Beskrivelse af kurset:

Konflikter opstår alle steder hvor der er noget på spil. Heldigvis findes der en række simple, kommunikative værktøjer, der kan hjælpe til at håndtere konflikterne konstruktivt - og dem får du i dette kursus. 

På kurset lærer du: 
  • Hvad der sker, når der opstår spændinger i kommunikationen
  • Hvorfor det er vigtigt at tænke over måden, du kommunikerer på, når der er konflikter i farvandet
  • Hvordan du kan kommunikere på en nedtrappende måde - selv i en konflikt
  • Hvilke værktøjer du kan bruge, når du ønsker at ”trække” samtalen i en konstruktiv retning

Beskrivelse af kurset:

Har du oplevet at gå fra en diskussion, en ubehagelig dialog - eller måske ligefrem et skænderi med følelsen af, at du egentligt fik det som du ville have - men du følte dig dårligt behandlet?
Eller omvendt, at du indgik et kompromis og fordi måden, I kom frem til det på var konstruktiv, følte du, at det var et fair kompromis?
Det er fordi, konflikter handler om andet end indhold. Det handler i høj grad også om relationen, om rammerne for konflikten - og selvfølgelig den erfaring du har med dig, der påvirker din måde at reagere på. 

Konfliktmægler og kommunikationsekspert Nana Dall definerer konflikter således: ”Konflikter er uoverensstemmelser, der skaber spændinger i og mellem mennesker, og i dette kursus tager hun udgangspunkt i, at konflikter er et grundvilkår, fordi vi mennesker er forskellige og handler forskelligt.
 
 Nøglen til at få håndteret og løst de ”uundgåelige” konflikter ligger i den måde, du vælger at kommunikere på, når du bliver presset og der er optræk til en konflikt.
Lytter du høfligt for at komme med et sagligt modsvar?
Forsøger du at finde en løsning ved at komme med en række gode råd?
Så kan det være, at du ”trykker” mere til kommunikationen og konflikten, end du egentlig ønsker.
 
Kurset er bygget op omkring ”Tryk & Træk kommunikation”, som er et meget konkret værktøj til at nedtrappe, eller helt undgå konflikter.
Kender du ikke til begrebet i forvejen, vil du muligvis blive overrasket over, hvor få ”træk” du skal lave i din måde at kommunikere på, før du oplever, at selv højspændte situationer kan løses uden konflikter.

Forudsætninger:

Dette kursus er til dig, der søger konkrete værktøjer til at forbedre din kommunikation, så du bevidst kan tage en aktiv rolle i at nedtrappe eventuelle konflikter. Det er især relevant for dig, der arbejder med kunde/borgerkontakt, kommunikation og ledelse - og derfor indgår i dialoger, der potentielt kan ende i konflikter.



Videoindhold

Kapitel 1: Vigtig viden om kommunikation i konflikter1/3

  • Lektion1.1 Uoverensstemmelser skaber spændinger 3 min
  • Lektion1.2 Download område
  • Lektion1.3 Din reaktion afhænger af 3 vigtige ting 3 min
  • Lektion1.4 Konflikter opstår af en grund 3 min

Kapitel 2: Hvad der sker i konflikter2/3

  • Lektion2.1 Hvad synes du er "fair"? 5 min
  • Lektion2.2 Når konfliktspiralen udfolder sig 7 min

Kapitel 3: Hvad kan du gøre? 3/3

  • Lektion3.1 Tryk avler modtryk 4 min
  • Lektion3.2 Eksempler på verbale tryk 4 min
  • Lektion3.3 Træk kommunikation 3 min
  • Lektion3.4 Eksempler på træk kommunikation 7 min
  • Lektion3.5 Gode råd til at gå fra Tryk til Træk 5 min
  • Lektion3.6 Når du bruger flere træk i konflikter 2 min
  • Lektion3.7 Skab en kultur med flere "træk" 3 min

Underviser:

Nana Dall
Nana Dall Konfliktmægler

Nana Dall er selvstændig konsulent med mere end 10 års erfaring i konflikthåndtering, præventiv konflikthåndtering, konfliktrådgivning, mægling - og konflikter på de sociale medier. Hun har en baggrund som uddannet Kaospilot fra Aarhus, Cand. Mag. Psyk. fra Roskilde Universitet og er uddannet konfliktmægler hos Center for Konfliktløsning. Derudover er hun certificeret i ”Ikke-Voldelig-Kommunikation” og i ”Peace And Conflict Transformation” fra Basel Universitet. Nana Dall er medforfatter til bøgerne ”Kan trold tæmmes” og ”Når tasterne taler”, der handler om nedtrappende kommunikation og til daglig hjælper hun danske virksomheder med håndtering af vanskelige situationer, konfliktmægling og undervisning indenfor feltet. Hun leverer desuden rådgivning til virksomheder i forbindelse med design og tilrettelæggelse af processer, workshops eller konflikthåndteringsforløb, der omhandler konfliktnedtrappende kundekontakt.

Anmeldelser

Gennemsnitlig bedømmelse
4.5
88 vurderinger
Detaljer
  • 5 stjerner bar 60
  • 4 stjerner bar 21
  • 3 stjerner bar 5
  • 2 stjerner bar 0
  • 1 stjerne bar 2
  • review
    Lene Nielsen (Kundeservice Sorø)
    super info

  • review
    Heidi Riismøller
    Konkret og brugbart

  • review
    Gunnar Holm-jensen
    Et super og let tilgængelig kursus.

  • review
    Michael Jepsen
    Godt og spændende

    Rigtigt gode perspektiver og det bliver sjovt at lægge mærke til tryk og træk, i fremtidige situationer.

  • review
    Hanne Engberg
    Spændende

  • review
    Pia Sørensen
    Konflikt

    Super godt

  • review
    Lonnie Christensen
    Godt kursus

    Tankevækkende og lærerigt

  • review
    Marianne Due

  • review
    Annekirstine Farver
    Værktøjer til konfliktnedtrappende kommunikation

    Meget informativt og direkte anvendeligt

  • review
    Erik Ravn
    Nedtrapning af konflikter

    Træk vejret før du svare

  • review
    Marie Richard
    Skarpt!

    God formidling og skarpt indhold.

  • review
    Poul Schlosser
    Værktøjer til konfliktnedtrappende kommunikation

  • review
    Jakob Søren Christensen
    Fint

  • review
    Aage Terp
    Gode værktøjer

  • review
    Lone Gull-maj
    FORMULERING

    FORMULERET SÅ DET ER TIL AT FORSTÅ

  • review
    Anja Andersen
    Giver nogle gode redskaber til at klare nogle af de lettere konflikter.

  • review
    Marianne Poulsen
    Godt kursus

    Man lærer altid noget nyt.

  • review
    Jesper Kulmann Stolpe
    Find referancen til Anders And

    Kursus med mange praktiske værktøjer, og hørte du ikke referancen til koleriske Anders And, så er kurset så godt, at du sagtens kan tage det en gang til

  • review
    Jette Lykke
    Værktøjer til konfliktnedtrappende kommunikation

  • review
    Charlotte Jørgensen
    Super godt

    meget lærerrigt kursus med mange gode eksempler

  • review
    Henrik Larsen
    Super godt (-:

  • review
    Linda Unna-Lindhard
    Rigtig godt

    Rigtig godt, væsentligt og præcist. Det kan spejles ind i mange sociale sammenhænge.

  • review
    Jacob Hüttel
    ...

    ikke en jeg vil gøre brug af....

  • review
    Louise Sender
    Godt formidlet

  • review
    Kirsten Mose
    Brugbar med gode værktøjer

    Den kan rolig ses igen og igen. Der er hele tiden noget man kan reflekterer over.

  • review
    Anders Fajers
    Værktøjer til konfliktnedtrappende kommunikation

    Gode redskaber

  • review
    Sussi Erikshøj
    Kommunikation er følsom

    Fik god indsigt i de "greb", jeg kan bruge i kommunkation.

  • review
    Line Rocha Rasmussen
    Super konkret og værdifuldt på alle arbejdepladser og relationer

    Kan bestemt anbefales til alle som er i en relation til andre - og hvem er ikke det.

  • review
    Allan Andersen
    a

  • review
    Nanna Inge Yoon-Brostrøm
    Virkelig godt

    Virkelig godt og lærerigt kursus. Jeg er en trykker, og vil arbejde på at trække. Shall we dance?

  • review
    Raed El-Haj
    Kort og enkelt sagt

    Meget konkret værktøjer til at trappe konflikter.

  • review
    Helle Schrøder Madsen
    Konfliktnedtrappende kommunikation

  • review
    Malene Damborg
    Godt og interessant!

  • review
    Boye Grænge Pedersen
    lærerig kursus

    det var en rigtig god beskrivelse og formulering om værktøjer til forskellige arbejdssituationer, hvor man burde kigge mere ind i sig selv.

  • review
    Lars Meyer
    kort og godt

  • review
    Lykke Vilstrup
    Konfliktnedtrappende kommunikation

    Virkelig lærerigt.

  • review
    Casper Schytte Pedersen
    Inespirende

    Det er et glimrende kursus, enkelt i sit snit, elegant leveret og med godt stof til ikke blot eftertanke, men også efterprøvning.

  • review
    Martin D. Jørgensen
    Lærerigt

    Mange gode fif til fremtidens møder

  • review
    Amreen Aftab
    Konflikthåndtering

    Super godt

  • review
    Jens Fauring
    En mere appellerende titel vil give flere tilhørere

    Vældig inspirerende, interessant og lærerigt kursus

  • review
    Julia Adsersen
    Enkelt, brugbart og virkelig relevant

    Kurset giver enkelte og letforståelige redskaber, der kan bruges både på arbejdspladsen og i det private.

  • review
    Jens Eskildsen
    stof til eftertanke

    nyttige redskaber der skal forsøges indkorperet i dagligdagen

  • review
    Gitte Fausing
    Positivt overrasket

    Jeg fik meget med fra dette kursus, har meget travlt så synes det var overvældende at skulle bruge tid på men er glad for at jeg gjorde det. Tak

  • review
    Maja Frederiksen
    Meget fint

    Det er et godt og værdifuldt lille kursus. Det taget sig af det som jeg vil tro giver mest og gør det enkelt.

  • review
    Peter Dann (Kørsel Sorø)
    INSPIRERENDE ONLINE KURSUS

    Super formidling

  • review
    Kurt Heisz Pedersen
    Lærerigt

    Meget tankevækkende og lærerigt

  • review
    Karin Henriksen
    Værktøjer til konfliktnedtrappende kommunikation

    Godt kursus med gode værktøjer til at bruge i hverdagen. God formidler.

  • review
    Nina Guldbrand
    Godt kursus

    Super godt kursus. Det burde være obligatorisk på alle arbejdspladser for at få en bedre og mere positiv kommunikation blandt mennesker.

  • review
    Jess Rasmussen (Konsulent Aarhus)
    Super lærerigt

    Meget gode redskaber som giver værdi både arbejdsmæssigt og privat.Godt Kursus

  • review
    Nikolaj Gramstrup
    Super kort og præcise budskaber.

  • review
    L Andersen
    Kort, godt & brugbart

    Virkelig god formidler, der rammer plet med mange af sine eksempler. Efter det kursus vil alle være bedre til at tale sammen.

  • review
    Susanne Gjelstrup Christensen
    Levende underviser og spændende indhold

    Alle, som har relationer på arbejde og privat bør se denne video. Der er gode, lavpraktiske fif til at skabe bedre kommunikation.

  • review
    Tonny Soltau
    glimrende

    på alle måder brugbart i såvel arbejde som privatliv

  • review
    Yasmina Andersen
    Aha-oplevelser

    Rigtig godt kursus, som på en enkelt måde giver indblik i et stort emne. Jeg fik nogle skønne aha-oplevelser undervejs, og det er altid en kæmpe gave.

  • review
    John Holger Sørensen
    interessant

  • review
    Kim Sommer
    Fremragende

    God og behagelig gennemgang.

  • review
    Allan Eriksen
    Det var et godt og lærerigt kursus, det gav meget at tænke over når der er konflikter

  • review
    Lillian Hessler Ibsen
    Et super fint Brush up på kendt værktøj

    Dejligt at kunne printe oversigten over Tryk og Træk

  • review
    Maja Lundt
    Rigtig gode værktøjer

    Inspirerende og lærerigt. God energi.

  • review
    Lene Hjorth Jensen
    fint og tankevækkende

    fint og tankevækkende

  • review
    Kent Holm
    Værktøjer til konfliktnedtrappende kommunikation

  • review
    Lars Monroy
    God indsigt i stoffet

    God gennemgang af situationer og præsentation af eksempler.

  • review
    Rasmus Winkel
    Rigtig god formidler

  • review
    Christoffer von Sehested Schousboe
    God intro

    Enkle og forståelige forklaringer samt måde til at blive mindre konfliktskabende.

  • review
    Elisabeth Simonsen Thomsen
    Konflikthåndtering

    Allround gennemgang af forskellige metoder til konflikthåndtering og demonstration af betydningen af denne

  • review
    Dann Simonsen
    Super godt

    Super dygtig til at formidle sin viden.

  • review
    Thomas Richland (Konsulent Sorø)
    Overordnet godt og interessant

    Kurser er jo kort så derfor som i selv kommunikerer , er det en måske form for første hjælp og mulighed for at bevidstgøre situationer i hverdagen, Jeg kunne dog godt have ønsket mig at eksemplerne der bliver brugt i kurset var mere relevant / nærværende i forhold til vores situation. Jeg tror faktiske ikke at der er et eneste case med en utilfreds eller sur kunde. Dette ville have være langt mere relevant for os konsulenter. Men selvfølgelig kan alle eksemplerne omskrives og er da ej urelevante . Men alt i alt godt , bestemt, og læren er jo en dygtig og tydelig kommunikator.

  • review
    Hans Ravnkjær Larsen
    Enkelt og brugbart

    Det er et glimrende kursus, enkelt i sit snit, elegant leveret og med godt stof til ikke blot eftertanke, men også efterprøvning.

  • review
    Mia Jakobsen
    Super lærerigt

    Meget lærerigt mini-kursus. Gode forklaringer og tips til det virkelige liv

  • review
    Johan Kristensen
    Konkret og præcist

  • review
    Sebastian Fichtner
    Fornemt, enkelt og mærkværdigt.

    Dejlig kompakt kursus, med realistisk tilgang og redskaber.

  • review
    Rasmus Willumsen
    Godt kursus

  • review
    Malene Mølgaard Holt
    Dejlig konkret og samtidig grundigt kursus

  • review
    Kristina Kaiser
    Kort, konkret og brugbart

    Fint kort og konkret kursus til at blive bevidst om, hvilke elementer, der kan være på spil i ‘lettere’ konfliktsituationer og gode konkrete eksempler på at arbejde med tryk og træk til at gå ind i og håndtere konflikter anderledes.

  • review
    Mona Ejdrup
    Ok men vel ved det vel godt i forvejen - men OK

  • review
    Michala Vinther
    Michala

    Et super godt E-læringskursus med mange brugbare værktøjer

  • review
    Lennart Holmberg
    Godt og udbytterigt

    Enkelt og værdiful information til hjælp i hverdagens møder

  • review
    Tasja Rasmussen
    Rigtig godformidler af budskabet

  • review
    Ole Panitzsch
    Godt kursus - meget kan tages direkte med

    Godt kursus - fint med de redskaber til at styre samtalen væk fra en mulig konflikt. Men som sælger savner jeg noget som kan bruges over for en kunde eller en person som relatere til et stykke salgsarbejde....

  • review
    Jane Christiansen
    Godt

    Super kursus - giver lyst til at vide mere

  • review
    Rona Thaulov
    ok forklaring

    det er helt klart noget der skal afprøves og lægges mærke til fremover

  • review
    June Stenseth
    Informativ

    Rigtig gode redskaber til at styrke forståelse og kommunikere bedre

  • review
    Tina Edel Rytter Jørgensen
    God formidler

    god formidler og let forståeligt

  • review
    Christina Grønvaldt
    Super godt og gode værktøjer

  • review
    Allan Gummer
    Rigtig god inspiration til at håndtere og være i en konflikt

    Så mange gode punkter at være opmærksom på for at skabe en god og sund konflikt.

  • review
    Hanne Adelholm Brandbyge
    anmeldelse over kursus til konfliktnedtrappende kommunikation

    Fin formidling om de 3 R , tryk og trækkommunikation , som et let tilgængelig værktøj til daglig kommunikation.

  • review
    Leif Mathiesen
    Rigtigt godt

    igen mange gode guldkrn :-)

  • review
    Philip Schliemann
    Fantastisk

    Rigtig godt kursus, med gode eksempler undervejs, ligesom det er lidt at indarbejde i hverdagen med kursusarket. Jeg vil dog foreslå, at der bliver lavet nogle arbejdsark, som kan bruge til sine refleksioner og videre arbejde.