Beskrivelse af kurset:

Lær hvordan du laver en digital marketingstrategi anno 2018

På kurset lærer du:
  • At skabe overblik og målrette dine digitale marketingtiltag 
(trin-for-trin guide til at prioritere de rigtige kanaler)
  • At lave en effektiv digital marketingstrategi
  • At sætte de rigtige mål og evaluere effekten af dine tiltag
  • At sammensætte det bedste team og få ledelsen med om bord

Beskrivelse

Der kommer hele tiden flere kanaler, platforme og funktioner, som du skal mestre, når du arbejder med digital marketing. I takt med at kompleksiteten inden for digital markedsføring stiger, kræver det både suverænt overblik og en effektiv strategi for at få succes med dine digitale marketingtiltag.

På dette kursus får du alt dette og mere til, når en af Danmarks førende marketingstrateger tager dig med bag kulissen og deler ud af sine erfaringer. Digital marketingstrategikurset giver dig alle de faglige og nemt anvendelige værktøjer, som du skal bruge til at lave digitale marketingstrategier, der giver resultater – fra planlægning og eksekvering til analyse og evaluering.

Kurset er til dig, som generelt gerne vil blive bedre til digital markedsføring, og som ikke er bange for at blive udfordret på din egen digitale marketingstrategi.

Videoindhold

Introduktion til kurset1/9

  • Lektion1.1 Introduktion 3 min
  • Lektion1.2 Download område
  • Lektion1.3 Det kommer du igennem på kurset om Digital Marketing Strategi 2 min
  • Lektion1.4 Hvordan annoncering blev til digital marketing 3 min
  • Lektion1.5 Den komplekse verden af digital marketing 8 min

Kanalvalg, strategi, kunderejse og målgruppe2/9

  • Lektion2.1 Introduktion 3 min
  • Lektion2.2 Ingredienserne til god digital marketing 4 min
  • Lektion2.3 Målgruppe 7 min
  • Lektion2.4 Din målgruppes købsrejse 8 min
  • Lektion2.5 Paid, Owned, Earned frameworket 7 min
  • Lektion2.6 Kanalvalg - hvordan du rammer målgruppen de rigtige steder 7 min
  • Lektion2.7 USP - Hvad er dine Unique Selling Propositions. 6 min
  • Lektion2.8 Hvad er din historie og dit budskab 8 min
  • Lektion2.9 Din digitale marketing SWOT analyse 5 min
  • Lektion2.10 Positionering af dig overfor konkurrenterne 3 min

Owned Media3/9

  • Lektion3.1 Introduktion 2 min
  • Lektion3.2 Email Marketing 6 min
  • Lektion3.3 Content Marketing - sådan bruger du indhold i din markedsføring 6 min
  • Lektion3.4 Case: Hvordan Arla bruger deres indhold på tværs af kanaler 11 min
  • Lektion3.5 Det gode indhold 6 min
  • Lektion3.6 Case: Hvordan Momondo bygger historier, der går viralt 12 min
  • Lektion3.7 Formater til din digitale marketing 8 min
  • Lektion3.8 SEO - sådan tiltrækker du gratis besøgende fra Google 9 min
  • Lektion3.9 Den gode landingsside - sådan får du besøgende til at konvertere 7 min
  • Lektion3.10 Case: Hvordan Stof2000 gør mange rigtige ting, men også nogle forkerte 6 min
  • Lektion3.11 Case: Hvordan Matas får indhold til at passe sammen 7 min

Paid Media4/9

  • Lektion4.1 Introduktion 3 min
  • Lektion4.2 Lad os forstå hvordan retargeting, lookalikes og programmatisk indkøb fungerer 9 min
  • Lektion4.3 Google AdWords 8 min
  • Lektion4.4 Case: AdWords inden for cykler 10 min
  • Lektion4.5 Facebook Ads 10 min
  • Lektion4.6 LinkedIn Ads 11 min
  • Lektion4.7 YouTube annoncering 9 min
  • Lektion4.8 Display advertising 8 min
  • Lektion4.9 Advertorials 6 min

Earned Media5/9

  • Lektion5.1 Introduktion 3 min
  • Lektion5.2 Social media landskabet 6 min
  • Lektion5.3 Facebook delinger 13 min
  • Lektion5.4 Case: Sådan byggede McDonalds clickbait som modspil til fake news 6 min
  • Lektion5.5 LinkedIn delinger 5 min
  • Lektion5.6 PR - hvordan du får nyheder i æteren 6 min
  • Lektion5.7 Case: Hvordan data kan give god PR 10 min
  • Lektion5.8 Case: Hvordan Deloitte bruger LinkedIn til både marketing og employer branding 6 min
  • Lektion5.9 Omtale fra andet end medier 6 min
  • Lektion5.10 Case: Hvordan Bolius får masser af omtale på deres indhold 10 min
  • Lektion5.11 Influencer marketing - hvordan du kan piggybacke på bloggere 8 min
  • Lektion5.12 Case: DeDanskeSydkyster brugte YouTubere til spredning af budskabet 6 min

Målsætning, tracking og KPI 6/9

  • Lektion6.1 Introduktion 2 min
  • Lektion6.2 KPI’er og målepunkter 8 min
  • Lektion6.3 Målsætning 9 min
  • Lektion6.4 Google analytics til tracking 7 min
  • Lektion6.5 Dashboards og rapportering 7 min
  • Lektion6.6 Budgettering 9 min

Organisationen omkring digital marketing7/9

  • Lektion7.1 Introduktion 2 min
  • Lektion7.2 Den effektive marketing organisation 3 min
  • Lektion7.3 Buy in fra din organisation 6 min
  • Lektion7.4 Sådan sammensætter du det rigtige team 9 min
  • Lektion7.5 Sådan arbejder du godt sammen med et bureau eller freelancere 6 min
  • Lektion7.6 Projekstyring af din digitale marketing 10 min
  • Lektion7.7 Opbyg kompetencer og inspiration i dit team 4 min

Afslutning8/9

  • Lektion8.1 Opsamling 6 min
  • Lektion8.2 Opgave: Byg din digitale strategi 3 min
  • Lektion8.3 Opgave: Byg målsætning, organisation og struktur 3 min
  • Lektion8.4 Sådan kommer du videre 8 min
  • Lektion8.5 Tak og afslutning 2 min

GoLearn-certifikat9/9

  • Lektion9.1 Bliv certificeret

Underviser:

Nikolaj Mogensen
Nikolaj Mogensen Marketing ekspert

Nikolaj Mogensen er Head of Quisma Danmark, som er en del af verdens største bureau-gruppe, GroupM. Nikolaj og hans team hjælper dagligt nogle af Danmarks største virksomheder med at planlægge og optimere kanalvalg og arbejde strategisk med deres online indhold. Dertil er Nikolaj en erfaren oplægsholder på en række af de mest anderkendte internationale konferencer om online marketing. Han blogger desuden om emnet på www.nikolajmogensen.dk.

Anmeldelser

Gennemsnitlig bedømmelse
4.4
14 vurderinger
Detaljer
  • 5 stjerner bar 8
  • 4 stjerner bar 5
  • 3 stjerner bar 0
  • 2 stjerner bar 0
  • 1 stjerne bar 1
  • review
    Rikke Durup
    digital marketingstrategi

    Super godt !

  • review
    Heidi Luef
    Det komplette kursus i digital marketingstrategi

  • review
    Mikail Malik El Qassem
    Meget kedeligt

    Jeg har stor interesse for faget, men jeg faldt sku i søvn flere gange under kurset. Meeeeeeget dårlig formidler. Sorry.

  • review
    Maja Frederiksen
    Udmærket

    Overordnet et godt kursus. Der er et par tekniske udfald og det kunne måske godt gøres lidt strammere. Godt at der er spørgsmål før kursusbevis til slut - men der kunne også med fordel ligge spørgsmål undervejs i kurset. Nogle af spørgsmålene er uhyggelig lette - andre er fine - enkelte kan man godt synes at der måske ikke er et helt entydigt svar på i lektionerne.

  • review
    Nikolaj Fuglsang
    Kæmpe plus med cases

    Kurset giver foruden en masse info om forskellige platforme under paid owned og earned media også et framework til at holde styr på din digitale marketingsstrategi. Et kæmpe plus er de understøttende cases fra virksomheder som mange kender.

  • review
    Mathias Reimers
    Lever op til sin titel!

    Imponerende alsidigt og dybdegående kursus. Jeg følger mig taget ved hånden og ledt gennem samtlige kompetencefelter i digital marketing og rustet til at opbygge min egen skudsikre strategi og hvordan jeg på sigt kan holde styringen.

  • review
    Patrick Kærgård
    En god grundlæggende viden om alle faser i digital marketing

    Kurset giver en god overordnet forståelse af de forskellige aspekter i digital marketing. Den kommer godt omkring det hele, og kan let forståes selv af personer uden nogen form for erfaring inden for området. Super!

  • review
    Martin Bang
    Fundamentet for digital marketing

    Som iværksætter er Golearn en gave. Jeg har valgt at tage dette som det første kursus, for at kunne skabe en strategi for virksomhedens marketing indsats. Herudover bliver det gennem kurset lysende klart hvordan status er og hvilke områder der skal arbejdes med.

  • review
    Anna-Kathrine Nielstrup Thygesen
    6 timer der flyver afsted!

    For det første har Nikolaj en virkelig behagelig stemme og en god måde at forklare tingene på! Derudover kommer han rundt om alle vigtige elementer, samler op undervejs og giver gode eksempler med cases. Man er virkelig godt klædt på til at lave sin digitale marketingstrategi efter dette kursus. Og lad jer ikke afskrække af at det varer 6 timer - de flyver afsted!

  • review
    Nikolai Bak lasOdgaard
    simpelt, men omfattende

    Det er meget omfattende kursus, han kommer ind på lidt af det hele inde for markedsføring, går ikke i dybden så man har ledt ved at bevare overblikket. roligt og forståeligt tempo, bruger cases og modeller.

  • review
    Lars Kragelund Petersen
    En øjenåbner for mulighederne på nettet

    Tak for en meget bred og dyb præsentation af mulighederne på nettet. Der præsenteres rigtig mange cases, værktøjer og teorier. Praktik går hånd i hånd med teorien og giver en god baggrund for umiddelbar action på det underviste. Har et forslag til forbedring: et indeks, der fortæller hvor fx "Ahrefs" og de andre værktøjer/sites præsenteres. Alternativt ville adgang til præsentationerne være rart.

  • review
    Martin Frisch
    Grundig gennemgang

    Nicolaj kommer igennem mange emner og det kan være en rigtig god opfrisker og også en god mulighed for at få lukket huller i sin viden. En del ting går igen fra content marketing strategi kurset - men opbygningen af kurset gør det nemt at se og hoppe over det man er undervist i.

  • review
    Nikolaj Sloth Lynge
    Fantastisk kursus der skaber stor værdi, men mangler...

    Helt fantastisk kursus som klart kan anbefales! Men om det er Nikolaj selv eller jer hos GoLearn der skal gøre det, så kunne det virkelig have brugt en omgang korrekturlæsning inden det blev lagt op. Fordi WAUW hvor er der mange små forstyrrende og misvisende fejl hele tiden som man skal se bort fra, hvilket er en smule irriterende i længden.

  • review
    Tom Kosack
    Stærkt fundament for digital strategi

    Kurset giver et virkelig godt indblik og metoder til at bygge en digital strategi fra bunden, både for helt nye og dem som har siddet lidt med digital marketing. Super godt kursus, og meget grundigt