Beskrivelse af kurset:

Ved du, hvordan du skal håndtere kundehenvendelser på Facebook? I dette online kursus får du et komplet framework til, hvordan du yder god kundeservice på Facebook, der også effektivt markedsfører din virksomhed (inkl. mange cases).

På kurset lærer du:
  • Hvordan du skal svare kunderne, og hvordan du IKKE skal svare + øvelser
  • Hvordan du håndterer kritik og klager på de sociale medier (trin-for-trin guide)
  • Hvordan du benytter svarskabeloner, så du kan spare en masse tid!
  • Hvordan du griber de sjove muligheder og vender kritik til positiv branding

Beskrivelse

Danmark er det land, der har flest Facebook-brugere i forhold til antal indbyggere, og DR’s medieundersøgelse viser også at for hvert år der går, så stiger brugen af Facebook i Danmark.

Facebook er altså et helt ekstraordinært værktøj for, at din virksomhed kan at nå ud til kunderne.

MEN kunderne stiller også høje krav til virksomhederne på Facebook. Undersøgelser viser blandt andet, at hele 42% forventer svar på deres henvendelser inden for 1 time.  67% forventer svar samme dag!

Og ikke nok med det, så kan én kundes kritik sprede sig som en steppebrand, hvis du ikke reagerer hurtigt (AKA shitstorm!)

Dette betyder, at det kan koste på bundlinjen, hvis du ikke formår at leve op til dine kunders forventninger.

LØSNINGEN er at arbejde strategisk med din kundeservice på Facebook, så du kan sikre dig, at dine kunder får en exceptionel god oplevelse.

SoMe-eksperten, Anders Witzel, viser dig alt hvad du skal vide i dette online kursus. Her får du Anders’ komplette framework til, hvordan du laver en kundeservice-strategi på Facebook, der både giver dig nye og tilfredse kunder. Lær blandt andet, hvordan du benytter svarskabeloner (og sparer en masse tid), og hvordan du griber de sjove muligheder, så du vender kritik til positiv branding.

Dette kursus er derfor for dig, der:

  • Administrerer en Facebook-side og gerne vil give dine kunder en ekstraordinær god oplevelse
  • Gerne vil have en virksomhedsside på Facebook, men frygter kritiske henvendelser fra utilfredse kunder


Når du er færdig med kurset, så vil du have et stærkt strategisk og praktisk fundament for at yde god kundeservice på Facebook.

Videoindhold

Introduktion og hvorfor kundeservice på Facebook er vigtigt1/3

  • Lektion1.1 Introduktion til kurset 1 min
  • Lektion1.2 DERFOR skal du have en strategi for din kundeservice 6 min

Guidelines til kundeservice på Facebook2/3

  • Lektion2.1 Tre gode råd til din kundeservice 5 min
  • Lektion2.2 Læring fra virksomheders gode kundeservice 12 min
  • Lektion2.3 Sådan skal du tale til kunderne + øvelse 11 min
  • Lektion2.4 Disse spørgsmål SKAL du overveje 6 min
  • Lektion2.5 Øvelse: Hvilke ord vil du bruge til at fortælle om din virksomhed? 2 min
  • Lektion2.6 Opsamling på øvelse + anbefalinger 2 min
  • Lektion2.7 Øvelse: Hvordan skal I IKKE svare? 2 min
  • Lektion2.8 Nedtrap konflikten ved hjælp af denne model 13 min
  • Lektion2.9 6 situationer, hvor du kan bruge svarskabeloner 7 min
  • Lektion2.10 Sådan sørger du for, at kunder bliver svaret (hurtigt!) 9 min
  • Lektion2.11 Stop en shitstorm ved hjælp af disse værktøjer 10 min
  • Lektion2.12 Sådan svarer du med humor + case eksempler 9 min
  • Lektion2.13 Sådan bruger du kritik til at brande din virksomhed 9 min

GoLearn-certifikat3/3

  • Lektion3.1 Bliv certificeret

Underviser:

Jon
Anders Witzel Facebook ekspert

Anders Witzel er specialist i digital marketing med sort bælte i sociale medier. Han er ejer af bureauet Somea, hvor han rådgiver virksomheder som BRF-kredit og Letz Sushi. Anders har tidligere været ansat i fagforeningen Kommunikation og Sprog. Her fik han deres Facebook-side til at gå fra ingenting til at være Danmarks største community for kommunikatører med mere end 28.000 følgere. Denne Facebook-indsats skabte en return-on-investment på +400%.

Anmeldelser

Gennemsnitlig bedømmelse
3.0
1 vurderinger
Detaljer
  • 5 stjerner bar 0
  • 4 stjerner bar 0
  • 3 stjerner bar 1
  • 2 stjerner bar 0
  • 1 stjerne bar 0
  • review
    charlotte gantzel
    Langt kursus med få guldkorn

    Jeg synes Anders er rigtig behagelig til at fortælle om emnet, men det tager lang tid for at få essensen frem og der er meget få guldkorn, så man føler at tiden bliver brugt på tom snak.