Beskrivelse af kurset:
Lær at forstå dine kunders beslutningsgrundlag.
På kurset lærer du:
- At bruge den forskningsbaserede og lavpraktiske teori om emotionelle kundetyper til at forstå dine kunders beslutningsgrundlag
- Hvordan du på overskuelig vis kan evaluere dine markedsføringsmuligheder og prioritere dem, der resonerer bedst med din målgruppe
- At bruge konkrete, veldokumenterede retningslinjer til at udarbejde markedsføringsmateriale, der tiltrækker kunder (helt ned til ord-, farve-, form- & medievalg)
Videoindhold
Introduktion og det videnskabelige fundament1/4
- Lektion1.1 Introduktion til os og workshoppen 2 min
- Lektion1.2 Case eksempel fra praksis 11 min
- Lektion1.3 Hvad betyder videnskabeligt fundament? 7 min
De fire emotionelle kundetyper2/4
- Lektion2.1 De fire emotionelle kundetyper 13 min
- Lektion2.2 Introduktion til den røde kundetype 3 min
- Lektion2.3 Markedsføring til den røde kundetype 12 min
- Lektion2.4 Introduktion til den gule kundetype 3 min
- Lektion2.5 Markedsføring til den gule kundetype 14 min
- Lektion2.6 Introduktion til den blå kundetype 4 min
- Lektion2.7 Markedsføring til den blå kundetype 14 min
- Lektion2.8 Introduktion til den grønne kundetype 5 min
- Lektion2.9 Markedsføring til den grønne kundetype 19 min
Afslutning3/4
- Lektion3.1 Hvad nu og vores anbefalinger 15 min
GoLearn-certifikat4/4
- Lektion4.1 Bliv certificeret
Underviser:

Jannie Ilum Gade er forretningsudvikler og strateg og har en baggrund som salgs- og produktchef, direktør, virksomhedskonsulent og som stifter/ejer af 5 virksomheder. Hun har således godt 26 års praktisk erfaring med salg og markedsføring. De seneste ti år har hun undervist og rådgivet tusinder af virksomhedsejere i, hvordan de rent praktisk får flere kunder til at købe mere. Sanne er udover at være kandidat i kommunikation også forsker i strategisk markedsføring. Hendes forskning omhandler, hvordan man bevidst kan koble kunders positive følelser til et konkret produkt/mærke – og dermed skabe loyale kunder og vækst. Hun har tidligere haft eget reklamebureau. Sanne har undersøgt butikskoncepter verdenen over og været tilknyttet forsker på University of Edmonton (School of Retailing). De har i fælleskab udviklet den forskningsbaserede segmenteringsmetode: Emotionelle Kundetyper og driver to virksomheder: Kundemagneterne, som er rettet mod soloselvstændige og Emotionelle Kundetyper (tidligere ID Strategi), som er rettet mod ansatte og ledere. Deres segmenteringsmetode minder om DISC – bare med kundetyper i stedet for persontyper – og bygger på foreløbigt 7 års forskning, den nyeste teori om markedsføring, kommunikation, psykologi og hjerneforskning samt analyser af tusindevis cases. Kundetyperne kategoriseres altså ikke efter alder, køn, stilling, økonomi, geografi og lignende demografiske kriterier – men efter de følelsesmæssige årsager, der ligger bag ethvert køb.
Anmeldelser
-
Jannie og Sanne forklarer i et let forståeligt sprog, hvordan jeg bedst henvender mig til min kundetype. Jeg har tidligere taget deres kursus, men hver gang jeg ser deres videoer, får jeg noget nyt med, og bliver klogere på hvordan jeg bedst når mine kunder.
-
Jeg kan på det varmeste anbefale kurset. Det er lærerigt, skarpt, forståeligt og lige to the point.
-
Grundig og detaljeret gennemgang af de forskellige kundetyper, og mange relevante cases fra den virklige verden.
-
Kurset leverede fra start til slut en god gennemgang af de forskellige kundetyper de præsenterede. Der var overblik og den gode systematiske gennemgang. Spændende indgangsvinkel, som helt sikkert vil blive benyttet på en eller anden måde i vores firma! Tak
-
Hidtil bedste kursus på GoLearn - set fra mit perspektiv (en stolt "som jeg plejer"). Manglen på flere af denne type er årsagen til, at jeg har netop opsagt mit abonnement. Måske derfor er jeg også afskåret fra at stille spørgsmål til underviseren, skønt dette blev annonceret som en fordel. Anyway, hvis nogen vil svare: Hvilken kundetype er der flest af?
-
Efter at have bøvlet noget tid med at afdække hvilken kundetype vi skulle fokusere på, da vi havde stirret os blinde på hårde facts som alder, køn mv. Gav det her bare så meget mere mening, og vi er helt klart en grøn virksomhed med en kerne af grønne kunder. Så tak for den afklaring. Nu er vores retning sat for alt den praktiske arbejde. bestemt en anbefaling værd.
-
Kan kun varmt anbefale dette kursus.
-
Let forståelig gennemgang af typerne. Jeg synes Jannie og Sanne er grundige og giver mig rigtig meget værdi i dette kursus. Kan kun anbefales :D
-
Jeg har selv haft lidt svært ved at sætte mig selv og mine kunder i "kasser" og få struktur på segmentering. Det er blevet en hel del lettere efter dette kursus! Jeg vil anbefale at starte med denne guide, for med god segmentering kan du lettere målrette de andre værktøjer til netop DIN målgruppe. Mange tak.
-
Jeg kendte godt til emotionelle kundetyper i forvejen og har nu fået endnu mere konkret viden om do's and don'ts, som jeg vil tage med mig videre i mit arbejde. Mange tak for læringen.