Beskrivelse af kurset:

Lær hvordan du bruger Marketing Automation på ekspertniveau i dette avancerede kursus.

På kurset lærer du:
  • At vurdere om din virksomhed er klar til at implementere Marketing Automation (konkret og anvendelig guide inklusiv skabeloner)
  • At skabe kundeindsigt og omdanne dem til automatiserede workflows
  • At kvalificere bedre leads til dine sælgere (og give dem værdifuld indsigt!)
  • Bonus: Account Based Marketing (Marketing Automation i B2B-virksomheder)

Beskrivelse

Dette online kursus er for dig, som gerne vil i gang med Marketing Automation på ekspertniveau og ser det som en potentiel primær strategi i din virksomhed. Bernt Elkjær er ekspert i Marketing Automation og har skrevet Danmarks eneste bog om emnet. På dette avancerede kursus om Marketing Automation giver han detaljeret indsigt i, hvordan du kan vurdere, om din virksomhed er klar til at implementere Marketing Automation.

Derudover lærer du, at indsamle fremragende data til processen, at indtænke kunderejsen i din Marketing Automation og at automatisere dine workflows. På kurset deler Bernt sin mangeårige erfaring og giver dig blandt andet råd til, hvilke nøgletal du skal holde øje med undervejs og mange andre nørdede detaljer, som vil klæde dig grundigt på til din Marketing Automation-rejse.

Forudsætninger

Kurset her forudsætter en grundlæggende viden om Marketing Automation. Derfor anbefales det, at ”Grundkursus i Marketing Automation” gennemføres forud for dette kursus.

Videoindhold

Målsætninger og nøgletal1/8

  • Lektion1.1 Indledning 1 min
  • Lektion1.2 Forretningsmæssige målsætninger 2 min
  • Lektion1.3 Operationelle nøgletal 9 min

Profilering – Skab indsigt i hver enkelt modtager i din Marketing Automation database2/8

  • Lektion2.1 Indledning 1 min
  • Lektion2.2 Profilering 3 min
  • Lektion2.3 Single Customer View 10 min
  • Lektion2.4 Cookies og tracking 8 min
  • Lektion2.5 Personalisering 5 min
  • Lektion2.6 Personaer 16 min

Data – Sådan indsamler du fremragende data til Marketing Automation3/8

  • Lektion3.1 Indledning 1 min
  • Lektion3.2 Datakilder og Data Management 12 min
  • Lektion3.3 Kunstig intelligens 7 min
  • Lektion3.4 Profilsider 8 min
  • Lektion3.5 Omsæt adfærd til strukturerede data 7 min
  • Lektion3.6 Datahøst 20 min
  • Lektion3.7 Datakvalitet 23 min
  • Lektion3.8 Permissions 12 min

Kunderejsen – Sådan kortlægger du en kunderejse til Marketing Automation4/8

  • Lektion4.1 Indledning 1 min
  • Lektion4.2 Grundlæggende kortlægning 5 min
  • Lektion4.3 Kundens rejse 2 min
  • Lektion4.4 Målsætning 1 min
  • Lektion4.5 Motivation og indhold 4 min
  • Lektion4.6 Kunderejsen version 1 2 min
  • Lektion4.7 Valg af kanaler 5 min
  • Lektion4.8 Moments of truth 4 min
  • Lektion4.9 Triggered outbound 5 min
  • Lektion4.10 Case: Servicevirksomhed 9 min
  • Lektion4.11 Case: Produktionsvirksomhed 8 min
  • Lektion4.12 Case: Netbutik 12 min

Automatiserede flows5/8

  • Lektion5.1 Indledning 1 min
  • Lektion5.2 Overblik over flows i kunderejsen 8 min
  • Lektion5.3 Permission flow 9 min
  • Lektion5.4 Nurturing flow 12 min
  • Lektion5.5 Lead flow 16 min
  • Lektion5.6 Sales enablement 11 min
  • Lektion5.7 Onboarding flow 21 min
  • Lektion5.8 Retention flow 14 min
  • Lektion5.9 Tilfredshedsundersøgelse 8 min
  • Lektion5.10 Email deliverability 11 min
  • Lektion5.11 Email-taktikker 14 min

Kvalificering af leads6/8

  • Lektion6.1 Sådan kommer du i gang med Lead Scoring 1 min
  • Lektion6.2 Lead Scoring som model 3 min
  • Lektion6.3 Præsentation af Lead Scores 3 min
  • Lektion6.4 Lead Nurturing triggered af scores 8 min
  • Lektion6.5 Tildeling af profilpoint 3 min
  • Lektion6.6 Tildeling af adfærdspoint 3 min
  • Lektion6.7 Udfordringerne for Lead Scoring 10 min
  • Lektion6.8 AI i stedet for Lead Scoring 2 min
  • Lektion6.9 Sådan starter du Lead Scoring op 5 min

Account Based Marketing7/8

  • Lektion7.1 Indledning 1 min
  • Lektion7.2 Marketing Automation i B2B-virksomheder 4 min
  • Lektion7.3 Sådan tilrettelægger du ABM 9 min
  • Lektion7.4 Strukturer mellem personer og accounts 7 min

GoLearn-certifikat8/8

  • Lektion8.1 Bliv certificeret

Underviser:

Jon
Bernt Elkjær Ekspert i Marketing Automation

Bernt Elkjær er en af Danmarks førende eksperter inden for Marketing Automation og har igennem sin karriere arbejdet med disciplinen for en række af Danmarks største virksomheder. Han er dertil blogger (Berntelkjaer.dk) og forfatter til Danmarks eneste bog om emnet, “Marketing Automation – fra Strategi til Praksis”, der er en 220 siders gennemgang af taktikken til at skabe omsætning med Marketing Automation.