Beskrivelse af kurset:

Lær hvordan du laver en digital marketingstrategi anno 2018


På kurset lærer du:
  • At skabe overblik og målrette dine digitale marketingtiltag 
(trin-for-trin guide til at prioritere de rigtige kanaler)
  • At lave en effektiv digital marketingstrategi
  • At sætte de rigtige mål og evaluere effekten af dine tiltag
  • At sammensætte det bedste team og få ledelsen med om bord
Beskrivelse

Der kommer hele tiden flere kanaler, platforme og funktioner, som du skal mestre, når du arbejder med digital marketing. I takt med at kompleksiteten inden for digital markedsføring stiger, kræver det både suverænt overblik og en effektiv strategi for at få succes med dine digitale marketingtiltag.


På dette kursus får du alt dette og mere til, når en af Danmarks førende marketingstrateger tager dig med bag kulissen og deler ud af sine erfaringer. Digital marketingstrategikurset giver dig alle de faglige og nemt anvendelige værktøjer, som du skal bruge til at lave digitale marketingstrategier, der giver resultater – fra planlægning og eksekvering til analyse og evaluering.


Kurset er til dig, som generelt gerne vil blive bedre til digital markedsføring, og som ikke er bange for at blive udfordret på din egen digitale marketingstrategi.

Videoindhold

Introduktion til kurset1/9

  • Lektion1.1 Introduktion
  • Lektion1.2 Download område
  • Lektion1.3 Det kommer du igennem på kurset om Digital Marketing Strategi
  • Lektion1.4 Hvordan annoncering blev til digital marketing
  • Lektion1.5 Den komplekse verden af digital marketing

Kanalvalg, strategi, kunderejse og målgruppe2/9

  • Lektion2.1 Introduktion
  • Lektion2.2 Ingredienserne til god digital marketing
  • Lektion2.3 Målgruppe
  • Lektion2.4 Din målgruppes købsrejse
  • Lektion2.5 Paid, Owned, Earned frameworket
  • Lektion2.6 Kanalvalg - hvordan du rammer målgruppen de rigtige steder
  • Lektion2.7 USP - Hvad er dine Unique Selling Propositions.
  • Lektion2.8 Hvad er din historie og dit budskab
  • Lektion2.9 Din digitale marketing SWOT analyse
  • Lektion2.10 Positionering af dig overfor konkurrenterne

Owned Media3/9

  • Lektion3.1 Introduktion
  • Lektion3.2 Email Marketing
  • Lektion3.3 Content Marketing - sådan bruger du indhold i din markedsføring
  • Lektion3.4 Case: Hvordan Arla bruger deres indhold på tværs af kanaler
  • Lektion3.5 Det gode indhold
  • Lektion3.6 Case: Hvordan Momondo bygger historier, der går viralt
  • Lektion3.7 Formater til din digitale marketing
  • Lektion3.8 SEO - sådan tiltrækker du gratis besøgende fra Google
  • Lektion3.9 Den gode landingsside - sådan får du besøgende til at konvertere
  • Lektion3.10 Case: Hvordan Stof2000 gør mange rigtige ting, men også nogle forkerte
  • Lektion3.11 Case: Hvordan Matas får indhold til at passe sammen

Paid Media4/9

  • Lektion4.1 Introduktion
  • Lektion4.2 Lad os forstå hvordan retargeting, lookalikes og programmatisk indkøb fungerer
  • Lektion4.3 Google AdWords
  • Lektion4.4 Case: AdWords inden for cykler
  • Lektion4.5 Facebook Ads
  • Lektion4.6 LinkedIn Ads
  • Lektion4.7 YouTube annoncering
  • Lektion4.8 Display advertising
  • Lektion4.9 Advertorials

Earned Media5/9

  • Lektion5.1 Introduktion
  • Lektion5.2 Social media landskabet
  • Lektion5.3 Facebook delinger
  • Lektion5.4 Case: Sådan byggede McDonalds clickbait som modspil til fake news
  • Lektion5.5 LinkedIn delinger
  • Lektion5.6 PR - hvordan du får nyheder i æteren
  • Lektion5.7 Case: Hvordan data kan give god PR
  • Lektion5.8 Case: Hvordan Deloitte bruger LinkedIn til både marketing og employer branding
  • Lektion5.9 Omtale fra andet end medier
  • Lektion5.10 Case: Hvordan Bolius får masser af omtale på deres indhold
  • Lektion5.11 Influencer marketing - hvordan du kan piggybacke på bloggere
  • Lektion5.12 Case: DeDanskeSydkyster brugte YouTubere til spredning af budskabet

Målsætning, tracking og KPI 6/9

  • Lektion6.1 Introduktion
  • Lektion6.2 KPI’er og målepunkter
  • Lektion6.3 Målsætning
  • Lektion6.4 Google analytics til tracking
  • Lektion6.5 Dashboards og rapportering
  • Lektion6.6 Budgettering

Organisationen omkring digital marketing7/9

  • Lektion7.1 Introduktion
  • Lektion7.2 Den effektive marketing organisation
  • Lektion7.3 Buy in fra din organisation
  • Lektion7.4 Sådan sammensætter du det rigtige team
  • Lektion7.5 Sådan arbejder du godt sammen med et bureau eller freelancere
  • Lektion7.6 Projekstyring af din digitale marketing
  • Lektion7.7 Opbyg kompetencer og inspiration i dit team

Afslutning8/9

  • Lektion8.1 Opsamling
  • Lektion8.2 Opgave: Byg din digitale strategi
  • Lektion8.3 Opgave: Byg målsætning, organisation og struktur
  • Lektion8.4 Sådan kommer du videre
  • Lektion8.5 Tak og afslutning

GoLearn-certifikat9/9

  • Lektion9.1 Bliv certificeret

Underviser:

Jon
Nikolaj Mogensen Marketing ekspert

Nikolaj Mogensen er Head of Quisma Danmark, som er en del af verdens største bureau-gruppe, GroupM. Nikolaj og hans team hjælper dagligt nogle af Danmarks største virksomheder med at planlægge og optimere kanalvalg og arbejde strategisk med deres online indhold. Dertil er Nikolaj en erfaren oplægsholder på en række af de mest anderkendte internationale konferencer om online marketing. Han blogger desuden om emnet på www.nikolajmogensen.dk.