Beskrivelse af kurset:

Vil du gerne tjene flere penge på din webshop? I dette online kursus lærer du, hvordan du opsætter den mest optimale Google Shopping-kampagne, så din webshop får flere kunder. 


På kurset lærer du:
  • Hvordan du opsætter den perfekte Google Shopping kampagne (trin-for-trin guide)
  • 7 ting du SKAL være opmærksom på i din budgivning, så du ikke taber penge
  • Hvordan du optimerer dine indstillinger, så du får det maksimale ud af Google Shopping
Beskrivelse

Hvorfor er det lige, at du skal benytte dig af Google shopping til at markedsføre din webshop? Det skal du, fordi det er en ekstrem effektiv måde at annoncere på. Annoncerne vises nemlig til potentielle kunder, der aktivt søger på produkter, som din webshop tilbyder. Kunderne er altså allerede langt i beslutningsprocessen, og det giver dig en øget mulighed for salg.


Og ikke nok med det, så er der også færre klik til produktsiden. Dine kunder sparer altså tid, og din sandsynlighed for salg bliver dermed større. Google Shopping gør det derfor utrolig let for potentielle kunder at finde vej til din webshop.


Kom rigtig godt fra start med Google shopping ved at se dette kursus, hvor AdWords-ekspert, Andrew Lolk, viser dig, hvordan du opsætter den perfekte Google Shopping-kampagne, så du kan gøre din webshop til en overskudsforretning.


Dette kursus er derfor for dig, der:


Har egen webshop, som gerne vil skabe flere salg

Er ansvarlig for en webshop’s annoncering og gerne vil lære, hvordan du gør dette succesfuldt med Google Shopping

Når du er færdig med kurset, vil du have lært alle de avancerede teknikker i Google Shopping, så du er klar til at tjene flere penge på din webshop.


Forudsætninger

Dette kursus forudsætter et grundlæggende kendskab til Google AdWords. Vi anbefaler derfor, at du starter med at se "Google AdWords for begyndere: Trin-for-trin guide til at opsætte din første kampagne", inden du begynder på dette kursus.

Videoindhold

Introduktion1/6

  • Lektion1.1 Velkommen til kurset
  • Lektion1.2 Introduktion til Google Shopping: Sådan kommer du igang
  • Lektion1.3 Guide til Merchant Center
  • Lektion1.4 Sådan sætter du dit feed op

Den ultimative kampagneopsætning2/6

  • Lektion2.1 Tag kontrollen over dine søgeord
  • Lektion2.2 Den optimale kampagnesegmentering
  • Lektion2.3 Opsætning af dine kampagner (trin-for-trin guide)
  • Lektion2.4 Google shopping og mobilannonceringer
  • Lektion2.5 Annoncegrupper fx. produktgrupper
  • Lektion2.6 Sådan sætter du dine produktgrupper op
  • Lektion2.7 Sådan benytter du Optimyzr

Optimering af din budgivning3/6

  • Lektion3.1 Budgivning: 7 ting du skal være opmærksom på
  • Lektion3.2 Roas is King
  • Lektion3.3 Tænk i segmenter
  • Lektion3.4 Så ofte skal du lave budjusteringer
  • Lektion3.5 Automatisk vs. manuel budjustering
  • Lektion3.6 Sådan arbejder du med produktgrupper
  • Lektion3.7 Product sculpting: The hidden art
  • Lektion3.8 Negative Søgeord: Ikke så simpelt som du tror
  • Lektion3.9 Sådan håndterer du produktvarianter i Google Shopping
  • Lektion3.10 Genbesøg din kampagnesegmentering

Sådan optimerer du din Google Shopping motor4/6

  • Lektion4.1 Optimering af den bagvedliggende motor
  • Lektion4.2 Sådan optimerer du Product types
  • Lektion4.3 Optimering af Titles
  • Lektion4.4 Optimering af Google Product Category
  • Lektion4.5 Sådan bruger du Custom Labels
  • Lektion4.6 Høst de lavthængede frugter

Afslutning5/6

  • Lektion5.1 Tak fordi du kiggede med

GoLearn-certifikat6/6

  • Lektion6.1 Bliv certificeret

Underviser:

Jon
Andrew Lolk AdWords-specialist

Andrew Lolk er en internationalt anderkendt AdWords-specialist med over 10 års erfaring i AdWords. Han er stifter af SavvyRevenue. Et PPC bureau, der hjælper med seriøs vækst til seriøse købmænd. Deres eneste fokus er at hjælpe mellemstore og store webshops med at vækste deres Google AdWords kampagner. Det er alt de laver og de gør det hamrende godt. Andrew er ekspert-instruktør indenfor AdWords / Shopping hos GoLearn, og har skrevet over 100 blogindlæg for nogle af USAs mest populære publikationer: SEMRush, Search Engine Journal, PPC Hero, Wordstream, og flere. Andrew er blandt andet co-founder til White Shark Media, som i flere år var blandt USA’s hurtigst voksende Google AdWords-bureauer med over 200 ansatte. Han har personligt håndteret Google AdWords konti for mere end 2,2 millioner DKK per måned og overset en afdeling med et samlet AdWords forbrug på over 1 milliard kroner årligt.