Beskrivelse af kurset:
Det vigtigste i din kommunikation er, at ”det man siger, er det man gør” og hverken mere eller mindre. I dagens bæredygtighedsbevidste verden er ærlig kommunikation af grønne initiativer afgørende. Men hvordan undgår du så greenwashing – eller ender i den modsatte grøft med greenhushing? Bliv klar til ægte bæredygtig kommunikation.
På kurset lærer du:
- Hvordan du identificerer greenwashing
- Hvad der karakteriser troværdig kommunikation af bæredygtige initiativer
- Praktiske værktøjer til at dokumentere og underbygge dine påstande om bæredygtighed
Videoindhold
Undgå greenwashing: Sådan kommunikerer du din virksomheds grønne initiativer1/2
- Lektion1.1 Det man siger, er det man gør 1 min
- Lektion1.2 Lær reglerne for grøn kommunikation 2 min
- Lektion1.3 Kommunikér dine grønne budskaber - overdrivelse fremmer ikke forståelsen 3 min
- Lektion1.4 Hvad er en miljøpåstand? 3 min
- Lektion1.5 Fem gode råd til grønne budskaber 2 min
- Lektion1.6 Lær de tre typer af udsagn 6 min
- Lektion1.7 Problemet med ordet "bæredygtighed" 5 min
- Lektion1.8 Undgå at blive straffet for greenwashing 3 min
- Lektion1.9 Download område 3 min
GoLearn certifikat2/2
- Lektion2.1 Bliv certificeret
Underviser:
Jane Frederikke Land er en erfaren advokat (H) med særlig ekspertise inden for markedsførings- og forbrugerret. Udover sit arbejde som advokat er hun aktivt engageret i faglige organisationer og bidrager til udviklingen af retspraksis som medlem af Konkurrencerådet, Højesteretsskranken og bestyrelsen for Dansk Forening for Markedsføringsret. Med sin brede erfaring og ekspertise holder Jane hyppigt oplæg og underviser, hvor hun formidler komplekse juridiske emner på en forståelig måde. Hun brænder for at gøre juraen mere tilgængelig og relevant for alle.
Anmeldelser
-
Super god læring og forklaring på problematikken om bæredygtighed og regler ;-)
-
Super fint og informativt
-
God introduktion til et meget komplekst område. God inspiration til selv at søge videre viden om emnerne.