem vigtigste takeaways 3 min
GoLearn-certifikat5/5
- Lektion5.1 Bliv certificeret
Underviser:
Bjarne Friis Pedersen
Konfliktmægler