Beskrivelse af kurset:

Forandringer kommer hurtigere og hurtigere i fremtidens organisationer og med det rigtige forandringsmindset, er du en værdifuld medspiller.

På kurset lærer du: 
  • Hvordan man traditionelt har tilgået emnet ”forandringsprocesser”.
  • De menneskelige behov under en forandringsproces
  • 4 metoder til at arbejde med forandringer i fremtiden
  • Hvilken indflydelse du har på de forandringer, du møder i fremtiden

Beskrivelse: 

Det har i mange år været en hel disciplin at ”lede forandringsprocesser” og rigtigt mange ledere har sikkert også en bog, et kursus eller en hel uddannelse med titlen ”forandringsledelse”.
Men i en verden der stadig bevæger sig hurtigere og hurtigere fremad, betyder det, at den måde man har tænkt forandringsprocesser og forandringsledelse på historisk, ikke længere kan følge med det antal af forandringer, vi møder i hverdagen. Både som organisation, som team og som medarbejder.

Dette kursus handler om din rolle i forandringer.
Hvis der ruller en ny forandring ind over din arbejdsplads hver mandag, så er det nødvendigt, at du er en god medspiller og ikke lader disse konstante bump på vejen slå dig ud af kurs i en sådan grad, at det kan ødelægge din trivsel og påvirke din performance. 

Derfor vil Tune Hein, ekspert og forfatter i fremtidens ledelse og fremtidens organisationer, i dette kursus give dig viden om, hvordan vi mennesker typisk reagerer på forandringer. Du vil også få nogle simple værktøjer til at arbejde med forandringer i fremtiden.

Efter at have set kurset, vil du have mere indflydelse og kontrol over, hvordan du som medarbejder møder de konstante forandringer, som er blevet hverdag for de fleste organisationer.

Forudsætninger: 

Dette kursus er relevant for alle medarbejdere i moderne organisationer. Kurset kræver ikke forudgående kendskab til forandringsledelse- og processer, men vil introducere dig for emnet og supplere med både viden, værktøjer og konkrete måder at understøtte fremtidens forandringsprocesser.

Videoindhold

Kapitel 1: Forstå forandringer og forandringsprocesser1/3

  • Lektion1.1 Forandringer og forandringsprocesser 5 min
  • Lektion1.2 Hvad eksperter siger om vores møde med forandringer 5 min
  • Lektion1.3 Stabilitet nu og udvikling i morgen? 4 min
  • Lektion1.4 De 4 menneskelige behov under en forandring 3 min

Kapitel 2: Forandringer i fremtiden2/3

  • Lektion2.1 En ny forandring hver mandag 3 min
  • Lektion2.2 Den traditionelle tilgang og den moderne tilgang til forandringer 7 min
  • Lektion2.3 4 metoder til at arbejde med forandringer 6 min

Kapitel 3: Din rolle i forandringerne3/3

  • Lektion3.1 Mennesker i forandringer 5 min
  • Lektion3.2 Tempoet og perspektivet 3 min
  • Lektion3.3 Hvilken indflydelse har du selv på forandringen 5 min

Underviser:

Tune Hein
Tune Hein Direktør, ledelsesrådgiver, foredragsholder og forfatter

Tune Hein er iværksætter, direktør, foredragsholder, forfatter til 9 ledelsesbøger og én af landets mest erfarne ledelsesrådgivere. Hans særlige fokus er strategisk ledelse, digitalisering og forandring – og derfor er han selvfølgelig den helt rigtige til kurset om fremtidens ledelse. Han er uddannet på DTU, CBS og IMD, har været leder siden 1990 og har en ærlig og direkte stil, som har gjort ham til en af de mest populære foredragsholdere i Danmark.

Anmeldelser

Gennemsnitlig bedømmelse
3.8
5 vurderinger
Detaljer
  • 5 stjerner bar 2
  • 4 stjerner bar 1
  • 3 stjerner bar 1
  • 2 stjerner bar 1
  • 1 stjerne bar 0
  • review
    Erik Ravn
    Mennesker og forandringer

    Forstå din rolle i en forandringsproces

  • review
    Tanja Elbæk
    generel snak

    relevante temaer bliver beskrevet, men jeg mangler at få flere konkrete eksempler og værktøjer.

  • review
    Andreas Fredberg
    Spændene og relevante til omlægninger

    Super god fortæller dejlig at lytte til

  • review
    Mette Ridstrøm
    Mennesker og forandringer: Forstå din rolle i fremtidens forandringer

  • review
    Bjarne Hvidberg
    mennesker og forandringer

    Dejlig med en underviser der selv lever med i stoffet. De store tunge spørgsmål kom tæt på, og blev nærværende og brugbare, uanset hvor i organasationen man befinder sig. Suger godt.