Beskrivelse af kurset:
Lær hvordan du får succes med Content Marketing, der skiller dig ud fra mængden!
På kurset lærer du:
- At udarbejde en effektiv Content Marketing strategi (trin-for-trin)
- At lave kvalitetsindhold, der sikrer relevans, nyhedsværdi og god storytelling tilpasset dine digitale markedsføringskanaler
- At sprede dit nye indhold mest effektivt på tværs af sociale medier (bonus: Sådan får du journalisternes opmærksomhed)
Videoindhold
Introduktion til Content Marketing1/7
- Lektion1.1 Præsentation af kursus 2 min
- Lektion1.2 Download område
- Lektion1.3 Indledning 5 min
- Lektion1.4 Hvorfor Content Marketing virker så pokkers godt 8 min
- Lektion1.5 De største udfordringer med Content Marketing 4 min
- Lektion1.6 Content Shock 3 min
Content Marketing Strategi2/7
- Lektion2.1 Introduktion 3 min
- Lektion2.2 Din Content Marketing målgruppe 7 min
- Lektion2.3 Content i købsrejsen 10 min
- Lektion2.4 Kanaler i din Content Marketing 5 min
- Lektion2.5 Formålet bag indhold 6 min
- Lektion2.6 Case: Hvordan Kvik har forskelligt formål bag content 8 min
- Lektion2.7 Hvorfor email tilmeldinger er grundstenen i din Content Marketing 6 min
- Lektion2.8 Evergreen Content 6 min
- Lektion2.9 Case: Hvordan Bolius tiltrækker links, delinger og masser af besøgende organisk 11 min
- Lektion2.10 Content formater - hvordan du vælger det rigtige format 10 min
- Lektion2.11 Content kalender - sådan bygger du din contentplan 6 min
- Lektion2.12 Data som fundament for din Content strategi 5 min
- Lektion2.13 Søgeordsanalyse - sådan bruger du søgeordsdata til at finde indhold 13 min
- Lektion2.14 Linkanalyse - sådan får du ideér fra andres links 11 min
- Lektion2.15 Socialanalyse - sådan samler du inspiration fra andres indhold 11 min
- Lektion2.16 Case: Sådan får Jemogfix IKKE værdi af deres indhold 9 min
- Lektion2.17 Sæt din Content Marketing strategi sammen 5 min
Content produktion3/7
- Lektion3.1 Introduktion 3 min
- Lektion3.2 Hvad er godt indhold 3 min
- Lektion3.3 Hvad de 7 nyhedskriterier kan lære dig om godt indhold 6 min
- Lektion3.4 Case: Sådan arbejder Advodan med uddannende Content Marketing 9 min
- Lektion3.5 Den gode artikel 7 min
- Lektion3.6 Case: Sådan bygger Flügger deres artikler op 9 min
- Lektion3.7 Storytelling i dit indhold 6 min
- Lektion3.8 Sådan laver du SEO på dit indhold 8 min
- Lektion3.9 Indsamling af data og information 8 min
- Lektion3.10 Case: Sådan bruger Boligsiden data til deres content 6 min
- Lektion3.11 Sådan laver du en ebog i 9 trin 8 min
- Lektion3.12 Case: Sådan laver Billys billing ebøger og samler masser af leads 6 min
- Lektion3.13 Videocontent er det nye sort 7 min
- Lektion3.14 Værktøjer til content produktionen 8 min
Content distribution4/7
- Lektion4.1 Introduktion 3 min
- Lektion4.2 Hvorfor content produktion kun er halvdelen af Content Marketing 6 min
- Lektion4.3 SEO - Hvordan Googles organiske algoritme fungerer 8 min
- Lektion4.4 SoMe - landskabet af sociale medier og hvordan du skal bruge dem 7 min
- Lektion4.5 SoMe - Sådan spreder du effektivt indhold organisk på Facebook 8 min
- Lektion4.6 SoMe - Long tail på de sociale medier 3 min
- Lektion4.7 SoMe - Hvorfor og hvordan du driver annoncering af dit indhold på Facebook 10 min
- Lektion4.8 AdWords - Køb trafik med Google AdWords 8 min
- Lektion4.9 Email - Sådan spreder dit indhold effektivt med emails 9 min
- Lektion4.10 PR - hvordan du kan få journalister til at samle dit indhold op 9 min
- Lektion4.11 Outreach og linkbuilding - sådan får du andre til at linke til dit indhold 8 min
- Lektion4.12 Gæsteindlæg - en solid måde at få links og få nye læsere i andre målgrupper 5 min
- Lektion4.13 Display - hvordan du kan sprede dit content igennem bannere 7 min
Organisation5/7
- Lektion5.1 Introduktion 3 min
- Lektion5.2 Sådan får du ledelsen med 11 min
- Lektion5.3 Sådan får du andre i din organisation med 8 min
- Lektion5.4 Case: Hvordan Midtjyllands turist uddanner medlemmer til Content Marketing 5 min
- Lektion5.5 Budget og investering 5 min
- Lektion5.6 Sådan finder du og hyrer freelancere 6 min
- Lektion5.7 Målsætning og KPI 6 min
- Lektion5.8 Det rigtige team 7 min
- Lektion5.9 Projektstyring af Content Marketing 6 min
- Lektion5.10 Google Analytics som værktøj til at måle effekten af Content Marketing 12 min
Konklusion6/7
- Lektion6.1 Sådan kommer du videre 6 min
- Lektion6.2 Afslutning 1 min
- Lektion6.3 Opsamling 5 min
GoLearn-certifikat7/7
- Lektion7.1 Bliv certificeret
Underviser:
Nikolaj Mogensen
Marketing ekspert
Anmeldelser
-
Nicolaj deler ud af sin viden inden for content marketing - og det har han meget af. Jeg fik rigtig meget med her. Klart anbefales til alle der arbejder med marketing eller har en webshop
-
-
Dette kursus går virkelig i dybden med content marketing og jeg er vild med, at man berør de udvalgte emner i dybden. God blanding af teoretiske overvejelser og konkrete metoder.
-
Kurset er grundigt og indeholder meget basal viden inden for marketing. Underviseren er nem at forstå og god til at lære fra sig,