Beskrivelse af kurset:

Lær at forstå dine kunders beslutningsgrundlag.

På kurset lærer du:
  • At bruge den forskningsbaserede og lavpraktiske teori om emotionelle kundetyper til at forstå dine kunders beslutningsgrundlag
  • Hvordan du på overskuelig vis kan evaluere dine markedsføringsmuligheder og prioritere dem, der resonerer bedst med din målgruppe
  • At bruge konkrete, veldokumenterede retningslinjer til at udarbejde markedsføringsmateriale, der tiltrækker kunder (helt ned til ord-, farve-, form- & medievalg)
Beskrivelse

I dette kursus lærer du hemmeligheden bag effektiv markedsføring – nemlig at tiltrække kunder i stedet for at jage dem!

Jannie og Sanne viser dig i kurset, hvordan du nemt kan forstå dine kunders beslutningsgrundlag ved hjælp af en forskningsbaseret analyseramme. Du lærer blandt andet at inddele dit kundesegment efter 4 emotionelle kundetyper og identificere de kundetyper, der er mest attraktive for din virksomhed. Dertil får du Jannie og Sannes bedste råd til at tiltrække flere kunder med nemme virkemidler såsom de rigtige, gennemtænkte ord og billeder i din markedsføring.

Efter kurset vil du vide lige præcis, hvordan du bedst muligt prioriterer dine marketingkroner og tiltag, så din markedsføring resonerer med den måde, som din målgruppe træffer deres beslutninger.

Videoindhold

Introduktion og det videnskabelige fundament1/4

  • Lektion1.1 Introduktion til os og workshoppen 2 min
  • Lektion1.2 Case eksempel fra praksis 11 min
  • Lektion1.3 Hvad betyder videnskabeligt fundament? 7 min

De fire emotionelle kundetyper2/4

  • Lektion2.1 De fire emotionelle kundetyper 13 min
  • Lektion2.2 Introduktion til den røde kundetype 3 min
  • Lektion2.3 Markedsføring til den røde kundetype 12 min
  • Lektion2.4 Introduktion til den gule kundetype 3 min
  • Lektion2.5 Markedsføring til den gule kundetype 14 min
  • Lektion2.6 Introduktion til den blå kundetype 4 min
  • Lektion2.7 Markedsføring til den blå kundetype 14 min
  • Lektion2.8 Introduktion til den grønne kundetype 5 min
  • Lektion2.9 Markedsføring til den grønne kundetype 19 min

Afslutning3/4

  • Lektion3.1 Hvad nu og vores anbefalinger 15 min

GoLearn-certifikat4/4

  • Lektion4.1 Bliv certificeret

Underviser:

Jon
Jannie Ilum Gade & Sanne Dollerup Eksperter i segmentering og kundetyper

Jannie Ilum Gade er forretningsudvikler og strateg og har en baggrund som salgs- og produktchef, direktør, virksomhedskonsulent og som stifter/ejer af 5 virksomheder. Hun har således godt 26 års praktisk erfaring med salg og markedsføring. De seneste ti år har hun undervist og rådgivet tusinder af virksomhedsejere i, hvordan de rent praktisk får flere kunder til at købe mere. Sanne er udover at være kandidat i kommunikation også forsker i strategisk markedsføring. Hendes forskning omhandler, hvordan man bevidst kan koble kunders positive følelser til et konkret produkt/mærke – og dermed skabe loyale kunder og vækst. Hun har tidligere haft eget reklamebureau. Sanne har undersøgt butikskoncepter verdenen over og været tilknyttet forsker på University of Edmonton (School of Retailing). De har i fælleskab udviklet den forskningsbaserede segmenteringsmetode: Emotionelle Kundetyper og driver to virksomheder: Kundemagneterne, som er rettet mod soloselvstændige og Emotionelle Kundetyper (tidligere ID Strategi), som er rettet mod ansatte og ledere. Deres segmenteringsmetode minder om DISC – bare med kundetyper i stedet for persontyper – og bygger på foreløbigt 7 års forskning, den nyeste teori om markedsføring, kommunikation, psykologi og hjerneforskning samt analyser af tusindevis cases. Kundetyperne kategoriseres altså ikke efter alder, køn, stilling, økonomi, geografi og lignende demografiske kriterier – men efter de følelsesmæssige årsager, der ligger bag ethvert køb.

Anmeldelser

Gennemsnitlig bedømmelse
5.0
10 vurderinger
Detaljer
  • 5 stjerner bar 10
  • 4 stjerner bar 0
  • 3 stjerner bar 0
  • 2 stjerner bar 0
  • 1 stjerne bar 0
  • review
    Tine Drud Jensen
    Virkelig god gennemgang af kundetyperne

    Grundig og detaljeret gennemgang af de forskellige kundetyper, og mange relevante cases fra den virklige verden.

  • review
    Anna-Kathrine Nielstrup Thygesen
    Super godt og lærerigt

    Jeg kan på det varmeste anbefale kurset. Det er lærerigt, skarpt, forståeligt og lige to the point.

  • review
    Lars Eeg
    Skarpt

    Hidtil bedste kursus på GoLearn - set fra mit perspektiv (en stolt "som jeg plejer"). Manglen på flere af denne type er årsagen til, at jeg har netop opsagt mit abonnement. Måske derfor er jeg også afskåret fra at stille spørgsmål til underviseren, skønt dette blev annonceret som en fordel. Anyway, hvis nogen vil svare: Hvilken kundetype er der flest af?

  • review
    Martin Bang
    Fremragende og lige hvad vi manglede

    Efter at have bøvlet noget tid med at afdække hvilken kundetype vi skulle fokusere på, da vi havde stirret os blinde på hårde facts som alder, køn mv. Gav det her bare så meget mere mening, og vi er helt klart en grøn virksomhed med en kerne af grønne kunder. Så tak for den afklaring. Nu er vores retning sat for alt den praktiske arbejde. bestemt en anbefaling værd.

  • review
    christina vasbo
    Klar besked om kundetyper

    Kan kun varmt anbefale dette kursus.

  • review
    Anette Stabel
    Så godt! Jeg lærte noget nyt!!!

    Let forståelig gennemgang af typerne. Jeg synes Jannie og Sanne er grundige og giver mig rigtig meget værdi i dette kursus. Kan kun anbefales :D

  • review
    Frederik Elnegård Rasmussen
    Skarp segmentering!

    Jeg har selv haft lidt svært ved at sætte mig selv og mine kunder i "kasser" og få struktur på segmentering. Det er blevet en hel del lettere efter dette kursus! Jeg vil anbefale at starte med denne guide, for med god segmentering kan du lettere målrette de andre værktøjer til netop DIN målgruppe. Mange tak.

  • review
    Bente Brandstrup
    Skønt at blive opdateret på kundetyperne.

    Jannie og Sanne forklarer i et let forståeligt sprog, hvordan jeg bedst henvender mig til min kundetype. Jeg har tidligere taget deres kursus, men hver gang jeg ser deres videoer, får jeg noget nyt med, og bliver klogere på hvordan jeg bedst når mine kunder.

  • review
    Michelle K. Jensen
    Super lærerigt

    Jeg kendte godt til emotionelle kundetyper i forvejen og har nu fået endnu mere konkret viden om do's and don'ts, som jeg vil tage med mig videre i mit arbejde. Mange tak for læringen.

  • review
    Simon Vevest Lindblad-Madsen
    Super relevant og forståelig tilgang til segmentering!

    Kurset leverede fra start til slut en god gennemgang af de forskellige kundetyper de præsenterede. Der var overblik og den gode systematiske gennemgang. Spændende indgangsvinkel, som helt sikkert vil blive benyttet på en eller anden måde i vores firma! Tak