Beskrivelse af kurset:

Der findes altid priser der er lidt lavere, og produkter der er lidt bedre, men hvis du lykkes med at vise kunden, at du arbejder for at give dem mere værdi, så bliver det dig, der løber med salget.

På kurset lærer du: 
  • Hvordan du forbereder dig inden et godt salgsmøde
  • Hvordan du sørger for at bevare styringen hele mødet igennem
  • Hvordan du tackler det klassiske ”Hvad koster det?”-spørgsmål
  • Hvordan du optimalt arbejder med gode slags værktøjer såsom SKO og EFU
Beskrivelse

Et salg handler sjældent om produkter og priser. Det handler om mennesker, relationer og din evne som sælger til at synliggøre kundens udbytte eller gevinst. Desværre bærer rigtigt mange salgsmøder ikke frugt, og det kan skyldes sælgerens manglende evne til tage styringen af salgsmødet, så kunden bliver ledt igennem den optimale proces.  

I dette kursus vil ekspert og salgscoach Leon Birdi give dig en række værktøjer til at forberede det gode salgsmøde, til gode spørgeteknikker og til at afdække kundens behov, så du øger muligheden for at give kunden netop den gevinst, de er på udkig efter.

Teori og gode råd kan dog være ubrugelige i et møde, hvor kunden måske ikke følger helt samme agenda som dig. Derfor bliver du i dette kursus også inviteret ind i et salgsmøde, så du kan se konkrete eksempler på, hvordan Leon rent faktisk bruger værktøjskassen til det gode salgsmøde.

Dette kursus er til dig, der er sælger og afholder både fysiske og online salgsmøder, men som til tider synes, at det er kunden, der har overtaget styringen i salgsprocessen. I kurset her får du værktøjer til netop dette, og de vil styrke dine muligheder for at lukke flere ordrer.  

Videoindhold

Forberedelsen1/3

  • Lektion1.1 Det gode salgsmøde 2 min
  • Lektion1.2 Få styr på din mål inden mødet 3 min
  • Lektion1.3 Lær din kunde bedre at kende 6 min
  • Lektion1.4 Klar, parat og knivskarp 3 min

Under kundemødet2/3

  • Lektion2.1 3 trin til at skabe overblik over mødet 3 min
  • Lektion2.2 Kære kunde, fortæl mig om dit problem 6 min
  • Lektion2.3 Styr processen i afslutningsfasen 7 min

Case: Mødet, step by step3/3

  • Lektion3.1 Få overblikket fra starten af mødet 5 min
  • Lektion3.2 Hvad koster det? Sådan tackler du pris-spørgsmålet 5 min
  • Lektion3.3 Spørg ind med SKO 6 min
  • Lektion3.4 Brug EFU-modellen rigtigt 5 min
  • Lektion3.5 Så kommer vi til prisen 5 min
  • Lektion3.6 Styr processen og få næste møde i kalenderen 4 min
  • Lektion3.7 Næste stop: Tilbudsfasen 2 min

Underviser:

Jon
Leon Birdi Salgsrådgiver og underviser inden for salg og forretningsudvikling.

Leon Birdi er anerkendt som én af Danmarks absolut dygtigste undervisere inden for salg og forretningsudvikling. Han er uddannet fra konsulentfirmaet Cultivator og har fået sine erfaringer hos bl.a. Avis Biludlejning og en række it-virksomheder. I dag hjælper han med at optimere både salgsindsats og bundlinje og har arbejdet med en lang række virksomheder som Atea, Legoland, Carlsberg og endda hjulpet Finansministeriet, Søfartsstyrelsen og flere kommuner med forretningsudvikling. Han er også manden bag den populære podcast ”Sælg for Helvede”, der leverer masser af gratis viden om mødebooking, tilbud, indvendinger og meget mere.

Anmeldelser

Gennemsnitlig bedømmelse
4.7
3 vurderinger
Detaljer
  • 5 stjerner bar 2
  • 4 stjerner bar 1
  • 3 stjerner bar 0
  • 2 stjerner bar 0
  • 1 stjerne bar 0
  • review
    Henrik Lykkegaard
    Letforståeligt og udemærket indføring.

    Der var nogle gang en lang loadtid mellem videoerne, så man kunne blive i tvivl om den kom. Der var nogle af pointerne, hvor jeg savnede en bedre sammenhæng mellem teksten og det som blev sagt. Noget kunne med fordel understøttes bedre så man så og hørte pointerne samtidig. Savner noget materiale i form af templates eller lignende, så sælgeren kan gå ud og træne det efterfølgende. Det er det som skal sikre effekt og eksekvering. Der hvor der bliver talt om notat teknik, kunne man godt tage et billede/film klip af hvordan det organiseres på blokken. Gør det mere konkret og lavpraktisk.

  • review
    Per Christensen
    Rigtig godt fundament til et kundemøde

    Kært barn har mange navne. Jeg troede faktisk at det var en undervisning i hvordan man holder ”end of the day salesmeeting”. Jeg ville have kaldt det der bliver kaldt salgsmøde for kundemøde. Det sagt endte jeg faktisk med at have en hel side med noter. Et tip kunde være at Golearn laver en ”form” som man kan downloade og bruge som værktøj inden kundemøde – Det har jeg i alt fald fået lavet og den kommer vi til at bruge. Det er kort, relevant og brugbart. Jeg er fan! Han kunne måske godt have brugt lidt mere tid på at fortælle hvordan man forlader mødet. Jeg syntes det var rigtig godt beskrevet hvordan men kommer ind til mødet. Hvis jeg skal komme med noget konstruktiv kritik.

  • review
    Søren Brandborg
    Det professionelle salgsmøde