Beskrivelse af kurset:

Der findes altid priser, der er lidt lavere, og produkter, der er lidt bedre, men hvis du lykkes med, at vise kunden, at du arbejder for, at give dem mere værdi, så bliver det dig, der løber med salget.

På kurset lærer du: 
  • Hvordan du forbereder dig inden et godt salgsmøde
  • Hvordan du sørger for, at bevare styringen hele mødet igennem
  • Hvordan du tackler det klassiske ”Hvad koster det?”-spørgsmål
  • Hvordan du optimalt arbejder med gode salgsværktøjer såsom SKO og EFU
Beskrivelse

Et salg handler sjældent om produkter og priser. Det handler om mennesker, relationer og din evne som sælger til, at synliggøre kundens udbytte eller gevinst. Desværre bærer rigtig mange salgsmøder ikke frugt, og det kan skyldes sælgerens manglende evne til tage styringen af salgsmødet, så kunden bliver ledt igennem den optimale proces.  

I dette kursus vil ekspert og salgscoach Leon Birdi give dig en række værktøjer til at forberede det gode salgsmøde, til gode spørgeteknikker og til, at afdække kundens behov, så du øger muligheden for at give kunden netop den gevinst, de er på udkig efter.

Teori og gode råd kan dog være ubrugelige i et møde, hvor kunden måske ikke følger helt samme agenda som dig. Derfor bliver du i dette kursus også inviteret ind i et salgsmøde, så du kan se konkrete eksempler på, hvordan Leon rent faktisk bruger værktøjskassen til det gode salgsmøde.

Dette kursus er til dig, der er sælger og afholder både fysiske og online salgsmøder, men som til tider synes, at det er kunden, der har overtaget styringen i salgsprocessen. I kurset her får du værktøjer til netop dette, og de vil styrke dine muligheder for, at lukke flere ordrer.  

Videoindhold

Forberedelsen1/3

  • Lektion1.1 Det gode salgsmøde 2 min
  • Lektion1.2 Få styr på din mål inden mødet 3 min
  • Lektion1.3 Lær din kunde bedre at kende 6 min
  • Lektion1.4 Klar, parat og knivskarp 3 min

Under kundemødet2/3

  • Lektion2.1 3 trin til at skabe overblik over mødet 3 min
  • Lektion2.2 Kære kunde, fortæl mig om dit problem 6 min
  • Lektion2.3 Styr processen i afslutningsfasen 7 min

Case: Mødet, step by step3/3

  • Lektion3.1 Få overblikket fra starten af mødet 5 min
  • Lektion3.2 Hvad koster det? Sådan tackler du pris-spørgsmålet 5 min
  • Lektion3.3 Spørg ind med SKO 6 min
  • Lektion3.4 Brug EFU-modellen rigtigt 5 min
  • Lektion3.5 Så kommer vi til prisen 5 min
  • Lektion3.6 Styr processen og få næste møde i kalenderen 4 min
  • Lektion3.7 Næste stop: Tilbudsfasen 2 min

Underviser:

Leon  Birdi
Leon Birdi Salgsrådgiver og underviser inden for salg og forretningsudvikling.

Leon Birdi er anerkendt som én af Danmarks absolut dygtigste undervisere inden for salg og forretningsudvikling. Han er uddannet fra konsulentfirmaet Cultivator og har fået sine erfaringer hos bl.a. Avis Biludlejning og en række it-virksomheder. I dag hjælper han med, at optimere både salgsindsats og bundlinje, og har arbejdet med en lang række virksomheder som Atea, Legoland, Carlsberg, og endda hjulpet Finansministeriet, Søfartsstyrelsen og flere kommuner med forretningsudvikling. Han er også manden bag den populære podcast ”Sælg for Helvede”, der leverer masser af gratis viden om mødebooking, tilbud, indvendinger og meget mere.

Anmeldelser

Gennemsnitlig bedømmelse
4.4
13 vurderinger
Detaljer
  • 5 stjerner bar 10
  • 4 stjerner bar 1
  • 3 stjerner bar 1
  • 2 stjerner bar 0
  • 1 stjerne bar 1
  • review
    Jörg Rehder
    6 stjerner

    Desværre er der kun 5 stjerner, den her har fortjent mere end det. Det er den bedste kursus af alle. Den er mere omfattende end de andre og man kan genkende så mange situationer, så man føler sig den rigtige sted. Løsninger eller de fremlagte optioner er meget realistisk og Leon formidler viden så selvforklarende at det virker næsten som om der ikke er andre muligheder end det. Nu ved jeg ikke hvad denne kursus koster, men jeg kan godt lide at den er længere end de to andre kurser. Måske er det noget med psykologien, men det kan godt være at jeg værdsætter hvis noget der koster noget også beskæftiger mig i hvert fald i en time eller lignende - men det kan godt være at det er kun mig.

  • review
    Luca navn
    Faktisk et rigtig godt kursus, men...

    Faktisk et rigtig godt kursus, men... en kæmpe del af sådan et møde er at komme i kontakt med den reele beslutningstager, og den del af arbejdet er alt for vigtig hvis man skal ende ud i at have denne type møder igennem. Det føles som at se en opskrift uden lige at fokusere på hvor råvarerne skal komme fra. Ellers havde jeg givet 5 stjerner.

  • review
    Søren Brandborg
    Det professionelle salgsmøde

  • review
    Jimmi lasNielsen
    Flot kursus

    Det er høj høj klasse !! Tak for det

  • review
    Simon Heiberg
    Virkelig godt

    Gennemarbejdet og fyldt med gode pointer

  • review
    Søren Eschen
    Praktisk guide til salgsmøde planlægning og gennemførelse

  • review
    Lasse Arvesen
    Super godt kursus, med relevant og relaterbart indhold

    Syntes det var et godt kursus med en rigtig god fortæller. Her får du ikke bare gode redskaber, men du ser dem også blive brugt i "live action".

  • review
    Allan Madsen
    Kort og effektivt salgskursus

    Jeg fik meget ud af at bruge 1 time, som dette kursus varer og lærte en masse nyt på trods af jeg har 14 års erfaring som sælger af tekniske løsninger og produkter, så jeg kan bestemt anbefale kurset til alle, der arbejder med eksternt salg eller rådgivning i hvilken som helst branche.

  • review
    Per Christensen
    Rigtig godt fundament til et kundemøde

    Kært barn har mange navne. Jeg troede faktisk at det var en undervisning i hvordan man holder ”end of the day salesmeeting”. Jeg ville have kaldt det der bliver kaldt salgsmøde for kundemøde. Det sagt endte jeg faktisk med at have en hel side med noter. Et tip kunde være at Golearn laver en ”form” som man kan downloade og bruge som værktøj inden kundemøde – Det har jeg i alt fald fået lavet og den kommer vi til at bruge. Det er kort, relevant og brugbart. Jeg er fan! Han kunne måske godt have brugt lidt mere tid på at fortælle hvordan man forlader mødet. Jeg syntes det var rigtig godt beskrevet hvordan men kommer ind til mødet. Hvis jeg skal komme med noget konstruktiv kritik.

  • review
    Kim Sørensen
    Det professionelle salgsmøde

    Perfekt beskrivelse af de 3 faset ved kundemøder. Indlevende underviser, gode cases og forståelige teknikker. Sådan et form for kursus, vil jeg bestemt investere i til mine teams.

  • review
    Kenneth Irsdal (Konsulent Sorø)
    flot præsentation

  • review
    Henrik Lykkegaard
    Letforståeligt og udemærket indføring.

    Der var nogle gang en lang loadtid mellem videoerne, så man kunne blive i tvivl om den kom. Der var nogle af pointerne, hvor jeg savnede en bedre sammenhæng mellem teksten og det som blev sagt. Noget kunne med fordel understøttes bedre så man så og hørte pointerne samtidig. Savner noget materiale i form af templates eller lignende, så sælgeren kan gå ud og træne det efterfølgende. Det er det som skal sikre effekt og eksekvering. Der hvor der bliver talt om notat teknik, kunne man godt tage et billede/film klip af hvordan det organiseres på blokken. Gør det mere konkret og lavpraktisk.

  • review
    Rikke Nissen
    Rigtig fint kursus

    god gennemgang af kurset.