Beskrivelse af kurset:

Lær hvordan du får succes med Content Marketing, der skiller dig ud fra mængden!

På kurset lærer du:
  • At udarbejde en effektiv Content Marketing strategi (trin-for-trin)
  • At lave kvalitetsindhold, der sikrer relevans, nyhedsværdi og god storytelling tilpasset dine digitale markedsføringskanaler
  • At sprede dit nye indhold mest effektivt på tværs af sociale medier (bonus: Sådan får du journalisternes opmærksomhed)
  • At sammensætte det bedste team og få ledelsen med om bord
Beskrivelse

Content Marketing er et kæmpe buzzword, og det er ikke uden grund. Content Marketing bliver nemlig brugt på tværs af alle markedsføringskanaler og påvirker alle aspekter af dine markedsføringsaktiviteter. Ikke alene er det essentielt for dine online kampagner – det er også fundamentalt for at vinde dine brugeres tillid, skabe autoritet og etablere vedvarende relationer med andre brands og virksomheder.

I dette kursus viser Nikolaj dig skridt-for-skridt, hvordan du skaber content, der får dig til at stå ud fra mængden. Med udgangspunkt i konkrete kundecases og med håndgribelige værktøjer får du alt, hvad du skal bruge for at komme i gang med content marketing – og skabe målbare resultater med det samme.

Videoindhold

Introduktion til Content Marketing1/7

  • Lektion1.1 Præsentation af kursus 2 min
  • Lektion1.2 Download område
  • Lektion1.3 Indledning 5 min
  • Lektion1.4 Hvorfor Content Marketing virker så pokkers godt 8 min
  • Lektion1.5 De største udfordringer med Content Marketing 4 min
  • Lektion1.6 Content Shock 3 min

Content Marketing Strategi2/7

  • Lektion2.1 Introduktion 3 min
  • Lektion2.2 Din Content Marketing målgruppe 7 min
  • Lektion2.3 Content i købsrejsen 10 min
  • Lektion2.4 Kanaler i din Content Marketing 5 min
  • Lektion2.5 Formålet bag indhold 6 min
  • Lektion2.6 Case: Hvordan Kvik har forskelligt formål bag content 8 min
  • Lektion2.7 Hvorfor email tilmeldinger er grundstenen i din Content Marketing 6 min
  • Lektion2.8 Evergreen Content 6 min
  • Lektion2.9 Case: Hvordan Bolius tiltrækker links, delinger og masser af besøgende organisk 11 min
  • Lektion2.10 Content formater - hvordan du vælger det rigtige format 10 min
  • Lektion2.11 Content kalender - sådan bygger du din contentplan 6 min
  • Lektion2.12 Data som fundament for din Content strategi 5 min
  • Lektion2.13 Søgeordsanalyse - sådan bruger du søgeordsdata til at finde indhold 13 min
  • Lektion2.14 Linkanalyse - sådan får du ideér fra andres links 11 min
  • Lektion2.15 Socialanalyse - sådan samler du inspiration fra andres indhold 11 min
  • Lektion2.16 Case: Sådan får Jemogfix IKKE værdi af deres indhold 9 min
  • Lektion2.17 Sæt din Content Marketing strategi sammen 5 min

Content produktion3/7

  • Lektion3.1 Introduktion 3 min
  • Lektion3.2 Hvad er godt indhold 3 min
  • Lektion3.3 Hvad de 7 nyhedskriterier kan lære dig om godt indhold 6 min
  • Lektion3.4 Case: Sådan arbejder Advodan med uddannende Content Marketing 9 min
  • Lektion3.5 Den gode artikel 7 min
  • Lektion3.6 Case: Sådan bygger Flügger deres artikler op 9 min
  • Lektion3.7 Storytelling i dit indhold 6 min
  • Lektion3.8 Sådan laver du SEO på dit indhold 8 min
  • Lektion3.9 Indsamling af data og information 8 min
  • Lektion3.10 Case: Sådan bruger Boligsiden data til deres content 6 min
  • Lektion3.11 Sådan laver du en ebog i 9 trin 8 min
  • Lektion3.12 Case: Sådan laver Billys billing ebøger og samler masser af leads 6 min
  • Lektion3.13 Videocontent er det nye sort 7 min
  • Lektion3.14 Værktøjer til content produktionen 8 min

Content distribution4/7

  • Lektion4.1 Introduktion 3 min
  • Lektion4.2 Hvorfor content produktion kun er halvdelen af Content Marketing 6 min
  • Lektion4.3 SEO - Hvordan Googles organiske algoritme fungerer 8 min
  • Lektion4.4 SoMe - landskabet af sociale medier og hvordan du skal bruge dem 7 min
  • Lektion4.5 SoMe - Sådan spreder du effektivt indhold organisk på Facebook 8 min
  • Lektion4.6 SoMe - Long tail på de sociale medier 3 min
  • Lektion4.7 SoMe - Hvorfor og hvordan du driver annoncering af dit indhold på Facebook 10 min
  • Lektion4.8 AdWords - Køb trafik med Google AdWords 8 min
  • Lektion4.9 Email - Sådan spreder dit indhold effektivt med emails 9 min
  • Lektion4.10 PR - hvordan du kan få journalister til at samle dit indhold op 9 min
  • Lektion4.11 Outreach og linkbuilding - sådan får du andre til at linke til dit indhold 8 min
  • Lektion4.12 Gæsteindlæg - en solid måde at få links og få nye læsere i andre målgrupper 5 min
  • Lektion4.13 Display - hvordan du kan sprede dit content igennem bannere 7 min

Organisation5/7

  • Lektion5.1 Introduktion 3 min
  • Lektion5.2 Sådan får du ledelsen med 11 min
  • Lektion5.3 Sådan får du andre i din organisation med 8 min
  • Lektion5.4 Case: Hvordan Midtjyllands turist uddanner medlemmer til Content Marketing 5 min
  • Lektion5.5 Budget og investering 5 min
  • Lektion5.6 Sådan finder du og hyrer freelancere 6 min
  • Lektion5.7 Målsætning og KPI 6 min
  • Lektion5.8 Det rigtige team 7 min
  • Lektion5.9 Projektstyring af Content Marketing 6 min
  • Lektion5.10 Google Analytics som værktøj til at måle effekten af Content Marketing 12 min

Konklusion6/7

  • Lektion6.1 Sådan kommer du videre 6 min
  • Lektion6.2 Afslutning 1 min
  • Lektion6.3 Opsamling 5 min

GoLearn-certifikat7/7

  • Lektion7.1 Bliv certificeret

Underviser:

Jon
Nikolaj Mogensen Marketing ekspert

Nikolaj Mogensen er Head of Quisma Danmark, som er en del af verdens største bureau-gruppe, GroupM. Nikolaj og hans team hjælper dagligt nogle af Danmarks største virksomheder med at planlægge og optimere kanalvalg og arbejde strategisk med deres online indhold. Dertil er Nikolaj en erfaren oplægsholder på en række af de mest anderkendte internationale konferencer om online marketing. Han blogger desuden om emnet på www.nikolajmogensen.dk.

Anmeldelser

Gennemsnitlig bedømmelse
5.0
2 vurderinger
Detaljer
  • 5 stjerner bar 2
  • 4 stjerner bar 0
  • 3 stjerner bar 0
  • 2 stjerner bar 0
  • 1 stjerne bar 0
  • review
    Simon Ustrup
    Lærerigt, tankevækkende og fyldestgørende

    Dette kursus går virkelig i dybden med content marketing og jeg er vild med, at man berør de udvalgte emner i dybden. God blanding af teoretiske overvejelser og konkrete metoder.

  • review
    Marianne Nikolajsen
    Virkelig god gennemgang af alle aspekter og gode værktøjer. Let forståeligt og overskueligt