Beskrivelse af kurset:
Lær hvordan du får succes med Content Marketing, der skiller dig ud fra mængden!
På kurset lærer du:
- At udarbejde en effektiv Content Marketing strategi (trin-for-trin)
- At lave kvalitetsindhold, der sikrer relevans, nyhedsværdi og god storytelling tilpasset dine digitale markedsføringskanaler
- At sprede dit nye indhold mest effektivt på tværs af sociale medier (bonus: Sådan får du journalisternes opmærksomhed)
Videoindhold
Introduktion til Content Marketing1/7
- Lektion1.1 Præsentation af kursus 2 min
- Lektion1.2 Download område
- Lektion1.3 Indledning 5 min
- Lektion1.4 Hvorfor Content Marketing virker så pokkers godt 8 min
- Lektion1.5 De største udfordringer med Content Marketing 4 min
- Lektion1.6 Content Shock 3 min
Content Marketing Strategi2/7
- Lektion2.1 Introduktion 3 min
- Lektion2.2 Din Content Marketing målgruppe 7 min
- Lektion2.3 Content i købsrejsen 10 min
- Lektion2.4 Kanaler i din Content Marketing 5 min
- Lektion2.5 Formålet bag indhold 6 min
- Lektion2.6 Case: Hvordan Kvik har forskelligt formål bag content 8 min
- Lektion2.7 Hvorfor email tilmeldinger er grundstenen i din Content Marketing 6 min
- Lektion2.8 Evergreen Content 6 min
- Lektion2.9 Case: Hvordan Bolius tiltrækker links, delinger og masser af besøgende organisk 11 min
- Lektion2.10 Content formater - hvordan du vælger det rigtige format 10 min
- Lektion2.11 Content kalender - sådan bygger du din contentplan 6 min
- Lektion2.12 Data som fundament for din Content strategi 5 min
- Lektion2.13 Søgeordsanalyse - sådan bruger du søgeordsdata til at finde indhold 13 min
- Lektion2.14 Linkanalyse - sådan får du ideér fra andres links 11 min
- Lektion2.15 Socialanalyse - sådan samler du inspiration fra andres indhold 11 min
- Lektion2.16 Case: Sådan får Jemogfix IKKE værdi af deres indhold 9 min
- Lektion2.17 Sæt din Content Marketing strategi sammen 5 min
Content produktion3/7
- Lektion3.1 Introduktion 3 min
- Lektion3.2 Hvad er godt indhold 3 min
- Lektion3.3 Hvad de 7 nyhedskriterier kan lære dig om godt indhold 6 min
- Lektion3.4 Case: Sådan arbejder Advodan med uddannende Content Marketing 9 min
- Lektion3.5 Den gode artikel 7 min
- Lektion3.6 Case: Sådan bygger Flügger deres artikler op 9 min
- Lektion3.7 Storytelling i dit indhold 6 min
- Lektion3.8 Sådan laver du SEO på dit indhold 8 min
- Lektion3.9 Indsamling af data og information 8 min
- Lektion3.10 Case: Sådan bruger Boligsiden data til deres content 6 min
- Lektion3.11 Sådan laver du en ebog i 9 trin 8 min
- Lektion3.12 Case: Sådan laver Billys billing ebøger og samler masser af leads 6 min
- Lektion3.13 Videocontent er det nye sort 7 min
- Lektion3.14 Værktøjer til content produktionen 8 min
Content distribution4/7
- Lektion4.1 Introduktion 3 min
- Lektion4.2 Hvorfor content produktion kun er halvdelen af Content Marketing 6 min
- Lektion4.3 SEO - Hvordan Googles organiske algoritme fungerer 8 min
- Lektion4.4 SoMe - landskabet af sociale medier og hvordan du skal bruge dem 7 min
- Lektion4.5 SoMe - Sådan spreder du effektivt indhold organisk på Facebook 8 min
- Lektion4.6 SoMe - Long tail på de sociale medier 3 min
- Lektion4.7 SoMe - Hvorfor og hvordan du driver annoncering af dit indhold på Facebook 10 min
- Lektion4.8 AdWords - Køb trafik med Google AdWords 8 min
- Lektion4.9 Email - Sådan spreder dit indhold effektivt med emails 9 min
- Lektion4.10 PR - hvordan du kan få journalister til at samle dit indhold op 9 min
- Lektion4.11 Outreach og linkbuilding - sådan får du andre til at linke til dit indhold 8 min
- Lektion4.12 Gæsteindlæg - en solid måde at få links og få nye læsere i andre målgrupper 5 min
- Lektion4.13 Display - hvordan du kan sprede dit content igennem bannere 7 min
Organisation5/7
- Lektion5.1 Introduktion 3 min
- Lektion5.2 Sådan får du ledelsen med 11 min
- Lektion5.3 Sådan får du andre i din organisation med 8 min
- Lektion5.4 Case: Hvordan Midtjyllands turist uddanner medlemmer til Content Marketing 5 min
- Lektion5.5 Budget og investering 5 min
- Lektion5.6 Sådan finder du og hyrer freelancere 6 min
- Lektion5.7 Målsætning og KPI 6 min
- Lektion5.8 Det rigtige team 7 min
- Lektion5.9 Projektstyring af Content Marketing 6 min
- Lektion5.10 Google Analytics som værktøj til at måle effekten af Content Marketing 12 min
Konklusion6/7
- Lektion6.1 Sådan kommer du videre 6 min
- Lektion6.2 Afslutning 1 min
- Lektion6.3 Opsamling 5 min
GoLearn-certifikat7/7
- Lektion7.1 Bliv certificeret
Underviser:
Nikolaj Mogensen er Head of Quisma Danmark, som er en del af verdens største bureau-gruppe, GroupM. Nikolaj og hans team hjælper dagligt nogle af Danmarks største virksomheder med at planlægge og optimere kanalvalg og arbejde strategisk med deres online indhold. Dertil er Nikolaj en erfaren oplægsholder på en række af de mest anderkendte internationale konferencer om online marketing. Han blogger desuden om emnet på www.nikolajmogensen.dk.
Anmeldelser
-
Nicolaj deler ud af sin viden inden for content marketing - og det har han meget af. Jeg fik rigtig meget med her. Klart anbefales til alle der arbejder med marketing eller har en webshop
-
-
Dette kursus går virkelig i dybden med content marketing og jeg er vild med, at man berør de udvalgte emner i dybden. God blanding af teoretiske overvejelser og konkrete metoder.
-
Kurset er grundigt og indeholder meget basal viden inden for marketing. Underviseren er nem at forstå og god til at lære fra sig,