Beskrivelse af kurset:
Konflikter opstår alle steder hvor der er noget på spil. Heldigvis findes der en række simple, kommunikative værktøjer, der kan hjælpe til at håndtere konflikterne konstruktivt - og dem får du i dette kursus.
På kurset lærer du:
- Hvad der sker, når der opstår spændinger i kommunikationen
- Hvorfor det er vigtigt at tænke over måden, du kommunikerer på, når der er konflikter i farvandet
- Hvordan du kan kommunikere på en nedtrappende måde - selv i en konflikt
Videoindhold
Kapitel 1: Vigtig viden om kommunikation i konflikter1/3
- Lektion1.1 Uoverensstemmelser skaber spændinger 3 min
- Lektion1.2 Download område
- Lektion1.3 Din reaktion afhænger af 3 vigtige ting 3 min
- Lektion1.4 Konflikter opstår af en grund 3 min
Kapitel 2: Hvad der sker i konflikter2/3
- Lektion2.1 Hvad synes du er "fair"? 5 min
- Lektion2.2 Når konfliktspiralen udfolder sig 7 min
Kapitel 3: Hvad kan du gøre? 3/3
- Lektion3.1 Tryk avler modtryk 4 min
- Lektion3.2 Eksempler på verbale tryk 4 min
- Lektion3.3 Træk kommunikation 3 min
- Lektion3.4 Eksempler på træk kommunikation 7 min
- Lektion3.5 Gode råd til at gå fra Tryk til Træk 5 min
- Lektion3.6 Når du bruger flere træk i konflikter 2 min
- Lektion3.7 Skab en kultur med flere "træk" 3 min
Underviser:

Nana Dall er selvstændig konsulent med mere end 10 års erfaring i konflikthåndtering, præventiv konflikthåndtering, konfliktrådgivning, mægling - og konflikter på de sociale medier. Hun har en baggrund som uddannet Kaospilot fra Aarhus, Cand. Mag. Psyk. fra Roskilde Universitet og er uddannet konfliktmægler hos Center for Konfliktløsning. Derudover er hun certificeret i ”Ikke-Voldelig-Kommunikation” og i ”Peace And Conflict Transformation” fra Basel Universitet. Nana Dall er medforfatter til bøgerne ”Kan trold tæmmes” og ”Når tasterne taler”, der handler om nedtrappende kommunikation og til daglig hjælper hun danske virksomheder med håndtering af vanskelige situationer, konfliktmægling og undervisning indenfor feltet. Hun leverer desuden rådgivning til virksomheder i forbindelse med design og tilrettelæggelse af processer, workshops eller konflikthåndteringsforløb, der omhandler konfliktnedtrappende kundekontakt.
Anmeldelser
-
-
-
God gennemgang af situationer og præsentation af eksempler.
-
Enkelt og værdiful information til hjælp i hverdagens møder
-
-
Kurser er jo kort så derfor som i selv kommunikerer , er det en måske form for første hjælp og mulighed for at bevidstgøre situationer i hverdagen, Jeg kunne dog godt have ønsket mig at eksemplerne der bliver brugt i kurset var mere relevant / nærværende i forhold til vores situation. Jeg tror faktiske ikke at der er et eneste case med en utilfreds eller sur kunde. Dette ville have være langt mere relevant for os konsulenter. Men selvfølgelig kan alle eksemplerne omskrives og er da ej urelevante . Men alt i alt godt , bestemt, og læren er jo en dygtig og tydelig kommunikator.
-
Det er et glimrende kursus, enkelt i sit snit, elegant leveret og med godt stof til ikke blot eftertanke, men også efterprøvning.
-
Det er et glimrende kursus, enkelt i sit snit, elegant leveret og med godt stof til ikke blot eftertanke, men også efterprøvning.
-
Enkle og forståelige forklaringer samt måde til at blive mindre konfliktskabende.
-
-
på alle måder brugbart i såvel arbejde som privatliv
-
ikke en jeg vil gøre brug af....
-
Fint kort og konkret kursus til at blive bevidst om, hvilke elementer, der kan være på spil i ‘lettere’ konfliktsituationer og gode konkrete eksempler på at arbejde med tryk og træk til at gå ind i og håndtere konflikter anderledes.
-
Dejligt at kunne printe oversigten over Tryk og Træk
-
-
Gode redskaber
-
fint og tankevækkende
-
Vældig inspirerende, interessant og lærerigt kursus
-
Virkelig god formidler, der rammer plet med mange af sine eksempler. Efter det kursus vil alle være bedre til at tale sammen.
-
-
Meget konkret værktøjer til at trappe konflikter.
-
Rigtig godt kursus, med gode eksempler undervejs, ligesom det er lidt at indarbejde i hverdagen med kursusarket. Jeg vil dog foreslå, at der bliver lavet nogle arbejdsark, som kan bruge til sine refleksioner og videre arbejde.