Beskrivelse af kurset:
Konflikter opstår alle steder hvor der er noget på spil. Heldigvis findes der en række simple, kommunikative værktøjer, der kan hjælpe til at håndtere konflikterne konstruktivt - og dem får du i dette kursus.
På kurset lærer du:
- Hvad der sker, når der opstår spændinger i kommunikationen
- Hvorfor det er vigtigt at tænke over måden, du kommunikerer på, når der er konflikter i farvandet
- Hvordan du kan kommunikere på en nedtrappende måde - selv i en konflikt
Videoindhold
Kapitel 1: Vigtig viden om kommunikation i konflikter1/3
- Lektion1.1 Uoverensstemmelser skaber spændinger 3 min
- Lektion1.2 Download område
- Lektion1.3 Din reaktion afhænger af 3 vigtige ting 3 min
- Lektion1.4 Konflikter opstår af en grund 3 min
Kapitel 2: Hvad der sker i konflikter2/3
- Lektion2.1 Hvad synes du er "fair"? 5 min
- Lektion2.2 Når konfliktspiralen udfolder sig 7 min
Kapitel 3: Hvad kan du gøre? 3/3
- Lektion3.1 Tryk avler modtryk 4 min
- Lektion3.2 Eksempler på verbale tryk 4 min
- Lektion3.3 Træk kommunikation 3 min
- Lektion3.4 Eksempler på træk kommunikation 7 min
- Lektion3.5 Gode råd til at gå fra Tryk til Træk 5 min
- Lektion3.6 Når du bruger flere træk i konflikter 2 min
- Lektion3.7 Skab en kultur med flere "træk" 3 min
Underviser:
Nana Dall er selvstændig konsulent med mere end 10 års erfaring i konflikthåndtering, præventiv konflikthåndtering, konfliktrådgivning, mægling - og konflikter på de sociale medier. Hun har en baggrund som uddannet Kaospilot fra Aarhus, Cand. Mag. Psyk. fra Roskilde Universitet og er uddannet konfliktmægler hos Center for Konfliktløsning. Derudover er hun certificeret i ”Ikke-Voldelig-Kommunikation” og i ”Peace And Conflict Transformation” fra Basel Universitet. Nana Dall er medforfatter til bøgerne ”Kan trold tæmmes” og ”Når tasterne taler”, der handler om nedtrappende kommunikation og til daglig hjælper hun danske virksomheder med håndtering af vanskelige situationer, konfliktmægling og undervisning indenfor feltet. Hun leverer desuden rådgivning til virksomheder i forbindelse med design og tilrettelæggelse af processer, workshops eller konflikthåndteringsforløb, der omhandler konfliktnedtrappende kundekontakt.
Anmeldelser
-
-
Rigtigt gode perspektiver og det bliver sjovt at lægge mærke til tryk og træk, i fremtidige situationer.
-
-
Super godt
-
Tankevækkende og lærerigt
-
-
Meget informativt og direkte anvendeligt
-
Træk vejret før du svare
-
God formidling og skarpt indhold.
-
-
-
-
FORMULERET SÅ DET ER TIL AT FORSTÅ
-
-
Man lærer altid noget nyt.
-
meget lærerrigt kursus med mange gode eksempler
-
-
Rigtig godt, væsentligt og præcist. Det kan spejles ind i mange sociale sammenhænge.
-
ikke en jeg vil gøre brug af....
-
-
Den kan rolig ses igen og igen. Der er hele tiden noget man kan reflekterer over.
-
Gode redskaber
-
Fik god indsigt i de "greb", jeg kan bruge i kommunkation.
-
Kan bestemt anbefales til alle som er i en relation til andre - og hvem er ikke det.
-
nyttige redskaber der skal forsøges indkorperet i dagligdagen
-
Jeg fik meget med fra dette kursus, har meget travlt så synes det var overvældende at skulle bruge tid på men er glad for at jeg gjorde det. Tak
-
Det er et godt og værdifuldt lille kursus. Det taget sig af det som jeg vil tro giver mest og gør det enkelt.
-
Super formidling
-
Meget tankevækkende og lærerigt
-
Godt kursus med gode værktøjer til at bruge i hverdagen. God formidler.
-
Super godt kursus. Det burde være obligatorisk på alle arbejdspladser for at få en bedre og mere positiv kommunikation blandt mennesker.
-
Meget gode redskaber som giver værdi både arbejdsmæssigt og privat.Godt Kursus
-
-
Virkelig god formidler, der rammer plet med mange af sine eksempler. Efter det kursus vil alle være bedre til at tale sammen.
-
Alle, som har relationer på arbejde og privat bør se denne video. Der er gode, lavpraktiske fif til at skabe bedre kommunikation.
-
på alle måder brugbart i såvel arbejde som privatliv
-
igen mange gode guldkrn :-)
-
-
-
Kursus med mange praktiske værktøjer, og hørte du ikke referancen til koleriske Anders And, så er kurset så godt, at du sagtens kan tage det en gang til
-
Rigtig godt kursus, som på en enkelt måde giver indblik i et stort emne. Jeg fik nogle skønne aha-oplevelser undervejs, og det er altid en kæmpe gave.
-
-
Super kursus - giver lyst til at vide mere
-
det er helt klart noget der skal afprøves og lægges mærke til fremover
-
Rigtig gode redskaber til at styrke forståelse og kommunikere bedre
-
-
Så mange gode punkter at være opmærksom på for at skabe en god og sund konflikt.
-
Fin formidling om de 3 R , tryk og trækkommunikation , som et let tilgængelig værktøj til daglig kommunikation.
-
-
det var en rigtig god beskrivelse og formulering om værktøjer til forskellige arbejdssituationer, hvor man burde kigge mere ind i sig selv.
-
-
Virkelig lærerigt.
-
Det er et glimrende kursus, enkelt i sit snit, elegant leveret og med godt stof til ikke blot eftertanke, men også efterprøvning.
-
Mange gode fif til fremtidens møder
-
Super godt
-
Vældig inspirerende, interessant og lærerigt kursus
-
Kurset giver enkelte og letforståelige redskaber, der kan bruges både på arbejdspladsen og i det private.
-
Et super godt E-læringskursus med mange brugbare værktøjer
-
Enkelt og værdiful information til hjælp i hverdagens møder
-
-
Godt kursus - fint med de redskaber til at styre samtalen væk fra en mulig konflikt. Men som sælger savner jeg noget som kan bruges over for en kunde eller en person som relatere til et stykke salgsarbejde....
-
-
fint kursus meget at tænke på
-
Virkelig godt og lærerigt kursus. Jeg er en trykker, og vil arbejde på at trække. Shall we dance?
-
Meget konkret værktøjer til at trappe konflikter.
-
-
God og behagelig gennemgang.
-
-
Dejligt at kunne printe oversigten over Tryk og Træk
-
Inspirerende og lærerigt. God energi.
-
fint og tankevækkende
-
-
God gennemgang af situationer og præsentation af eksempler.
-
-
Enkle og forståelige forklaringer samt måde til at blive mindre konfliktskabende.
-
Allround gennemgang af forskellige metoder til konflikthåndtering og demonstration af betydningen af denne
-
Super dygtig til at formidle sin viden.
-
Kurser er jo kort så derfor som i selv kommunikerer , er det en måske form for første hjælp og mulighed for at bevidstgøre situationer i hverdagen, Jeg kunne dog godt have ønsket mig at eksemplerne der bliver brugt i kurset var mere relevant / nærværende i forhold til vores situation. Jeg tror faktiske ikke at der er et eneste case med en utilfreds eller sur kunde. Dette ville have være langt mere relevant for os konsulenter. Men selvfølgelig kan alle eksemplerne omskrives og er da ej urelevante . Men alt i alt godt , bestemt, og læren er jo en dygtig og tydelig kommunikator.
-
Det er et glimrende kursus, enkelt i sit snit, elegant leveret og med godt stof til ikke blot eftertanke, men også efterprøvning.
-
Meget lærerigt mini-kursus. Gode forklaringer og tips til det virkelige liv
-
-
Dejlig kompakt kursus, med realistisk tilgang og redskaber.
-
-
-
Fint kort og konkret kursus til at blive bevidst om, hvilke elementer, der kan være på spil i ‘lettere’ konfliktsituationer og gode konkrete eksempler på at arbejde med tryk og træk til at gå ind i og håndtere konflikter anderledes.
-
-
Rigtig godt kursus, med gode eksempler undervejs, ligesom det er lidt at indarbejde i hverdagen med kursusarket. Jeg vil dog foreslå, at der bliver lavet nogle arbejdsark, som kan bruge til sine refleksioner og videre arbejde.